טרנדים בתחום מערכות המידע הארגוניות

ההתפתחויות הטכנולוגיות של השנים האחרונות משפיעות כמעט על כל תחום בחיינו ● גם תחום מערכות המידע צועד בעקבות החדשנות ● האם המגמות האלו אכן מתאימות לכל ארגון?

אהובה וייסמן, יועצת אסטרטגית ומנהלת חטיבת ClouDigital ב-Coolaboration

מחשוב ענן ודיגיטל או בקיצור ClouDigital הן המילים החמות ביותר בתחום מערכות המידע הארגוניות. האם כל ארגון חייב ללכת אחרי הטרנד?

ההתפתחויות הטכנולוגיות של השנים האחרונות משפיעות כמעט על כל תחום בחיינו, הן שינו את האופן בו אנו עובדים, עושים עסקים ומתקשרים זה עם זה. גם תחום מערכות המידע צועד בעקבות החדשנות. האם המגמות האלו אכן מתאימות לכל ארגון? רגע לפני שמאמצים אותן, חשוב להבין על מה מדובר ולבחון כיצד מתאים ליישמן.

מחשוב ענן – Cloud

רבות דובר על מחשוב ענן ורבים הארגונים שהצטרפו לענן ציבורי או פרטי.

עבור חברות קטנות ובינוניות או חברות בתחילת דרכן, בניית חדר שרתים, רכישה ושדרוג חומרה והעסקת אנשי מקצוע הוא פרויקט יקר למדי.

מערך המחשוב דורש תחזוקה שוטפת ועדכון תמידי, ולא כל ארגון יכול לעמוד בכך. תשלום קבוע של מעין "שכירות" לשירותי המחשוב יהיה פתרון נוח עבור ארגונים רבים. כך התפתחו שירותי אירוח שאפשרו גם לחברות קטנות ליהנות משירותי חדר מחשב בעלות חודשית, ללא הצורך בהשקעה כספית מאסיבית.

עבור חברות SME שמעוניינות להתמקד בעסק ולפתח את המערכות האפליקטיביות מבלי להיות מוטרדות מניהול, רכישה ושדרוג שרתים וסטורג', "נולד" הענן המנוהל שמשמעותו – משתחררים מהשרתים הפיזיים בארגון ועוברים לעבוד בענן – חסכון בעלויות לארגון, עבודה יעילה יותר, תשתיות מתקדמות, מעבר לשימוש בהתאם לצורך האמיתי, ניהול רישוי מלא, אבטחת המידע באתר מאובטח, שירות סביב השעון 24/7.

פתרונות דיגיטליים מתקדמים – Digital

כולם מדברים על טרנספורמציה דיגיטלית, אבל לא כולם יודעים מה צריך לעשות כדי להיות ארגון דיגיטלי. האם אתר אינטרנט מתקדם עושה את הארגון דיגיטלי או אולי אפליקציית מובייל? אולי שניהם? האם אנשי המכירות יכולים לבצע הזמנה מכל מקום? האם ההזמנה תתעדכן במערכות הליבה?  העולם עובר לדיגיטל. מרבית החברות סיימו להטמיע מערכות ליבה פנים ארגוניות ופונות לדיגיטל. מילת המפתח היא חוויית הלקוח.

פתרונות דיגיטליים מתקדמים יאפשרו לארגון לספק ללקוחותיו ולאנשי המכירות שלו והמפיצים שלו אפליקציה דיגיטלית מתקדמת עם ממשק דו-כיווני למערכות המרכזיות בארגון – ERP + CRM המעדכן הזמנות באמצעות שימוש  בקטלוג עדכני.

האפליקציה הדיגיטלית מאפשרת לחברה ליצור חוויית לקוח באופן הצגת מוצרי הארגון וקטלוג הארגון, וכן פלטפורמת שיווק פרסונלית בה הלקוח מקבל פרסום על מוצרים חדשים המותאמים לו אישית, ויצירת הזמנות אוטומטית במערכות הארגון ישירות מהשטח ללא מגע יד אדם.

הכותבת הינה יועצת אסטרטגית ומנהלת חטיבת ClouDigital  ב-Coolaboration.

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים