שם המשחק: מצוינות רב פלטפורמית

ארגונים רבים כבר הבינו את החשיבות של הנגשת האתרים שלהם לכל הזירות הדיגיטליות - מהדסקטופ ועד הסמארטפון והטאבלט ● תחרות Webi Awards, שתתקיים מחר (ה'), ממחישה היטב את המגמה

פרסים לאתרים המצטיינים. Webi Awards

הממשקים הדיגיטליים של הארגונים במשק היו מאז ומתמיד מדד משקף, שמלמד עד כמה הארגון – על מנהליו, עובדיו ולקוחותיו – מתייחס ברצינות לאתר האינטרנט שלו. כשהתחלנו, באנשים ומחשבים, לפני יותר מעשור את תחרות מצטייני האתרים Webi Awards חיפשו צוותי השיפוט, בהובלת עידו לוי, מנכ"ל Global Marketplace, את החברות שיש להן אתרים שמשמשים זירה עסקית או דרך נוחה לתקשר עם קהל היעד שלהן. זה לא היה מובן מאליו וארגונים שהעלו אתרים כאלה נכנסו לקטגוריה של מצוינות מסוימת.

אלא שקצב ההתפתחות הטכנולוגית, הגידול מטורף ברוחב הפס, ירידת מחירי השימוש ברשת וחדירת הטלפון הנייד – כל אלה שינו את התחרות והפכו אותה להרבה יותר מורכבת, עם קושי רב יותר לשפוט ולבחור באתרים הזוכים.

מלבד בדיקת האתר, הוויזואליות שלו, נוחות הממשק למשתמש ובעיקר האפקטיביות של התוכן שמפורסם בו, המדד החשוב כיום בהכרזה על אתר מצטיין הוא הקשר שלו עם הסביבה הדיגיטלית. או, במילים אחרות, הרב פלטפורמיות שלו.

אתר של ארגון שהקשר שלו עם לקוחותיו נעשה באמצעות הרשת חייב להנגיש אותו לטלפונים ניידים (להעלות אתר רספונסיבי) וחשוב לא פחות – שתהיה לו אפליקציה קלה לתפעול ומהירה, שכן יש לזכור שהסבלנות של הגולש שואפת לאפס כבר מזמן. רב הפלטפורמיות, היכולת של הגולש לחוות את אותה החוויה הן באתר הדסקטופ, הן בנייד והן דרך האפליקציה, ולייצר את אותה שימושיות שתיתן לו את התועלת המרבית, היא כיום שם המשחק בתחרות מצטייני האתרים. ארגון שמסתפק רק בהעמדת אתר, לא מעדכן אותו באופן תדיר ולא משקיע בשדרוגו מייצר לעצמו בית קברות תדמיתי, שעלול לקבור את הפעילות העסקית שלו – וכבר היו דברים מעולם.

המוסדות הפיננסיים מובילים

טקס Webi Awards, שהמהדורה הנוכחית שלו תתקיים מחר (ה'), ישקף יותר מכל את המגמה החדשה הזו. פסיפס האתרים שעלו לגמר וזכו בניקוד הגבוה ביותר מצד חבר השופטים משקף נאמנה את המשק ואת החברה הישראלית – על פי המגזרים, גודלם והיקפם.

גם השנה המוסדות הפיננסיים, ובראשם הבנקים, הם הגופים שמשקיעים את המשאבים הרבים ביותר באתרים, על שלל הממשקים. זה לא מפליא. השנה האחרונה הייתה שנת שיא בקרבות השיווקיים, מבוססי הטכנולוגיה, בין שני הבנקים הגדולים – הפועלים ולאומי – כשגם בנקים נוספים לא טמנו ידם בצלחת.

דבר נוסף שממשיך השנה הוא שההתייחסות לתחרות והשאיפה לקטוף כמה שיותר פרסים בכמה שיותר קטגוריות היא שאלת "חיים ומוות" באותם גופים. קירות המסדרונות בבנקים ובחברות הביטוח מלאים במגני ההוקרה שהם מקבלים מדי שנה, ומנהלי הבנקים עצמם סופרים כמה מגנים יש לארגון שלהם לעומת המתחרים. מה שמוכיח שהממשקים הדיגיטליים הפכו להיות זירת הקרב העיקרית בין המוסדות הפיננסיים בדרך אל ליבו וכיוס של הצרכן.

קמעונות, בריאות, ממשלה וסלולר

הזירות הדיגיטליות מהוות מקור להשקעות ולפעילת מרכזית גם במגזר הקמעונות. שם התחרות רחבה וקשה יותר. החברות במגזר זה רוצות שהלקוחות יגיעו לחנויות ולקניונים על מנת לקנות את המוצרים, אבל הן רוצות להגיע גם לאלה מהם שלא כל כך עושים זאת וקונים בדרך כלל ברשת. התופעה הזו מהווה אתגר טכנולוגי ושיווקי למגזרי המסחר והשירותים במשק ונציגים בולטים שלהם יקבלו מחר את פרסי האתרים המצטיינים. כך באתרי התיירות, המזון, השוואות מחירים ואתרים המייצרים מכירות אונליין. גם כאן מילות המפתח הן פשטות, נוחות ושימושיות.

מגזר אחר שבולט מאוד בהשקעות הרב פלטפורמיות שלו הוא הבריאות. הרפואה המקוונת וריבוי האפשרויות הטכנולוגיות שארגוני הבריאות יכולים לתת באמצעותן שירותים לחבריהם, כולל טיפולים ובדיקות, מביאים אותם לשפר ולשדרג את האתרים שלהם. שני ארגוני הבריאות הגדולים, שירותי בריאות כללית ומכבי שירותי בריאות, משקיעים בכך משאבים רבים מדי שנה בשנים האחרונות. התכנים בפלטפורמות הדיגיטליות של שני הגופים הללו אינטראקטיביים ו-ויזואליים – בניגוד גמור לתחושת הקרירות ולביורוקרטיה שמשרים חלק מהאתרים הפיזיים של הקופות. גלישה לאתרים של מכבי או הכללית מייצרת חוויה מיוחדת, מנותקת מכל הקשר רפואי.

גם הממשלה, על מוסדותיה והרשויות השונות הסמוכות על שולחנה, נכנסו לפרויקטי עיצוב וחידוש אתרים, בין היתר באמצעות ממשל זמין, שכאשר החל לפני עשור נחשב לפריצת דרך בכל מה שקשור ליחסי ממשלה-אזרח. אבל 10 שנים הן נצח בטכנולוגיה וכבר לפני שלוש שנים הבינו בממשלה שהאתרים שלהם לא תואמים את רוח התקופה ואם לא ישנו אותם, הם יהפכו לבית הקברות הממשלתי הגדול בעולם.

בתחרות השנה נראים הניצנים הראשונים. בולטים במיוחד אתר משרד האוצר, שהנראות שלו טובה מאוד, והאתר של לשכת הפרסום הממשלתית, שמרכז בתוכו את כל מודעות הדרושים במגזר הממשלתי – בצורה נגיש ו-ויזואלית, ובלחיצת כפתור. רוח נעימה נושבת מקריית הממשלה ויש לקוות שהיא תלך ותתחזק.

לבסוף, לא נפקד מקומן של חברות הסלולר, אם כי השנה ההתלהבות מהאתרים שלהן נמוכה יותר. חברות הסלולר נלחמות כיום כדי לא לאבד לקוחות ולהילחם ברגולטור, שמזמן הפסיק לחייך אליהן. בהשוואה לשנים קודמות, דרגת ההתלהבות ירדה מדרגת חם אש לחום בינוני עד פושר, כי כאלה הם פני השוק.

אלופי האלופים

כבכל שנה, גם בתחרות הפעם יש את המצטיינים שבמצטיינים, אלופי האלופים. אלה הם נציגי הארגונים שקיבלו את הניקוד הגבוה ביותר בכל אחת מהקטגוריות של התחרות: ויזואליות, שימושיות, חוויית לקוח, גישה מהירה, רספונסיביות ועוד. מי הם אלופי השנה? לשם כך יצטרכו קוראי הטור להגיע לטקס או להתעדכן באתר או ב-Daily Maily של מחר.

השורה התחתונה: הצטיינות באתרים לובשת בשנים האחרונות מימד חדש – רב פלטפורמיות. אתר מצטיין צריך להיראות כזה לא רק בגלישה מהדסקטופ אלא מכל מכשיר ומכל אפליקציה. אלא שנציגי הארגונים שיוכתרו מחר כמצטיינים עדיין לא מייצגים את הכלל. יש יותר מדי אתרים אחרים, שיש להם דרך ארוכה עד לשלמות הדיגיטלית המתבקשת.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים