Classical Radio: חלון לעולם המוזיקה הקלאסית

המוזיקה הקלאסית הייתה, נותרה ותישאר תחום חשוב, ומדי פעם שווה לצאת קצת מהקופסה ולהקשיב למה שיש לז'אנר האדיר הזה להציע ● הכירו אפליקציה שתפנק אתכם ביותר מ-35 ערוצים כאלה

מודרניים באווירה של פעם. Classical Radio

רוב האנשים שאומרים להם מוזיקה חושבים קודם כל על מוזיקת רוק או פופ, לפחות אלו שמסתובבים מסביבי, או מוזיקה מזרחית או שחורה בסביבות אחרות. רק אם מחפשים ממש בפינצטה מוצאים כאלו שיאמרו שהם קודם כל, ולפני הכל, אוהבים מוזיקה קלאסית.

למרות שמדובר כמובן בקבל גדול יחסית, קשה לומר שאתם תשמעו בסביבתכם משפט כמו "הביצוע החדש של רוזמונדה של פרנץ שוברט שעושה הסימפונית של לונדון הוא משהו יוצא מכן הכלל".

אבל המוזיקה הקלאסית הייתה, נותרה ותישאר תחום חשוב, כשמדי פעם שווה להוריד את הגדרות, לצאת קצת מהקופסה ולהקשיב למה שיש לתחום האדיר הזה להציע, ולא רק בהיבט ההיסטורי אלא גם בהיבט של יצירות חדשות. אתם תתפלאו יותר מפעם אחת לגלות כמה קטעים, אופוסים וסונטות אתם מכירים.

אחת הדרכים לשקוע בעולם הזה היא אפליקציה בשם Classical Radio אשר מביאה למכשירים הניידים באשר הם, אלו שמבוססים על אנדרואיד וגם על iOS, רשימה של יותר מ-35 ערוצים של מוזיקה קלאסית שמאפשרים לכל אחד לבחור את הערוץ המועדף עליו לפי אפשרויות בחירה שונות שמכניסות אותו פנימה יותר לעומק, וזאת דרך מסך הערוצים הראשי. מדובר באפליקציות שמביאות את העולם המוזיקלי של האתר אל המכשירים המודרניים.

בלי יותר מדי התחכמויות

כך למשל אפשר לבחור בערוץ הכלים, שמכיל לפי המידע בעמוד הראשי 12 ערוצי משנה, וזאת אם רוצים למקד את המוזיקה שרוצים לשמוע בעת מסוימת בכלי כזה או אחר. לחיצה על הכותרת נותנת רשימת ערוצים חדשה, כולל יצירות שמתרכזות בצ'לו, כינור או פסנתר, לדוגמה, כשלחיצה על אחת האפשרויות בדף הזה כבר מכניסה את המשתמש לערוץ עצמו ומתחילה להשמיע את היצירה המשודרת באותו רגע בערוץ.

לאחר שמתחילים לנגן יצירה אפשר להמשיך לשוטט ברחבי האפליקציה, שמספקת ממשק ישיר וברור להבנה מבלי יותר מדי התחכמויות – כולל הצגת שם היצירה המנוגנת בכל ערוץ וערוץ באותו רגע. היצירה המושמעת מוצגת במהלך הדפדוף בתחילת המסך ואפשר לעבור לערוץ שלה מיידית על ידי לחיצה על החץ כלפי מעלה שנמצא לצד שמה. או להשהות אותה אם צריך לעשות משהו אחר.

למעשה, אם צריכים לעשות משהו אחר בטלפון או בטאבלט, אפשר להשאיר את המוזיקה ברקע והיא זמינה באופן מהיר דרך מסך הנעילה או דרך פס ההתראות, כולל האפשרות להפסיק את המוזיקה אם רוצים או לחזור לאפליקציה.

בדף של כל ערוץ אפשר לדפדף אחורה כדי לראות מה נוגן לאחרונה, אם כי ניתן לשמוע רק מה שמנוגן באות רגע בערוץ בלבד. כן אפשר לשתף את היצירות דרך האפליקציות השונות הקיימות במכשיר, לסמן אותן ב-"אהבתי" או לא "אהבתי" או להגדיר ערוץ כמועדף, כשערוצים אלו יוצגו תחת רשימת מועדפים שמאפשרת כמובן לחזור במהירות לערוצים הקלאסיים שיותר מעניינים את המשתמש.

ערוצים שמוקדשים ליוצרים

מעבר לכך, ניתן לראות רשימה מלאה של כל הערוצים שמשודרים באמצעות האפליקציה, ואז אפשר למצוא ערוצים שמוקדשים גם ליוצרים מפורסמים בעצמם, כולל באך, שופן, מוצרט, ויוואלדי ואחרים. אז לחיצה על שם ערוץ, כשהוא מנוגן, מספקת כמה פרטים על הערוץ וכן מאפשרת בקלות להשהות את המוזיקה המושמעת ולהוסיף את הערוץ למועדפים. כמו כן מסופקים פרטים אודות היצירה המושמעת באותו רגע.

האפליקציה מוצעת בחינם ובתשלום. הגרסה בחינם כוללת פרסומות שמושמעות מדי פעם במהלך שמיעת המוזיקה, והן בעברית, וזה לא כל כך נורא כמו שזה נשמע, למרות שמדובר בכל פעם ברצף של מספר פרסומות רדיו. גרסת התשלום מורידה את המטרד הזה מהפרק ומוסיפה עוד אפשרות אחת: השמעה של הערוצים באיכות גבוהה. בגרסת החינם האיכות היא בינונית לכל היותר, למרות ששוב, זה נשמע יותר טוב בפועל ממה שזה נראה כשכותבים "בינוני".

לא מדובר באפליקציה שתהפוך אתכם לחובבי מוסיקה קלאסית מושבעים, אבל היא בהחלט יכולה לפתוח עבורכם את החלון לעולם מוזיקלי שאתם אולי מכירים יותר טוב ממה שאתם חושבים. אם אתם כבר נמנים על חובבי המוזיקה הקלאסית מדובר בדרך קלה לקחת אתכם לדרך את המוזיקה שאתם אוהבים.

להורדה מ-Google Play לחצו כאן.
להורדה מ-App Store לחצו כאן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים