על מה נדבר ובמה נשקיע בשנה הבאה?

תחזית חדשה של גרטנר מראה מה הולך להיות התחום החם ב-2016 ומה יעלה בגורל התחומים החמים של השנה

האינטרנט של הדברים - מגמה שתמשיך לצמוח. אילוסטרציה: BigStock

שנת 2015 הולכת ומסתיימת במהירות, הדיונים על תקציבי ה-IT בארגונים על סף סיום וזה הזמן שבו אנליסטים מתחילים לשחרר תחזיות במה ישקיעו הארגונים בשנה הבאה. כך עשתה גרטנר (Gartner) בכנס גדול שנערך לא מכבר באוסטרליה, בהשתתפות מנמ"רים ומנהלים טכנולוגיים נוספים. אנליסטים של החברה פרשו בפני המשתתפים את מפת התחומים החמים לשנה הבאה ומה יהיו יעדי ההשקעה המועדפים.

התחום החם הברור שיככב בשנה הבאה, על שלל תתי התחומים שלו, הוא האינטרנט של הדברים. גרטנר צופה שב-2016 יושקעו 2.5 מיליון דולר בכל דקה ברכישת חומרה עבור האינטרנט של הדברים ובתוך חמש שנים, בכל שעה יוטמעו מיליון רכיבי חומרה. אלה ישרתו מיליארדי סנסורים שיעצימו את התקשורת ממכונה למכונה – דבר שישפיע כמובן דרמטית על אורח החיים שלנו.

פועל יוצא של זה הוא גידול משמעותי בכמויות המידע שניחשף אליו, מה שמביא את גרטנר למסקנה שהמידע יהיה המפתח שיוביל את האינטרנט של הדברים בשנים הבאות. בתוך זה, האלגוריתמים יהיו משמעותיים ביותר. על פי התחזית, המידע הגולמי, זה ששוכב בטבלאות של בסיסי נתונים או זורם ממקורות שונים, יהיה חסר ערך לחלוטין, אלא אם כן יהיו כלים מתאימים שידעו לנתח את המידע, לתת לו ערך ולהפעיל את הארגון בהתאם. גם כאן האלגוריתמים יהיו המלכים ואפשר לראות את זה כבר כיום, בפעילות של חברות כמו אמזון (Amazon) או נטפליקס (Netflix), שמנצלות את המגמה החדשה כדי להעצים את חוויית הלקוחות שלהן.

כל זה ישפיע על תחומים אחרים, כמו BI, מובייל ו-Big Data. כולם יהיו תלויים ביכולת הניתוח של המידע והצפת הערך שלו.

מעבר מהיר יותר לחדשנות

ההשפעה המיידית של המהלכים האלה תהיה על ה-IT. עידן האינטרנט של הדברים יאיץ את המעבר של הארגונים לחדשנות, מנמ"רים יחפשו דרכים ליישם טוב יותר את הטרנספורמציה הדיגיטלית והציפייה היא שהם יכפילו את ההשקעות בתחום זה בתוך חמש שנים. באוסטרליה, למשל, מורגשת מגמה שבמסגרתה מנמ"רים מסיטים תקציבים לטובת החדשנות, כדי להיערך לעידן האינטרנט של הדברים.

עסקים מובילים וממשלות כבר לא מחפשים מערכות מקובעות, אלא תרים אחרי פלטפורמות שעליהן ניתן יהיה לממש את היעדים של הארגון. בכך הם יוכלו לנהל טוב יותר את נכסי המידע ולטפל טוב יותר באקו-סיסטם שלהם, אומרים האנליסטים של גרטנר.

בסקר שערכה החברה בקרב כ-3,000 מנהלים טכנולוגיים ומקבלי החלטות נתבקשו המשיבים לדרג את סדרי העדיפויות שלהם בהשקעות בשנה הבאה, על פי הטכנולוגיות השונות, בדרך אל האינטרנט של הדברים.

במקום הראשון בסדרי העדיפויות נמצא תחום ה-BI האנליטי. אחריו נמצא הענן, שגם הוא פלטפורמה חיונית שמקלה את הדרך אל הטרנספורמציה הדיגיטלית, ומכאן מגיעים באופן טבעי אל העידן הנייד, המובייל, לא רק כמכשיר טלפון אלא כאופציה לניהול משאבי הארגון. לא נפקד מקומם של תחומים ותיקים, כמו ERP ,CRM, אבטחת מידע, אפליקציות עסקיות וכמובן תשתיות ודטה סנטרים.

מתחזית זו אפשר להעריך ש-2016 תהיה שנת האינטרנט של הדברים. התחום הזה יהווה מעין קטליזטור שיניע מגמות שכבר דובר עליהן השנה, כמו טרנספורמציה דיגיטלית והאצת המעבר לענן.

ומה בישראל?

העידן הגלובלי מייצר מגמות די זהות באזורים שונות בעולם. גם בישראל מרבים לדבר בשנה האחרונה על הטרנספורמציה הדיגיטלית, אם כי עדיין בהקשר של חוסר הפנמה מצד ארגונים רבים, שהמגמה הזו ממתינה מעבר לדלת שלהם.

גם נושאים כמו BI אנליטי זכו השנה לתשומת לב. אפשר לומר ש-2015 הייתה השנה שבה ה-Big Data חזר למימדיו האמיתיים ופינה קצת מקום ל-BI האנליטי המוכר והטוב, שיותר מדי אנשים מיהרו להספיד אותו. ה-Big Data, עודף הנתונים, הוא מהות הבעיה, וה-BI הוא אחד הכלים לפתרונה.

מגמת האינטרנט של הדברים מאיימת להעצים את סוגיית ה-Big Data ולהעביר אותה למגרשים רבים אחרים. איום זה מאיץ את הארגונים לתת בידי המנמ"רים את הכלים המתאימים כדי להיערך לצונאמי המתרגש עלינו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים