"זו הפעם השנייה שהוקם ב-CES ביתן של מכון הייצוא – והתוצאות מרשימות"

בראיון לאנשים ומחשבים מספר גילי עובדיה, הנספח הכלכלי של ישראל בחוף המערבי, על הביתן ועל האופן בו הנספחות מסייעת לחברות ישראליות בארצות הברית ומושכת משקיעים אמריקניים לארץ

גילי עובדיה, הנספח הכלכלי של ישראל בחוף המערבי

זו הפעם השנייה שישראל מקימה ביתן ב-CES – תערוכת הטכנולוגיה הגדולה בעולם. מהן התוצאות?
"התוצאות מרשימות – מאות מפגשים עם לקוחות ומשקיעים פוטנציאליים שהנספחות הכלכלית של ישראל בחוף המערבי של ארצות הברית הכינה עבור המשתתפים, והיא סייעה להם למכור מוצרים ולהגיע למשקיעים. תיאמנו מאות פגישות מקדימות בין הישראלים לחברות אמריקניות גדולות דוגמת פייסבוק (Facebook) וסוני (Sony), חברות מדיה, תקשורת, חומרה ומשקיעים. הדבר מושג גם עקב העובדה שהביתן נמצא בתוך Eureka Park, שמציג חדשנות של חברות סטארט-אפ".

בנוסף, עשרות חברות ישראליות מציגות ב-CES באופן עצמאי".

איך נולד הרעיון?
"לפני שנתיים ביקרתי בתערוכה והבנתי שיש צורך אדיר שישראל תראה בה נוכחות פורמלית ומסיבית. העליתי את הרעיון בפני מקבלי ההחלטות והצלחתי לשכנע אותם".

האם יש השנה גידול במספר החברות המשתתפות בביתן לעומת השנה שעברה?
"כן. בפעם הראשונה, בשנה שעברה, השתתפו 12 חברות והשנה עלה מספרן ל-16".

מהן ההצלחות במפגשים?
"החברות לא מספרות לנו את הדברים הללו, אבל אנחנו יודעים שיש הצלחות. דוגמה שממחישה זאת היטב היא שלפני מספר חודשים פנה אלינו אחד מאותם גורמים שהפנינו לחברות ישראליות, במקרה זה – משקיע. התברר שהוא השקיע מיליון דולר בשתי חברות ישראליות – סנסיבו (Sensibo) וארגוס".

ספר קצת על המשלחת הכלכלית של ישראל בחוף המערבי.
"היא עובדת כחלק ממנהל סחר-חוץ במשרד הכלכלה. תפקידי העל שלה הם הגדלת הייצוא ומשיכת השקעות זרות לישראל. אנחנו מפתחים עסקית חברות ישראליות, מחברים אותן לאנשי קשר, לקרנות ולחברות טכנולוגיה. בכל חודש מגיעה משלחת של חברות ישראליות ממגזר מסוים ואנחנו מביאים משלחות אמריקניות לארץ. יש פעילות רבה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים