הכרת תודה ככלי להשגת הנאה, אושר ושמחה

לכל אדם יש הרבה על מה להודות ● הכרת תודה עוזרת לנו להיות רגועים ושלווים ומרוממת את כל חיינו ● הנה לפניכם מספר שיטות להתמחות ביכולת זו

יש הרבה על מה להודות. אילוסטרציה: BigStock

"חייתי בעולם אפל. לא ידעתי עד כמה מיותר החושך שבו, עד שהפכתי את ההסתכלות שלי וגיליתי, שבעצם חייתי כל הזמן בעולם של אור".

מילים אלה נאמרו על ידי סבי. הוא הקרין שמחה ודיבר עם תחושה עמוקה של סימפטיה והתחשבות אמיתית בזולת. הוקסמתי מדבריו. להלן סיפור חייו שמתחיל בתאונה, ממשיך במשבר ומסתיים בצמיחה.

"כל הזמן ניצבתי בצד השלילי והתמקדתי במה שלא היה בסדר. ראיתי מה לא טוב במה שאנשים עשו למעני – ועל כל מה שלא עשו, התלוננתי. האשמתי אחרים במצב הרוח הרע שלי. תמיד היה לי חסר משהו, ושום דבר לא היה מספיק מושלם. המשפטים שחלפו במוחי היו תמיד שליליים ומלאי תרעומת, ולמען האמת, במרבית הזמן אף הרגשתי דכדוך נפשי. האמנתי שאני פשוט כזה, כי זאת האישיות שלי, בגלל שככה גידלו אותי, בגלל ששום דבר לא מושלם. אבל, המקום העיקרי בו לא חיפשתי את רגש השמחה ואת הרווחה האישית, היה בתוך הראש שלי".

"ואז, יום אחד, כשנראה שכל העולם שלי עומד להתפורר, הייתי מעורב בתאונת דרכים קשה. אמרו לי, שלא בטוח שאמשיך לחיות. זה היה הדבר הכי כואב ששמעתי בחיים שלי. זה כאב לי יותר מהכאב הגופני שהרגשתי. חשבתי על החיים שלי, כשהמחשבה החזקה ביותר הייתה שהפסדתי הרבה מהטוב בו התברכו חיי, בגלל תכונת חוסר הכרת התודה שלי. הייתי כפוי טובה כלפי הבורא, כפוי טובה לאנשים שעשו ככל יכולתם למעני, וכפוי טובה לכל מי שעשה משהו עבורי במשך כל ימי חיי. הבטחתי לעצמי, שאם אשאר בחיים, אהפוך להיות 'מומחה להכרת תודה'. אני אעריך כל מה שה' נותן לי, כל הזמן. אני אעריך את עולמו, את ההזדמנויות שהוא שולח בדרכי, אני אעריך כל דבר ודבר, שמישהו עשה למעני בעבר ושיעשה למעני בעתיד.

תקופת ההחלמה הייתה ממושכת, אבל אני הרגשתי אסיר תודה על כל שיפור קטנטן. נאלצתי לסמוך על טוב ליבם של אנשים אחרים והייתי אסיר תודה על כל מה שכולם עשו למעני. כל החיים שלי התמלאו בהכרת תודה. אנשים אמרו לי, שהם נהנים לשהות בסביבתי. ההתנהלות השמחה שלי גרמה להם להרגיש טוב, והם שמחו לעשות למעני דברים. ומכיוון שרגשות מדבקים, הם נתרמו באופן אישי מהעובדה ששהו במחיצתי. אני אסיר תודה לה' על המכה ששלח כדי להעיר אותי, אני אסיר תודה על זרם הרוחניות והרגש השופעים בחיי".

הנאה, אושר, שמחה

לכל אדם יש הרבה על מה להודות! הכרת תודה יוצרת אושר ושמחה, עוזרת לנו להיות רגועים ושלווים. הכרת תודה מרוממת את כל חיינו. להלן מספר שיטות להתמחות בהכרת תודה:

● נדמיין איזו הרגשה טובה תהיה לנו, כשנהפוך למומחים בהכרת תודה. נקודת המפתח המשותפת לכל מי שמאושר באמת, היא היותם מכירי תודה על כל מה שאפשר להכיר עליו תודה. אדם בעל הכרת תודה הוא אדם מלא שמחה.

● כל אדם מוצא את מה שהוא מחפש. מי שאוהב פרחים מבחין בהם, למרות שאחרים פשוט חולפים לידם. מי שמחפש על מה להתלונן, ימצא בדיוק את מה שהוא מחפש. ומי ששונא אשפה המושלכת ברשות הרבים, יראה את האשפה, במקום להבחין בציפורים ובפרחים. אם נחליט שחשוב להכיר תודה, אז נתחיל לשים לב לדברים הטובים שאנשים אחרים עושים למעננו וניזכר בדברים טובים שאנשים עשו למעננו בעבר. כל אלה ישמשו לנו תזכורת, לעשות דברים דומים למען הזולת.

● ניהול יומן הכרת תודה – נהדר לחשוב על הכרת תודה, אבל כתיבה של כל מה שאנחנו מודים עליו, תגרום להשפעה בעלת עוצמה גדולה הרבה יותר. הראייה המוחשית של הנקודות המצטברות יחד על הדף, נותנת לנו הבחנה הולכת וגדלה, שיש לנו המון דברים להודות עליהם. יש מי שסובר, שכדאי לקבוע מכסה של לפחות חמש או עשר נקודות ביום. בכל פעם שאנו נזקקים להתרוממות הרוח, נוציא את היומן ונתחיל לקרוא.

● נכיר תודה על כל הכשרונות, היכולות, המיומנויות, הידע, המשאבים הפנימיים והמשאבים החיצוניים שלנו. כשאתם קוראים את הדברים, הכירו תודה על כך שאתם יודעים לקרוא, ועל כך שאתם מוסיפים את הכרת התודה להיות אחד מן המשאבים הפנימיים והיקרים שלכם.

● בכל פעם שנשמע צלצול של טלפון, נאמר לעצמנו: "אני מודה על כך שאני חי, ומודה על כך שאני יכול לשמוע". ככל שנשמע צלצולי טלפון לעיתים קרובות יותר, כך יהיה לנו קל יותר להעלות את רמת הכרת התודה שלנו.

● נקשר את עולם הכרת התודה עם: הנאה, אושר, שמחה. בכל פעם שנרגיש תחושות חיוביות של הכרת תודה, נאמר בהתלהבות: "הנאה, אושר, שמחה". אם תרצו שזה יעבוד טוב באמת, תביטו בראי כשאתם אומרים את זה. תחשבו על הכרת תודה ותראו איך חיוך מופיע לכם על הפנים.

נסו ליישם חלק משיטות אלו והצליחו להפוך את עצמכם לבני אדם שמחים ומאושרים הרבה יותר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים