מה תביא השנה הבאה עלינו לטובה? רעידת אדמה ומהפכה!

חברות המחקר מפרסמות תחזיות המראות כי השנה הזו תהיה שנה טובה לענף ● תחזיות אלו תלויות לא מעט בתוצאות הפעילות אשר ישקפו על שנת התקציב הבאה כאשר טרנדים ומידע מקצועי עדכני יילקחו בחשבון ● תוכנית הכנסים של אנשים ומחשבים לחודשים הקרובים תעסוק בכל מה שחשוב לדעת

שינוי בא עלינו לטובה. אילוסטרציה: BigStock

תחזיות עדכניות שפורסמו באחרונה מטעם חברות מחקר ואנליסטים, מרמזות כי השנה הזו תהיה שנה טובה לענף וקצב הצמיחה סביר, בהתייחס לשאר הפרמטרים שמשפיעים על הכלכלה ועל העולם, ובישראל בפרט.

האמיתות של תחזיות אלו תלויה לא מעט בתוצאות הפעילות של שני הרבעונים האחרונים של השנה, הרבעון השלישי שיסתיים בסוף החודש הבא והרביעי שיתחיל מיד לאחר החגים. ברבעונים אלו גם מתכננים את שנת התקציב הבאה, שמתחילה בינואר.

התקציבים האלו לוקחים בחשבון את פעילות הכנסים, הוועידות והמפגשים המיוחדים, שבהם פוגשים מנהלי החברות הספקיות את הלקוחות הישירים שלהם והמנמ"רים וצוותיהם שומעים על טרנדים ומחליפים מידע מקצועי חשוב ביותר.

גם בשנת 2015 כמו בשנים קודמות, העידן הדיגיטלי, חדירת הענן, הווירטואליזציה, התקשורת שמעצימה את אלמנט הניידות ומבטלת גבולות, כל אלו לא מנעו את המפגשים האישיים בפורומים, בכנסים ובוועידות מקצועיות.

במפגשים אלו דנים בשינויים הטכנולוגיים שמתרחשים בקצב מהיר והשפעתם על הפעילות של הארגונים מכל מגזרי המשק, שינויים שחלקם כבר מאופיינים במהפכה של ממש, ויש אומרים אפילו רעידת אדמה. תוכנית הכנסים של אנשים ומחשבים לחודשים הקרובים, כמו גם בשנה הבאה, עוסקת בנושאים אלה ומעלה סוגיות שונות לסדר היום, בעזרתם של המומחים וכמובן החברות הספקיות העובדות עם הענף כל השנה.

אז מה צפוי לנו?

הכנס הראשון אחרי החופש ורגע לפני החגים הוא כנס משתמשי סאפ ISUG וכנס SAP Business One.

בכל שנה הכנס הזה מבטא את הכוח האמיתי של המשתמשים, נציגי ארגונים המיישמים את ה-ERP של SAP וממלאים כל מ"ר במרכז הכנסים אווניו. הכנס כולל הרצאות מליאה קצרות, ומסלולים מקצועיים טכנולוגיים שבהם מופיעים מיטב המומחים של סאפ (SAP ) בישראל.

הכנס הראשון אחרי ראש השנה עוסק בנושא שקשור בטבורו לנושאי הכנס ISUG: ה-Big Data ו-BI . שני נושאים שתופסים מקום בצמרת ברשימת הטרנדים החמים של התעשיה.

מנהלי ארגונים ובמיוחד מנהלי העסקים מבינים ומפנימים יותר ויותר כי המידע שמצטבר בידיהם, בכמויות הולכות וגדלות, כולל פוטנציאל גדול להרחבת עסקיהם והגדלת הרווחיות הרבה יותר ממה שיש להם כיום. המושג אנליטיקה שהיה עד לא מזמן נחלתם של בעלי תפקידים מסוימים בארגון, הפך להיות כלי שבלעדיו כמעט לא זזים במגזרים שונים.

הכלים האלו הולכים ומשתכללים וכמו בכל טכנולוגיה הם אינם קיימים בזכות עצמם אלא בזכות ה-ROI שהם מייצרים יום יום ושעה שעה.

אבל מעל כל הטרנדים מרחפת עננה גדולה ששמה המעבר לדיגיטל. היא טומנת בחובה את אותם זרעי מהפכה, או רעידת אדמה אם תרצו, שמגזרים שלמים בכל העולם יחוו בשנים הבאות. באופן די גס ניתן לומר כי העולם נחלק לשניים בכל מה שקשור לדיגיטל: אלו שכבר הפנימו ואף החלו בתהליכים להתאים את עצמם אליו, ואלו שעדיין סוגרים את החלונות ומביטים על המציאות מרחוק, מתוך אשליה שאולי המהפכה הזו תחלוף מעליהם. המעבר לדיגיטל הוא טרנד נוסף. בכנס ENTERPRISE 4.0 נדון בתופעה לפיה העידן הדיגיטלי שהחל עוד בראשית ימי האינטרנט, מייצר שורה ארוכה של מודלים עסקיים חדשניים, שמבטלים בקלות מודלים עסקיים ישנים שהושרשו בעולם, ולעיתים אף מוחקים מהעולם עסקים שלמים, חברות ענק שנכנסות אחר כבוד לפנתיאון של פח ההיסטוריה ולא יותר, ודי אם נזכיר שמות כמו eBay, אמזון (Amazon), גוגל (Google) ועוד. בכנס אנטרפרייז יבואו המנמ"רים לשמוע, לראות מה כבר מתחדש, מה הם צריכים לעשות ולהעריך עד כמה הם קרובים לשעת האפס.

המעבר לדיגיטל קשור גם לטרנד הענן, שגם הוא נושא שמדברים עליו כמה שנים, אבל עדיין מגזרים שלמים בישראל יושבים על הגדר. הענן הוא התשתית של המעבר לדיגיטל כמו גם התרחבות השימוש במובייל שהפך לכלי העבודה האלטרנטיבי במגזרים שלמים.

העידן הדיגיטלי גם יגרום למהפכה בעולם התשלומים. הוא ישפיע על כל אחד ואחד מאיתנו, כיצד הוא יבצע קניות ורכישות וכיצד הוא ישלם, והוא יחולל מהפכה של ממש בעולם אמצעי התשלום, שהוא חלק מרכזי בפעילות של מגזר הפיננסים. שם הלחץ כבר מורגש, מוסדות פיננסים כמו בנקים או חברות אשראי כבר מריחים את התחרות המתפתחת מתחת לרגליהם, תחרות שבה השימוש בכסף ועשיית עסקים בעזרתו, ליבת העסקים שלהם, כבר לא דורש הליכה לסניף הבנק הקרוב או לפנות  בתחנונים לחברת האשראי שלך.

כל אלו ידונו בכנס שנתי שאנו עורכים זו הפעם השלישית העוסק בעולם התשלומים, שלא במקרה מבוסס על פלטפורמת הטלפונים הניידים. יצרניות הניידים כבר לא מוכנות להסתפק בייצור מכשיר שמשמש כמתווך בין הלקוח לבנק שלו, הן רוצות להיות המסלקה המרכזית שבאמצעותה ישלם הלקוח, והן כמובן גם יגזרו את הקופון. אין הגדרה אחרת לתופעה זו מאשר המילה רעידת אדמה. השחקנים הראשיים בנושאים אלו יופיעו בוועידת eBuyMpay.

הנושא גם ידון בוועידת פינטק – FinTech@ShowCase. לא במקרה המנמ"רים הבכירים של כל הבנקים הגדולים יתייצבו על במה אחת בכנס זה כדי לספר על המגמות החדשות בבנקים, רגע אחרי שבנק ישראל שחרר מעט את המושכות ואיפשר שימוש בענן ומעבר לבנקאות דיגיטלית.

לא שכחנו כמובן את הוועידות המגזריות המסורתיות שיהיו ברבעון הבא, תקשוב בעולם המונציפלי, עם דגש עם הטרנד החדש של עיר חכמה, הבריאות הדיגיטלית שתהיה בוועידת SMART HEALTH  אותה יפתח שר הבריאות, יעקב ליצמן, והוועידה המגזרית הגדולה – WORLD e-Gov Forum, בהשתתפות כל מנמ"רי הממשלה ושרים בכירים.

אתם מוזמנים להכנס לאתר האירועים של אנשים ומחשבים ולהירשם לוועידות ולכנסים המעניינים אתכם, כמו גם לאירועי הלקוחות החשובים וכמובן הפורומים המקצועיים המתכנסים שש פעמים בשנה והפכו להיות המועדון המקצועי הכי רלוונטי בענף.

ובינתיים, חזרה נעימה לשגרה ושנה טובה

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים