חברות מבוססות נתונים – Data Driven

האם חברות ברחבי העולם באמת מסתכלות על דטה כחלק בלתי נפרד מה-DNA העסקי שלהן? אדר שומרון עושה סדר בעניינים

אדר שומרון, מנכ"ל BIyond. צילום: פלי הנמר

הרבה אנשים אומרים ש"דטה הוא הנפט החדש", אך האם חברות ברחבי העולם באמת מסתכלות על דטה כחלק בלתי נפרד מה-DNA העסקי שלהן?

האם הן רואות דטה לא רק כמשאב פנימי, אלא גם ככזה שיכול לשמש אותן חיצונית – עם שותפים עסקיים ולקוחות, ואפילו כמוצר עצמאי שמניב הכנסות?

מספר החברות שהן Data-Driven אמנם גדל, אין ספק בכך – אבל אולי לא באותה מהירות כפי שניתן היה להניח. אני מתרשם שחלק מהחברות רואות בעצמן "Data-Driven" אבל למעשה הן לא, בעוד שחברות אחרות צריכות להיות כאלה כדי לעשות עסקים ביעילות – אבל הן לא מבינות זאת ומפסידות כסף גדול, בהרבה מקרים גדול יותר ממה שהן מתארות לעצמן.

אז מה בעצם המשמעות של "Data-Driven"?

אני נפגש באופן קבוע עם חברות רבות ושונות, ואני בוחן איך כל חברה מתייחסת, מטפלת וממנפת את הדטה שלה. על בסיס הניסיון הזה אני מציע להשתמש בכמה כללי אצבע פשוטים כדי לזהות איזה חברות הן באמת Data-Driven:

● הבנת הדטה – חברות שהן Data-Driven באמת מבינות את הדטה שלהן, ולעומק: הנתונים שהחברה מייצרת ומקורותיהם, העשרות נתונים (ממקורות פנימיים ו/או על ידי שימוש במאגרים של צד שלישי), איכות הנתונים, מבנה הנתונים, המשמעות העסקית של הנתונים, וכו'.

● אסטרטגית הדטה – לחברות שהן Data-Driven יש תוכניות לטווח קצר ולטווח ארוך איך למנף את הדטה שלהן לצרכים עסקיים, אשר סוללות את הדרך למיצוי מקסימלי של הפוטנציאל של הדטה. בחלק מחברות אלה יש לדטה "בעל בית" סביב שולחן ההנהלה בדמות CDO (ר"ת Chief Data Officer), אבל לדעתי זה אינו תנאי הכרחי על מנת שחברה תהיה Data-Driven.

● שימוש בדטה – חברות שהן Data-Driven עושות שימוש נרחב ואינטנסיבי בדטה שלהן – הן פנימית והן חיצונית. שימוש פנימי נועד בדרך כלל לזיהוי דרכים לשיפור המוצר, לביצוע אופטימיזציות, למציאת דרכים טובות יותר להגדיל את ה-Engagement של משתמשים ולשיפור ביצועים (לדוגמה, שיפור יחס ההמרה). כל אלו משפרים את ההכנסות. בנוסף, חברות אלו משתמשות בדטה חיצונית, על ידי כך שהן מאפשרות לשותפים עסקיים וללקוחות לגשת למידע רלוונטי שנותן להם ערך (למשל נתוני שימור ומוניטיזציה), או אפילו על ידי כך שהן "אורזות" דטה כמוצר. מוצר דטה יכול להיות חלק מחבילת מוצרים רחבה יותר, או מוצר עצמאי שמביא הכנסות בזכות עצמו.

האם החברה שלך Data-Driven?

האם אתה באמת ממצה את מלוא הפוטנציאל העסקי של הדטהשלך?

אף פעם לא מאוחר מדי למצוא דרכים חדשות לשפר את השורה התחתונה שלך, על ידי מימוש הפוטנציאל העסקי של הדטה שלך!

לבלוג של אדר שומרון לחצו כאן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים