כמה עצות להורדת לחצים ולשיפור בריאותו של המנמ"ר

לחץ מסכן את הבריאות, ופוגם בעבודה ובחיים היומיומיים ● האתר CIO שאל מומחים מה הם מייעצים למנמ"ר לעשות כדי לפתור את הבעיה

לחוצים? יש לזה פתרונות. צילום אילוסטרציה: BigStock

תפקיד המנמ"ר הוא אחד התפקידים היותר לחוצים ומלחיצים. כידוע, ככלל, ניהול חיים תחת לחץ מתמיד מסכן את הבריאות. כדי למזער את הנזקים הבריאותיים בעבודת המנמ"ר ולשמור על בריאותו, נידבו קולגות מספר עצות לאתר CIO.

העצה הראשונה שלהם היא לאתר את גורמי הלחץ והסיבות לו. אלה, על פי המומחים, יכולים להיות ענייני אבטחת מידע והחשש של המנמ"ר ומנהל האבטחה שהרשת שלהם תעבור תקיפות. ההמלצה היא שבכל ערב לפני שהם הולכים לישון, עליהם לדעת בדיוק מהי תצורת הרשת שלהם, מה תכולת הממשקים שהעובדים שלהם עובדים בהם, כמה דטה סנטרים יש להם ונתונים חשובים נוספים.

מנהל אבטחה בכיר אמר ל-CIO שבכל פעם הוא נדהם מחדש כאשר הוא פוגש מנמ"ר שלא מסוגל לדקלם בעל פה את תצורת הרשת שלו. "אני לא ישן בלילה אם אני לא משנן לעצמי בכל יום מה יש לי והכי חשוב – מה עליי לעשות אם מעירים אותי באמצע הלילה ומודיעים לי על תקלה", ציין.

כדי להימנע מלהגיע למצבים כאלה, מומלץ לבצע בהזדמנות הקרובה סקר מצאי של שרתים, כלים ופתרונות שיש בארגון, וליישם כלים וטקטיקות של ניהול שינויים, אם עדיין אין כאלה.

עצה שנייה קשורה לכמות העצומה של האפליקציות שיש בידי הלקוחות הפנימיים בארגון. טכנולוגיות חדשות מאפשרות שליטה מלאה על חומת האש שמגנה על השרתים ולדעת בכל רגע נתון מי משתמש במה.

קודם כל לסגור ולהוריד

למנמ"רים יש חור שחור לגבי יישומים לא ברורים והדילמה היא האם להוריד אותם ומה המשמעות של פעילות כזו. ההמלצה, בהיבט הבריאותי, היא: במה שלא בטוחים ולא יודעים – קודם כל לסגור ולהוריד. בהתאם לתגובות שיתקבלו ניתן יהיה לדעת מה הקריטיות של יישום זה. לפתע יתגלה שיש כל כך הרבה יישומים שאיש לא הרגיש שהם לא קיימים. הבדיקה חשובה לא רק לבריאות המנמ"ר, אלא גם לארגון כולו.

עצה אחרת לא תחדש למנמ"רים יותר מדי, אלא שרבים מהם יודעים אותה אבל לא מיישמים. הכוונה היא לחשיבות של כתיבת מדיניות ברורה של ניהול סיכונים, שהוא הבסיס לאבטחת מידע. במסגרת המדיניות יכול המנמ"ר לשפר את מוטת השליטה שלו על כל המשתמשים ולדעת יותר טוב מה הם עושים בכל רגע. גם כאן, מעבר לתרומה לאיכות השינה שלו בלילה, הדבר עשוי לחסוך כסף רב לארגון. אבל קודם כל צריך לכתוב את המדיניות, להטמיע אותה בקרב כל המשתמשים ולוודא את אכיפתה.

לא רק לחצי אבטחה מטרידים את המנמ"ר, אלא גם לחצים שנובעים מאתגרי ניהול וחשיפה לטכנולוגיות חדשות שהוא לא שמע עליהם ולא יודע איך מיישמים אותן. העצה הטובה ביותר והקלה ליישום היא להיות בקשר עם מנמ"רים עמיתים, ללכת לכנסים ולשתף חוויות ובעיות. זה טוב גם בהיבט הרפואי, כי כאשר לכמה אנשים יש לחצים משותפים, קל להם יותר להתמודד איתם. למעשה, מדובר בחצי תרופה לאותו לחץ.

מקור לחץ אחר הוא ההתמודדות עם התקציב ומימוש היעדים שהארגון מטיל על המנמ"ר. הקולגות הבכירים שהתראיינו לאתר מייעצים לא לבנות את הפרויקטים הבאים רק על תוספת תקציב, שבדרך כלל לא מתקבלת. על המנמ"ר לאמץ שיטות המבוססות על טכנולוגיות וגם על ניהול נכון, שיאפשרו לו לעשות הרבה יותר עם הכלים והמשאבים הקיימים, ולא לבקש כל הזמן עוד תקציבים ועוד משאבים. הנהלות אוהבות מנמ"רים שמראים שהם עושים הרבה יותר עם מה שנתנו להם.

עצה נוספת, שטובה לא רק לבריאות אלא גם לקידום של המנמ"ר: עליו לשתף פעולה עם הקולגות בארגון, עם מנהלי העסקים. ראשית, הדבר צריך להיעשות במטרה לשרת אותם טוב יותר ושנית, כדי שהם גם יבינו טוב יותר את מה שהמנמ"רים עושים ואילו אתגרים עומדים לפתחם.

הענן טוב לבריאות

ברמה הפרקטית, המומחים סבורים שהענן לא טוב רק להתייעלות ולעבודת הארגון, אלא גם לבריאות. "תן לענן לעשות במקומך את העבודה", הם ממליצים. "תן למומחים בעלי ניסיון, משאבים וכיסים עמוקים לטפל בניהול המשאבים שלך, צמצם נפח ונדל"ן, וכולם יהיו מרוצים".

מיקור-חוץ בדמות תוכנה כשירות (SaaS), לדוגמה, הוא מתכון בדוק להורדת הלחץ. זה יאפשר למנמ"רים לעסוק בדברים החשובים באמת וללכת לישון בלילה עם הרבה פחות לחצים.

ועצה אחרונה טובה לכולנו: לשמור על איזון בין בית לעבודה ולא לשכוח לקחת חופשות מדי פעם, להתנתק ולחזור רעננים ורגועים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים