יבמ עם הפנים לאשדוד

לרגל השקת מרכז החדשנות של החברה בעיר מראיין הנמר את עמית רוזנבלום, מנהל תחום יישומים ביבמ ישראל ● במה יתעסק המרכז החדש? מדוע באשדוד? ואילו עובדים הם מחפשים?

16/11/2015 16:38
עמית רוזנבלום, מנהל תחום יישומים ביבמ ישראל

מרכז הפיתוח החדש של יבמ (IBM) באשדוד, שהושק באחרונה, עומד לחזק את ההיי-טק באזור, ולפתח הזדמנויות ומקומות עבודה לתושבים מהמרכז ומהדרום, עקב הנגישות של העיר לשני האזורים. זו גם הבעת אמון של הנהלת יבמ באומת הסטארט-אפ והחדשנות, וביסוס פעילותה בישראל של החברה הוותיקה, שנמצאת כאן מזה שנים ארוכות.

בעקבות השקת המרכז ראיינתי את עמית רוזנבלום, מנהל תחום יישומים ביבמ ישראל.

מה מהות המרכז של יבמ באשדוד?
"אנחנו, ביבמ, רואים כאן הזדמנות עסקית חשובה. מרכז הפיתוח החדש, העושה צעדים ראשונים באשדוד, הוא חלק מרשת בינלאומית של מרכזי חדשנות ללקוחות – Client Innovation Center. המרכז נועד לספק נקודת ממשק בין הטכנולוגיות הנולדות במעבדות הפיתוח של יבמ והיכולות שלנו בתחומים דוגמת עולם המחשוב הקוגניטיבי, סביבת הענן, מערכות המובייל ויישומי אבטחת סייבר לצרכים המגיעים מן השוק".

הנמר בדרכים

הנמר בדרכים

מי העובדים שיאיישו אותו?
"צוות העובדות והעובדים שלנו כולל מפתחים, בודקים, אנשי תוכנה ומומחי יישומים במגוון תחומי משק ותעשייה. אנחנו שמים דגש על המגמות המעצבות את פני עולם טכנולוגיות המידע: שימוש בסביבת ענן והשילוב בין ענן פרטי לציבורי לצורך הקמת פתרונות היברידיים; מחשוב קוגניטיבי, שמטפל בכמויות עתק של נתונים ומפיק תובנות מנפחים עצומים של מידע בלתי מובנה; יישומי מובייל, שמשנים את דפוסי יצירת וצריכת המידע של כל אחד מאיתנו ושל הארגונים שבמסגרתם אנחנו פועלים; ואבטחת סייבר, שהופכת חשובה יותר מאי פעם.

אנחנו מגייסים את מיטב הכוחות בתחומים אלה ובמקביל שוקדים על הכשרת עובדות ועובדים והעשרת ההון האנושי שלנו".

כמה עובדים מועסקים במרכז החדש עם פתיחתו?
"המרכז פותח את שעריו עם כ-20 עובדים שהוכשרו במקצועות הפיתוח הנדרשים, והוא צפוי להמשיך ולגדול".

מדוע בחרתם להקים אותו באשדוד?
"זוהי תוצאה ישירה של מאמצים להם היו שותפים אנשי יבמ, בארץ ובחו"ל, והאגף לפיתוח תעשייה בעיריית אשדוד. מצאנו בעיריית אשדוד שותפים אמיתיים לדרך. בחרנו בעיר כי מצאנו כאן רמה גבוהה של יכולות וכישורים".

איזה ערך מוסף מביאה יבמ בהקמת המרכז החדש?
"ראשית, יש כאן הזדמנות למשרות איכותיות בתחום ההיי-טק באשדוד בפרט ובאזור בכלל. ההיסטוריה הישראלית מלמדת שמרכזי פיתוח של חברות רב לאומיות מתניעים תהליכי בנייה של סביבה אקולוגית תומכת, המקדמת בתורה מיזמים נוספים, בין אם כאלה של חברות רב לאומיות אחרות ובין אם של סטארט-אפים ישראליים".

ברמה הטכנית, מה יעשו במרכז הזה?
"הוא יעסוק במגוון הפעילויות המרכיבות את מחזור החיים של פיתוח תוכנה לפרויקטים, בעיקר בעולמות הג'אווה (Java) וה-SAP ABAP, ובתחומי הצמיחה האסטרטגיים של יבמ: מובייל, אנליטיקה עסקית והגנת סייבר".

מה תציעו ללקוחות?
"השירותים והמומחיות הזמינים במרכז החדשנות של יבמ באשדוד יסייע ללקוחות החברה לבנות פתרונות טובים יותר ולהציע ערך מוסף גבוה יותר ללקוחותיהם שלהם. בין אם מדובר בפתרון בעיות מורכבות בתחום טכנולוגיות המידע, בין אם בסיוע טכני המוצע על ידי מומחים ובין אם בהדרכת עובדים בטכנולוגיה העדכנית ביותר.

המרכז יאפשר ללקוחות ולאנשי הטכנולוגיה שלהם לעבוד לצד מומחים ואנשי המקצוע של יבמ, תוך יישום כלים וטכנולוגיות קיימים שלה ורתימתם לצרכיהם, כמו גם פיתוח פתרונות ויכולות חדשות שעונים לצרכים המגיעים מהשוק.

אנחנו מציעים חוויה מסוג חדש לארגונים וליחידים המעוניינים לבנות במהירות כישורים ויכולות שיאפשרו להם להתמודד טוב יותר בעידן כלכלת האפליקציות".

לסיום, אילו עובדים אתם מעוניינים לגייס למרכז בעתיד?
"אנחנו מעוניינים באנשים שמחפשים אתגרים חדשים ומוכנים להתמודד עימם, כאלה שמשוכנעים שהכול אפשרי".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים