Workgroup: כי מי צריך בכלל שיחה קולית?

בואו נודה בזה - רובנו משתמשים אדוקים למדי של אפליקציות שיחות מיידיות ● אי אפשר לברוח מזה וכיום כמעט בכל מערכת ארגונית יש גם ביטוי כזה או אחר לתקשורת זו - כלל ארגונית או קבוצתית

Workgroup

אחד הדיונים החמים תמיד בשוק התוכנה של ימינו הוא המעמד של תוכנות הדואר האלקטרוני למיניהן. הדיון הזה כמובן התעורר לאור העבודה שרובנו משתמשים אדוקים למדי של אפליקציות שיחות מיידיות כאלו או אחרות, אם לא אפילו הרבה יותר. תוכנות אלה מאפשרות לאלו שמשתמשים בהן להעביר בדרך כלל הודעות במהירות רבה, ולא רק להסתפק במלל: דיבור, וידיאו, תמונות, סרטונים. הכל הולך.

עוד רבות ידובר יום אחד על מה שעשו האפליקציות לנפש שלנו, עד כמה אנחנו לא מסוגלים כיום להתאפק ברגע שאנחנו שומעים צפצוף של התראה על הודעה שנכנסת לטלפון שלנו. אבל אי אפשר גם להתעלם שלעומת אפליקציות של שיחות מיידיות, הדואר האלקטרוני נראה כמו צב, בדיוק כמו ה-Snail Mail – הכינוי שדבק בדואר המסורתי (אם עוד בכלל אפשר להגדיר אותו ככזה) ככל שהלך וגבר השימוש בדואר האלקטרוני.

המהירות היא לא רק בהעברה של ההודעות, אלא גם, כן גם – בגלל התגובה שלנו לצפצופים. אתם יכולים להיות סמוכים ובטוחים, אלא אם מדובר במקרים בהם הטלפון מושתק (וגם אז בדרך כלל), שברגע שתשלחו הודעה הנמען ייקרא אותה ויגיב. זה יהיה ב-99.99% מהמקרים הרבה יותר מהיר משליחת דואר, וגם מקיום שיחה קולית. בעצם, מי צריך בכלל שיחה קולית?

כלי עבודה לכל דבר ועניין

כבר היום מוצאים פתרונות ארגוניים בשוק שהבינו את זה, וכיום כמעט בכל מערכת ארגונית יש גם ביטוי כזה או אחר לשיחות מיידיות, כלל ארגוניות או קבוצתיות. במקומות רבים גם משתמשים כבר בווטסאפ (WhatsApp), לדוגמה, ככלי עבודה לכל דבר ועניין. ואם אתם עדיין לא עשיתם את זה עד היום, תוכלו גם לבדוק את Workgroup שמאפשר לעשות את זה בקלות ובמהירות מדהימה, באמצעות כל פלטפורמה, תוך שהוא כמובן "שואל" אלמנטים מפתרונות אחרים בשוק, ובעצם איך לא.

הפעלת האפליקציה בטלפון, בטאבלט, ואפילו במחשב האישי, ולא משנה אם מדובר באנדרואיד, iOS ,Windows או Mac – כשבעצם אפשר בכלל לגשת אל השירות בצורה "מעוננת" לחלוטין, כלומר דרך דפדפן – מציגה אחרי ההרשמה ממשק שמזכיר במידה מסוימת את Wave של גוגל (Google) עליה השלום, אבל במראה הרבה יותר נקי וזורם.

כדי להתחיל לעבוד פשוט לוחצים על עיגול הפלוס או על New Workgroup, ובמסך הגדרת הקבוצה מעניקים לה שם, סיבה ומזמינים משתתפים לקבוצה על ידי שימוש בכתובות דוא"ל קיימות שהמערכת יודעת לשאוב בקלות מ-Gmail או מ-Exchange, או שפשוט מוסיפים כל כתובת שרוצים אם היא לא קיימת במאגר. המוזמנים יקבלו קישור אם האפליקציה לא מותקנת במחשב/מכשיר שלהם והוא כבר ידריך אותם מה לעשות. אם האפליקציה כבר קיימת, תופיע התראה מתאימה, בדיוק כמו שיופיעו התראות לגבי כל הודעה נכנסת גם לאחר מכן.

פרויקט בתזוזה

המסך הראשי באפליקציה יציג את הקבוצות הקיימות וגם יאפשר חיפוש קבוצות במקרה והרשימה ארוכה. לחיצה על שם קבוצה תפתח דף שתציג את כל השיחות שבוצעו בה, תאפשר להשאיר כל הודעה שרוצים, ובהמשך, לאחר שפותחים קבוצה ראשונה לבד, היא גם מאפשרת לשלוח תמונות וקבצים לחברי הקבוצה ואפילו Animated GIFs – עם מנגנון שמאפשר גם לבצע חיפוש אחר GIF לפי כל מילת חיפוש שעולה על הדעת.

הקבוצות הפעילות לאחרונה יוצגו בחלק בעליון של הדף הראשי, וכן יוצגו האייקונים של כל המשתתפים בקבוצה והמשפט האחרון שנשלח אליה. במחשב, הקבוצות מוצגות בטור אחד, השיחות עצמן באמצע והמשתתפים בצד שמאל כולל מידע לגבי הפעם האחרונה שהם היו פעילים בקבוצה – כלומר שלחו הודעה.

בתוך הקבוצה לחיצה על הסימן i בפינה העליונה השמאלית מציגה מספר אפשרויות: האם לקבל התראות או לא, האם לעזוב את קבוצה, וגם אפשרות להעתיק לזיכרון הפעיל קישור להזמנה לקבוצה, אם רוצים לשלוח אותו למישהו אחר. בהמשך מוצגים הפרטים של המשתתפים כשאפשר לקיים איתם גם שיחת VoIP, איך לא.

אחד על אחד

ויותר מכך, לחיצה על שם של משתמש מציעה אפשרות לבצע איתו שיחה של אחד על אחד או בהקשר של Workgroup, בעצם לפתוח קבוצה חדשה שכל הכללים של האפליקציה/יישום חלים עליה.

אפשר אם רוצים גם לראות רשימה של כל אנשי הקשר שהאפליקציה שאבה אליה ממקורות חיצוניים, ואפשר תחת הגדרות לשנות את שנקבע עם הפעלת האפליקציה, כולל תמונה, שם ושם חברה.

Workgroup היא עדיין פרויקט בתזוזה, ואפשר להרגיש את זה תוך כדי העבודה – לפעמים לא תצליחו לפתוח קבוצה או למצוא דברים שאתם בטוחים שהם נמצאים שם – אבל היא עושה בדיוק מה שהיא מתיימרת להציע כבר עכשיו, בקלות ובמהירות, ועקומת למידה אפסית היא לא דבר שכדאי לזלזל בו.

עוד הערה. הסקירה נכתבה על פי האפליקציה לאנדרואיד, והיא קצת שונה בתפעול מהאחרות, אבל ההבדלים ממש קטנים.

להורדה עבור iOS לחצו כאן.

להורדה עבור אנדרואיד לחצו כאן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים