ניידות לאנשי השטח שלכם – מה זה אומר עבורכם?
כל בעל עניין באופן טבעי שואל את עצמו - עד כמה זה טוב עבורי? מה מייחד את האפליקציות החדשניות? איזו תועלת תניבו ממעבר לניידות? האם זה הזמן הנכון עבורכם לבצע זאת? על כל אלו במאמר זה
קל מאד לדמיין בימים אלו שימוש של טאבלטים וסמארטפונים בקרב סוכני שטח. אנשי מכירות, מפיצים, נהגים, טכנאים ומתקינים, כולם יכולים להיעזר בטכנולוגיה ולייעל את עבודתם היומיומית מול הלקוחות בשטח.
הואיל ואבני היסוד בתחום הטכנולוגיה הוטמעו כבר בארגונים השונים, כל שנותר הוא למנף אותן ולתגבר באמצעותן את ניידות העובדים. גם העסקים הקטנים והבינוניים יכולים לאמץ אוטומציה של פתרון נייד.
● מה מייחד את האפליקציות החדשניות?
● איזו תועלת תניבו ממעבר לניידות?
● האם זה הזמן הנכון עבורכם לבצע זאת?
על כל אלו במאמר זה.
יישומי מדף Commercial Off-The-Shelf
המגמה המובילה בעולם, ככל שמדובר בניהול ובתפעול אנשי שטח באמצעות מכשירים ניידים, הינה מעבר ליישומי מדף. אלו האחרונים מכונים בעגה המקצועית יישומי COTS (ר"ת Commercial Off-The-Shelf). אין צורך יותר להשקיע משאבים ולהמתין חודשים עד לסיום פיתוח ההתאמות הייחודיות הנדרשות לכם.
ואמנם מה שמייחד את האפליקציות החדשות הינו הגמישות הרבה: הן מרובות מאפיינים וכפועל יוצא ניתן להעלותן לאוויר תוך התאמה מושלמת לצרכים שלכם, ללא פשרות! תחילת השימוש יכולה להיות מיידית ללא צורך בפיתוח ייעודי. תהליכי העבודה הינם אינטואיטיביים ומתוכננים בדיוק לפי צרכי הארגון: הזמנות העבודה, כרטיסי לקוח או שירותים. וכמובן שהן מתממשקות בקלות למערכת ה-CRM או ה-ERP שלכם.
Just In Time
בין אם מדובר בנציגי מכירות, בטכנאי שטח, במתקינים או במפיצים, כולם יכולים כעת להשלים את המשימות המוטלות עליהם בביקור אחד בלבד. הואיל ובמקרים רבים מעורב פה מלאי, הדבר מאפשר למקסם הזמנות או העמסות חלפים על הרכבים. תמיד יהיה בידי עובדי השטח המלאי הנדרש כדי להשלים את המטלה Just In Time. מנהל המחסן יכול לראות בזמן אמת כל מקום בו קיים מלאי: בסניפים השונים, בהעברות, ברכבים, בחדרי אחסון ובאתרי עבודה!
זמינות המידע = חיסכון
שידור סידור העבודה או קריאות השירות של נציגי המכירות, הטכנאים והמתקינים ישירות אל תוך הטלפון החכם או הטאבלט, אוצר בתוכו מידע זמין ואמין אודות ההיסטוריה של הלקוח (מחירון וחשבוניות קודמות, תקלות מן העבר וכד'). עובדה זו חוסכת משאבים רבים. יתר על כן, במועד סיום המשימה אין יותר צורך לדאוג להזנת הנתונים מדי לילה או מדי שבוע.
מצב אופליין
מה קורה אם העובדים מוצאים עצמם מחוץ לטווח הסלולארי או ה-WiFi? אין בעיה! האפליקציות החדשניות מזהות מצב בלתי מקוון וממשיכות בעבודה. כשתחזרו לטווח הקליטה העבודה תסתנכרן מחדש! זוכרים את הפתרונות הישנים אשר אופיינו בחוסר יכולת לתת מענה למצב של אופליין? היה גבול ליכולות האחסון של המכשיר הנייד ולכוח העיבוד שלו. המכשירים היו מגושמים, איטיים ויקרים מאוד. מגבלות אלו נפתרו ופתחו אפשרות אידיאלית לנייד את צוותי המכירות, את סוכני השטח ואת המחסן שלכם. כעת תוכלו לייצר עבודות ולהפיק בגינן מסמכים כגון הזמנות, קבלות, גריעות מלאי, העברות, החזרות, השלמות ועוד, גם במצב של היעדר תקשורת.
קבלת החלטות
אחד היתרונות המובהקים של מערכות ניידות הינו האפשרות לקבל החלטות עסקיות בצורה מהירה ומהימנה יותר. כל המידע מצטבר באופן שניתן לעבד ולנתח אותו:
● הנהלת החשבונות זוכה להיחשף למידע עדכני ולא באיחור כפי שמתרחש לעיתים.
● צריכת המלאי עבור עבודה מסוימת מוצגת בפני ההנהלה והגורמים הרלוונטיים ב-Real Time.
● מנהלי השטח מגלים שיש טכנאי האוחז במלאי אשר חסר לטכנאי אחר.
● נושא ההחזרות מקבל פתרון אופטימלי, הפריטים המוחזרים מקושרים אל התעודות המקוריות.
● מנהלי התפעול כבר אינם מקבלים החלטות על סמך נתונים ישנים ולא מדויקים. ידע מקדים על ההזמנות, המלאי ו/ או מצב העבודה מאפשר השקעת מחשבה בתכנון אסטרטגי. אין יותר בזבוז זמן בניתוח גיליונות אלקטרוניים סטאטיים עם מידע מיושן.
● זרימת המידע מקטינה את עלויות המשלוח ומונעת חזרות ועיכובים בסגירת הזמנות או עבודות שטח.
● מידע בזמן אמת משמעותו חשבוניות באותו היום וניצול טוב יותר של המשאבים הפיננסיים היקרים שלכם.
● רווחיות המוצרים ניתנת לניתוח אמפירי תוך אפשרות לשפר ולדייק בתמחור.
● הדרך להתייעל ולקבל החלטות תפעוליות מושכלות מתקצרת.
כל בעל עניין באופן טבעי שואל את עצמו – עד כמה זה טוב עבורי?
הערך שתוכלו להפיק הופך ברור לכל בעלי העניין בארגון שלכם: לטכנאי השטח, לסוכני המכירות, למהנדסים, למחלקת החשבונות והגבייה, לאנשי המחסן, לצוותי התפעול, ל-IT ולמנהלים. באופן טבעי כל אחד מהם שואל את עצמו שאלה זו, ומבין מיד את התועלת הרבה עבורו.
ההשקעה בניידות סוכני השטח תורמת לחיסכון בעבודה, לצמצום מלאים, מונעת טעויות של הזנת נתונים ומבטלת צורך לחזור בשנית אל הלקוח לשם השלמת המטלה.
כל זה מוביל חד משמעית לתזרים מזומנים! וְאִם לֹא עַכְשָׁיו, אֵימָתַי?
האם עדיין הנכם שואלים: מה התועלת שלנו בכך? כולנו יודעים כי עסקות חוזרות הן יקרות פחות מאשר למצוא לקוחות חדשים. תוכנת מדף ניידת לאנשי השטח תתרום להתייעלות הארגון ותשפר את איכות הביצועים ואת רמת השירות. מידת שביעות הרצון של הלקוחות תגדל, והללו, קרוב לוודאי, יביעו כלפיכם נאמנות.
הכותבת הינה מנכ"ל משותף בחברת אקזקיוטק פתרונות תוכנה למובייל ובעלת התוכנה iTrinity לניהול אנשי שטח.
תגובות
(0)