הלוגו של גוגל – מאז ועד היום

הגרסה שהושקה אתמול (ג') היא השישית במספר מאז הקמת גוגל ב-1998 ● איך נראה הלוגו הראשון של החברה? מה השתנה מאז? ומהו הקשר הישראלי?

כך נראה הלוגו של גוגל בתקופת ההרצה

הלוגו החדש אותו השיקה גוגל (Google) אתמול (ג') הוא השישי בו משתמשת החברה מאז נוסדה בספטמבר 1998. אם מתייחסים גם ללוגו ששימש את המייסדים, סרגיי ברין ולארי פייג', בתקופת ההרצה של שירות החיפוש, הוא השביעי במספר.

הגרסה החדשה מגיעה בתקופה של שינויים מנהלתיים שעוברת החברה. בחודש שעבר הקימו ברין ופייג' חברה אם בשם אלפבית (Alphabet), שגוגל היא אחת מחברות הבת שלה, במטרה למקד את גוגל בשירותי הבסיס בהם היא מתמחה – חיפוש ומערכות הפעלה.

גוגל מראה זאת באמצעות הלוגו החדש, במידה מסוימת, אבל יותר מכך היא באה להראות את המודרניזציה של עולם המחשוב, את השינויים שעברו עליו לאורך 17 השנים מאז שהוקמה: המעבר ממחשבים שולחניים לסמארטפונים, טאבלטים וטלוויזיות חכמות. לדברי גוגל, הלוגו הקודם לא כל כך התאים למכשירים החדשים.

השינוי הבולט הוא שכעת, הגופן של האותיות שמרכיבות את השם, Product San, שייך למשפחת ה-Sans-Serif במקום למשפחת ה-Serif, שהייתה הבסיס לכל צורות הלוגו עד עתה. את הגופן החדש עיצבה גוגל בעצמה וכמו כל גופני ה-Sans-Serif, הוא מוצג היטב בכל גודל, בין אם מדובר בשעון עם מסך בגודל 1.2 אינץ' או במסך מחשב בגודל 40 אינץ'.

אלא שגוגל הלכה אפילו צעד רחוק יותר ובמקומות שבהם קשה להציג את השם שלה במלואו, למשל בשעונים החכמים, תוצג רק האות G, אבל כזו שמורכבת מארבעת הצבעים המסורתיים של הלוגו של החברה.

גוגל רוצה להציג את עצמה באמצעות הלוגו כחברה זורמת וצעירה, ולכן הכניסה במקומות שונים אנימציות של ארבע נקודות או ארבעה קווים, ושוב – בארבעת הצבעים ה-"נכונים".

הלוגואים של גוגל - מההתחלה ועד אתמול

הלוגואים של גוגל – מההתחלה ועד אתמול

כשבגוגל היה סימן קריאה!

על דבר אחד שומר הלוגו החדש בקנאות: סכימת הצבעים. שתי אותיות ה-G צבועות בצבע כחול, ה-O הראשונה וה-E באדום, ה-O השנייה בצהוב, וה-L – בירוק. מדובר באותה סכימת צבעים בה משתמשת החברה מאז ספטמבר 1998 – אז יצאה הגרסה הראשונה של הלוגו של גוגל, בעיצוב הישראלית-אמריקנית רות קדר. ההבדל היחיד בין שתי הגרסאות הוא שבזו הוותיקה הייתה ה-G הראשונה צבועה בירוק ולא בכחול.

הלוגו החדש של גוגל. אוהבים?

הלוגו החדש של גוגל. אוהבים?

הגרסה השנייה כללה עוד דבר שכיום יכול להיראות מוזר מאוד למשתמשי גוגל: בסוף המילה התבצר לו סימן קריאה כחול. באותם ימים זה לא היה כל כך מפתיע, בהתחשב בעובדה שאנשים היו רגילים לחפש אז באינדקס האתרים של יאהו! (!Yahoo). אלא שמאז, יאהו! אמנם שומרת עדיין על סימן הקריאה, אבל איבדה נתח ניכר מאוד בשוק החיפוש, בעיקר לטובת גוגל.

יצוין כי הגרסה השנייה לא החזיקה מעמד זמן רב: כבר במאי 1999 היא הגיעה לסוף דרכה ושונתה ללוגו שליווה את החברה, עם שינויים קלים, עד אתמול. גוגל השיקה אז לוגו עם אותיות גדולות, פתוחות ומודרניות יותר, עם מראה עדין של תלת ממד וצל מתחת לאותיות.

למעשה, מאז מאי 1999 ועד מאי 2010, לא פחות מ-11 שנים, גוגל לא נגעה בלוגו שלה. וגם אז, כשזה קרה, היא בסך הכול נפתרה מהצל. לקחו עוד 3.5 שנים עד שהיא ביצעה את השינוי הבא – לוגו שטוח לחלוטין, דו-ממדי, נקי וברור. זה קרה בספטמבר 2013. עם זאת, כאמור, אין ממש הבדל משמעותי בין הלוגואים השונים שלה מאז שלהי המילניום הקודם.

הגרסה הנוכחית, כאמור – השישית במספר, מגיעה כשנתיים לאחר קודמתה – מהר מאוד במונחי הלוגו של גוגל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים