תוכן שיווקי וסיבות לתחזק בלוג מקצועי באופן קבוע – חלק ב'

שיווק באמצעות תוכן יוצא מנקודת הנחה שלא מספיק לכתוב תוכן מעולה - צריך גם לדעת להפיץ אותו בערוצים הנכונים ● למעשה, ההפצה היא בערך 50% מהגורם להצלחה

כותבים ומתקדמים. אילוסטרציה: BigStock

בחציו הראשון של המאמר נוכחנו לדעת כי לתוכן שיווקי יש פוטנציאל משמעותי לביסוס השם שלכם או החברה שלכם כמובילי דעה, וכן אמצעי לגיוס לקוחות וכמובן הגדלת רווחים בעסק. כעת השאלה היא, כיצד תשווקו את הבלוג שלכם?

יש כמה וכמה ערוצים אפשריים לקידום התכנים שלכם בבלוג. על מנת למקסם את האפקטיביות של התהליך עליכם לדעת מהם הערוצים האפקטיביים ביותר עבור העסק שלכם, והיכן קהל היעד שלו נמצא באינטרנט. לפעמים זה נעשה על ידי ניסוי וטעייה, ולפעמים יש תחומים שברור מאוד היכן יהיה הכי יעיל לשווק אותם.

● רשתות חברתיות
קידום הבלוג שלכם באמצעות רשתות חברתיות זו אחת הדרכים הנפוצות והיעילות ביותר. חלק גדול מאוד מהקהל הפוטנציאלי, במגוון רחב של תחומים, נמצא כיום בפייסבוק (Facebook). ניתן להגיע לקהל זה גם על ידי ניהול דף עסקי בצורה אורגנית וגם באמצעות מערכת הפרסום של פייסבוק, המאפשרת אפשרויות "טירגוט" (Targeting) ופילוח מתקדמות בנוסף להמון פיצ'רים אחרים.

כמובן שפייסבוק אינה לבד במערכה, וכפי שהוזכר בתחילת הכתבה, יש תחומים ספציפיים שצריך לתפור עבורם אסטרטגיה מותאמת אישית. יש תחומים שיתאימו יותר לאינסטגרם (Instagram) או לינקדאין (LinkedIn) למשל. ניתן גם לשלב בין הערוצים השונים ולמדוד את האפקטיביות של כל אחד לאורך זמן.

● פורומים מקצועיים
אולי אני קצת מחזיר אתכם לשנות ה-2000 המוקדמות, אבל פורומים עדיין קיימים, חלקם גם פעילים מאד. יש תחומים בהם הפעילות בפורומים עדיין יכולה להיות אפקטיבית על מנת למצוא את קהל היעד שלכם ולפנות אליו. בנוסף, יתרון בולט של פורומים על פני פייסבוק, שבדרך כלל הם לא דורשים תחזוקה רבה כל כך, ופוסטים בפורומים נוטים פחות "להיבלע" בהשואוה לקבוצות בפייסבוק, במיוחד הפעילות שבהן.

דניאל זריהן, מקדם אתרים ומתחזק בלוג מקצועי בתחום

דניאל זריהן, מקדם אתרים ומתחזק בלוג מקצועי בתחום

● תנועה אורגנית מגוגל
אין ספק שהתנועה האורגנית ברוב המקרים היא האיכותית ביותר. בהתחשב בתהליך שעובר המשתמש, זה הגיוני. גוגל (Google) בסך הכל מתווכים בין מישהו שחיפש משהו ספציפי, לבין האתר שנותן לו מענה עבור החיפוש. זאת, להבדיל מפייסבוק למשל – שם המודעה תופיע לנו בפרצוף גם מבלי שביקשנו זאת.

קידום הבלוג שלכם בגוגל וקידום אורגני באופן כללי זהו תחום נרחב מאוד ותורה בפני עצמה, אך היסודות היו ונשארו – תוכן וקישורים. ככל שתייצרו תוכן איכותי בתדירות גבוהה ותדעו להפיץ אותו בערוצים הנכונים, כך ייגברו הסיכויים שתקבלו גם קישורים מאתרים אחרים, שיעזרו לכם לשפר את החשיפה והדירוגים בגוגל. כמובן שיש גם דרכים להשיג קישורים באופן ייזום, אבל את זה נשאיר למאמר אחר.

● פרסום ממומן בגוגל
מהצד שני, לגוגל יש את פלטפורמת הפרסום Google AdWords, המאפשרת לייצר קמפיינים בחיפוש וברחבי הרשת בצורה מדויקת וזריזה, ונותנת מענה מיידי. פרסום ב-Google AdWords לא תמיד יהיה הכי אפקטיבי, אבל זה גם כלי יעיל בכדי "להרגיש את השוק" ולבצע ניסוי כלים לפני שיוצאים לקמפיין ובמאמצי שיווק נרחבים יותר.

● פרסום באמצעות Outbrain או Taboola
אחת הדרכים הטובות ביותר להגיע לקהלים חדשים, היא בעזרת שתי החברות המובילות בעולם (שהן גם במקרה ישראליות) לפרסום בעזרת תוכן. כולכם בוודאי נתקלתם במאמרים ברחבי הרשת שמתחתם יש הצעה לקריאת מאמרים נוספים מהרשת – אז זה בדיוק זה. זאת שיטה יעילה לפנות לקהל יעד שצמא לתוכן רענן ומעניין.

הכותב הינו מקדם אתרים ומתחזק בלוג מקצועי בתחום.

לחלק א'

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים