איך אומרים סטארט-אפ בסינית?

שלושה סטארט-אפים ישראליים נבחרו לייצג אותנו בסין, ולחשוף את עצמם ואת התעשייה הישראלית בפני משקיעים וחברות ענק באחד השווקים הגדולים ובעלי הפוטנציאל הרב ביותר בעולם ● פלי הנמר היה וראה

19/07/2015 16:36
נציגי הסטארט-אפים שהגיעו לגמר והשותפים בתחרות. צילום: דיפרנט ויו

השוק הסיני הוא אחד השווקים המתפתחים של השנים האחרונות, בכל הנוגע לחברות היי-טק גדולות אבל גם לסטארט-אפים. ההתפתחות במדינת הענק מאפשרת יותר סחר ויותר הזדמנויות עסקיות לחברות ישראליות, ובכלל מרחבי העולם, להיכנס לשוק שלה ולתפוס בו מקום של כבוד.

חברת הייעוץ הסינית Sheingjing 360 קלטה את הפוטנציאל ותערוך בחודש הבא את תחרות The Shengjing Global Innovation Awards 2015, בהשתתפות סטארט-אפים ממדינות שונות, בהם שלושה מישראל. היזמים יוכלו לזכות בתחרות, שתתקיים בבייג'ינג, ב-1.5 מיליון דולר (ללא אקוויטי), וייחשפו למשקיעים ולחברות ענק סיניות, בהן עלי באבא (Alibaba), שיאומי (Xiaomi) וביידו (Baidu). סך כל הפרסים בתחרות עומד על 25 מיליון דולר.

לצורך בחירת החברות ערכה החברה הסינית תחרויות בישראל, סין, ארצות הברית, אירופה ואמריקה הלטינית. התחרות הישראלית התקיימה בשיתוף קרן ההון-סיכון JVP וגופי תעשייה ואקדמיה שונים, בהם PwC ,EMC ודויטשה טלקום (Deutsche Telecom). לשלב הגמר של התחרות הישראלית עלו תשעה סטארט-אפים, שהציגו את עצמם ואת פעילותם בפני חבר השופטים באירוע שהתקיים באחרונה. הזוכים הם Wayerz ,DiaCardio ו-SecuriThings.

פיונה דרמון, שותפה בקרן JVP. צילום: דיפרנט ויו

פיונה דרמון, שותפה בקרן JVP. צילום: דיפרנט ויו

Wayerz פיתחה פלטפורמה מרכזית לחיובים בין בנקים (בילינג), שמספקת ניהול, שליטה ובקרה על תהליכים בין בנקאיים בזמן אמת, תוך הגדלת השקיפות של מערכות פיננסיות בין בנקאיות. על ידי מעקב אחר העברות כספים בינלאומיות ונתונים סטטיסטיים בזמן אמת, הטכנולוגיה מאפשרת לבנקים וללקוחות הארגוניים שלהם לבחור את המסלול האופטימלי עבור כל העברה. זאת, על בסיס עלות, זמן, הגבלות ושיקולים נוספים, כגון ספקים מועדפים, יתרונות של מסלול אחד על פני השני, בנקים ברשימה שחורה ואזורים אסורים.

DiaCardio היא חברת תוכנה שמבקשת לשנות באמצעות הטכנולוגיה שלה את דרך פענוח בדיקת האקו-לב, באמצעות אלגוריתמים ייחודיים המפענחים באופן מהיר, מדויק ואוטומטי פרמטרים עיקריים של תפקוד הלב. התוכנה, כך נמסר מהחברה, משתלבת בקלות בכל מכשירי האקו-לב. היא קיבלה את אישורי ה-FDA וה-CE והחברה כבר ביצעה מכירות ראשונות.

שולינג קאו, דירקטורית ב-Shangjing. צילום: דיפרנט ויו

שולינג קאו, דירקטורית ב-Shangjing. צילום: דיפרנט ויו

SecuriThings היא פלטפורמת אבטחה לאינטרנט של הדברים, שמתממשקת ליצרנים ופלטפורמות במטרה להגן מפני גישה לא חוקית למכשירים. היא מגנה מפני מתקפות על ידי ניתוח פעולות בזמן אמת, תוך כדי מתן תמונה מקיפה ליצרנים וספקי שירות של מתקפות הסייבר נגד המשתמשים והמכשירים.

שלושת הסטארט-אפים הללו נבחרו מתוך 180 חברות שניגשו לתחרות. תשע מהן העפילו לשלב הגמר הישראלי. שבע מתוך החברות קיבלו מימון מקדים – מהמדען הראשי, אנג'לים, משקיעים פרטיים, מענקים, אקסלרטורים או מזכייה בתחרויות אחרות ושתי חברות פיתחו טכנולוגיה שמבוססת על מחקר אקדמי.

האן ג'ו, הנספח המדעי-טכנולוגי בשגרירות סין בישראל. צילום: דיפרנט ויו

האן ג'ו, הנספח המדעי-טכנולוגי בשגרירות סין בישראל. צילום: דיפרנט ויו

מי בין המשתתפים באירוע?

בין הנוכחים בגמר הישראלי ניתן היה למצוא את האן ג'ו, הנספח הטכנולוגי-מדעי של ממשלת סין בישראל, שהדגיש כי סין היא השותפה הגדולה ביותר של ישראל באסיה; וח"כ אראל מרגלית, מייסד JVP ויו"ר אגודת הידידות הפרלמנטרית ישראל-סין, שציין כי "אני מאמין שבשנה הבאה נראה התפתחות עצומה בחשיבותה של סין בישראל, גם מבחינה כלכלית וגם מבחינה פוליטית".

עוד השתתפו: ז'ואלינג קאו, מנהלת בכירה ב-Shangjing; רפי קסטן וגדי תירוש, שותפים-מנהלים ב-JVP; יואב צוריה, פיונה דרמון, אורי אדוני וד"ר נמרוד קוזלובסקי, שותפים ב-JVP; ד"ר ארנה ברי, סגנית נשיא בכירה ב-EMC העולמית; גיא הורוביץ, מנכ"ל דויטשה טלקום בישראל; תמיר הוברמן, סמנכ"ל פיתוח עסקי ביישום, החברה לפיתוח המחקר של האוניברסיטה העברית; איתן גלזר, ראש תחום אנרגיה וקלינטק ב-PwC Israel; עו"ד רונן האוסירר, שותף במחלקת ההיי-טק של משרד עורכי הדין הרצוג פוקס נאמן; וד"ר יוסי מערבי, חבר סגל בבית הספר ליזמות על שם אדלסון במרכז הבינתחומי בהרצליה.

על מה מסתכל פלי הנמר? צילום: דיפרנט ויו

על מה מסתכל פלי הנמר? צילום: דיפרנט ויו

קובי רוזנגרטן, שותף-מנהל ב-JVP, ציין כי "התחרות היא חלק משיתוף פעולה שנבנה בינינו לקבוצת Shangjing, במטרה לקדם השקעות בסטארט-אפים ישראליים ולקדם אותם לשוק הסיני. ישראל מייצרת חברות משמעותיות, המהוות בסיס לחדשנות ולהתפתחות טכנולוגית, וזה בדיוק מה שהסינים מחפשים. הפיינליסטים הישראלים מייצגים את התחומים שישראל נתפסת כמובילה עולמית בהם".

שרי וונג, שותפה בכירה ב-Shangjing, ציינה כי "שוק הישראלי מעניין אותנו. עד היום השקענו 50 מיליון דולר בישראל ואנחנו רק בתחילת הדרך". היא הוסיפה כי "התחרות חשובה מאוד עבורנו, משום שהיא מחברת אותנו ישירות עם תעשיית הסטארט-אפים הישראלית ומביאה אותם היישר לסין. הפרס העולמי שלנו גדל והפך לצבר של פרסים בהיקף של 25 מיליון דולר".

שרי וונג, שותפה בכירה ב-Shangjing. צילום: דיפרנט ויו

שרי וונג, שותפה בכירה ב-Shangjing. צילום: דיפרנט ויו

וונג אמרה כי "משקיעים סיניים רבים הצטרפו באחרונה ליוזמה שלנו כששמעו שמגיעים סטארט-אפים מישראל. ההזדמנויות עבור הישראלים בסין הן כיום ממש עצומות ואנחנו נפתח עבורם את הדלתות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים