מגמות במיקור-חוץ שכדאי לעקוב אחריהן

יחד עם התקדמות הטכנולוגיה, קבלת ההחלטות למיקור-חוץ תצטרך להאיץ ● השירותים ללקוחות ידרשו להכיר בצורך לתמוך בגישות הניהול השוטף היומיומי מחד, ובניהול הטרנספורמציה הדיגיטלית של פיתוח העסק לעתיד מאידך

03/08/2016 10:28
אריה עמית, יועץ אסטרטגי וניהולי בכיר ב-I-amIT

אנו רואים חברות המגבירות את האימוץ של סטנדרטיזציה במחשוב ענן מכל הסוגים. הן מנצלות את מעמדן לסיכום מחדש של תנאי ההסכמים שלהם, ויוזמות תחרות מחודשת על גישות offshore משופרות.

השינויים הצפויים בתעשיית מיקור-החוץ כוללים:
● סגירת עסקאות במהירות רבה יותר.
● גידול מספר הארגונים המתקשרים עם מספר ספקים לקבלת שירותים משלימים – multi sourcing.
● השלכת השיתוף ההולך וגובר בין אדם למכונה על הדרישות ממיקור-החוץ.

האבטחה תופסת את מרכז הבמה

נושאי האבטחה נמצאים בראש דאגות הדירקטוריון ומפעילי התשתיות, ולכך השלכה אסטרטגית על פתרונות מיקור-חוץ. אכן, הסיכון הבטחוני הצפוי גדל ככל שגדל השימוש בתקשורת אינטרנטית, מוביליות והאינטרנט של הדברים הופך נפוץ יותר בעולם מוצרי צריכה והמסחר. גדל מספר האיומים המשתמשים בדרכים יצירתיות יותר לנצל חולשות, עם יכולת השפעה הרסנית.

הרגולציה מענישה אבטחה לקויה. ספקי שירות חיצוניים מהווים לרוב את החוליה החלשה בשרשרת האבטחה של החברה ויש למצוא דרכים טובות יותר כמענה לחשש מכך.

פרופיל האיום משתנה, עם כל אמצעי הגנה נוסף מגיעה גם פגיעות חדשה, קשה יותר לשלב מוצרים יחד לאספקת פתרון אבטחה שלם וחזק, מצפים לראות עלייה בביקוש לקציני אבטחה, ויותר ארגונים בוחרים ספקי אבטחה עם יכולות אבטחה-as-a-Service היכולים להגן על הנתונים לא משנה היכן הם מאוחסנים.

שובו של ה-Offshore

חברות ממנפות את הניסיון שצברו כתוצאה מהעבודה עם צוותי offshore במיקור-חוץ כדי להקים מרכזי פיתוח משלהם מחוץ לגבולותיהם, המטרה של גישה זו היא בעיקר לצמצם עלויות על ידי ויתור על המרווח של הספק, והגדלת הגמישות על ידי הסרת מגבלות חוזיות. זו אלטרנטיבה למגמת ה-insourcing כתגובה אוטומטית למערכת יחסי מיקור-חוץ רעים.

העברת עומסי הייצור לענן

השימושים הראשונים של הענן הציבורי התמקדו במערכות שאינן קריטיות. רואים נטייה גוברת להעביר יותר עבודת ייצור לענן. CIOs לא מהמרים על ספק ענן יחיד, אלא פונים לפלטפורמות מגוונות לענן ציבורי כגון כגון Microsoft Azure ו-Google Cloud Platform.

הפוטנציאל לעבור ממיקור-חוץ של תהליכים שאינם בליבה למשהו משמעותי יותר בענן גדל, מודל מיקור-החוץ as-a-service מאפשר לשלב תשתית, תוכנה, תהליכים עסקיים כדי ליצור פלטפורמה יותר מודולרית, מדרגית ואינטליגנטית. פלטפורמה היכולה להתמודד עם תהליכים ברמה גבוהה, תוך הגדלת הכנסות, שיפור שולי הרווח, שיפור השירות ללקוחות, וצמיחה עסקית.

הגברת השימוש במודל ה-Multi sourcing

הארגונים מצפים שעל ידי השימוש במודל ה-Multi sourcing תגבר התחרות בין הספקים אשר תגרום להורדת עלויות במקביל למתן שירות מיטבי. קיימת ציפייה להורדת רמת הסיכון הכרוכה בפרויקטים גדולים, כישלון של ספק בודד לא יגרום בהכרח להתמוטטות הפרויקט כולו.

לצד היתרונות שבגישת ה-Multi sourcing , גדלה המורכבות  של ניהול הסדר שכזה, ניהול של מספר חוזי מיקור-חוץ עם ספקים שונים יכול להתגלות כמשימה קשה ומורכבת, והחסכונות הפוטנציאליים הצפויים עשויים להיעלם בין הממשקים.

האתגר באינטגרציה

כדי להתמודד עם הקשיים הללו, מחפשים הארגונים ספק שירותים מתאים עם התמחות בתחום התעשייה הספציפי אשר ישמש כאינטגרטור האחראי לתוצרים של הספקים האחרים.

בתפקיד זה הספק המוביל מנהל את הספקים האחרים בשם הלקוח ואחראי על ניהול העבודה התקין והעברת המידע בין הספקים בכל הקשור לטכנולוגיה ולתהליכים. הוא מספק מסגרת אחידה לניהול (Governance) של הספקים, הקשרים ביניהם והמחויבויות שלהם. ללא קשר לאופן בו מסופקים שירותי ה-IT, מסגרת ה-Governance מאפשרת ללקוח להשיג יעילות ואפקטיביות רבה בניהול הספקים שלו.

מרחב ה"שחקנים" גדל

רשימת השחקנים של ספקי הטכנולוגיה הולכת ומתארכת, לקוחות ימשיכו לפנות לקבלת שירותי ITO ,BPO ושירות ענן, אך יעדיפו ספקים שיאפשרו להם לעבור לעסקים דיגיטליים. אנחנו רואים יותר שירותים מנוהלים מונחי מוצר ככל שספקי מוצרים כמו סיסקו (Cisco) ואחרים נכנסים לשוק ומתקדמים מעבר למכירת המוצרים שלהם גם לאספקת שירותים סביב המוצרים שלהם.

תמיכה בגישות ניהול שונות

גרטנר (Gartner) מכנה זאת  "bimodal IT". מקינזי (McKinsey) קוראת לכך מודל "שתי המהירויות." לא משנה איך נקרא לתופעה, שירותי מיקור-חוץ ללקוחות ידרשו להכיר בצורך לתמוך בגישות הניהול השונות של הניהול השוטף היומיומי מחד ושל ניהול הטרנספורמציה הדיגיטלית של פיתוח העסק לעתיד מאידך. לקוחות יישמו מנגנונים מסחריים וחוזיים עם ספקים, כדי להתוות את רמת השירות והתפקידים הנדרשים לכל מודל.

השפעת האוטומטיזציה

ספקי השירותים, לאחר שמיצו את ההזדמנויות להעביר עבודה לעובדים בעלות נמוכה ידרשו להתמקד בהעברת העבודה למכונות ולשלב אוטומציה של תהליכים רובוטית יותר במתן שירותי IT.

הלקוחות והספקים יצטרכו להגדיר מחדש תפקידים ודרישות כישורים למשרות העובדים, כמו גם לנהל את נקודות המגע בין פונקציות אוטומטיות ועבודות שבוצעו על ידי בני אדם. זהו אתגר משמעותי בקשרי מיקור-החוץ, הסכמים יצטרכו להתגמש כדי להתאים לסביבות הדינאמיות החדשות.

גמישות וזריזות

יחד עם התקדמות הטכנולוגיה עצמה, קבלת ההחלטות למיקור-חוץ תצטרך להאיץ. החלטות על אסטרטגיה דיגיטלית דורשות ביצוע מהיר כדי להתמודד בשוק התחרותי. לכן, נראה מספר גדל והולך של צוותים אצל הלקוחות שינהלו משא ומתן משמעותי וזריז לסגירת עסקות חכמות מהר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים