"בנק הפועלים והטכניון יפתרו ביחד אתגרים בעולם הטכנולוגי-בנקאי"

שני הגופים חתמו על הסכם לשיתוף פעולה מחקרי ארוך טווח בתחומים כגון מדעי הנתונים, האינטרנט של הדברים והבלוקצ'יין ● אבי כוכבא, משנה למנכ"ל ומנהל אגף החדשנות של בנק הפועלים, שמוביל את המהלך, מספר על תרומתו לבנק בפרט ולעולם הפיננסי בכלל

הצטרף לשורות קורלטה. אבי כוכבא. צילום: ניב קנטור

אבי כוכבא, משנה למנכ"ל ומנהל אגף החדשנות של בנק הפועלים, במה יבוא לידי ביטוי שיתוף הפעולה שלכם עם הטכניון?
"הטכניון קיבל אישור להתחיל ללמד תחום חדש, מדעי הנתונים (Data Science), ובמסגרת זו תוקם שם מעבדה, בסיוע שלנו, בנק הפועלים. במעבדה בה ישבו מספר חוקרים (דוקטורנטים) מהטכניון ואנליסטים, ויבצעו מחקרים מתקדמים, שמטרתם להגיע יחד לפתרון אתגרים שונים בעולם הטכנולוגי-בנקאי, כמו ניהול סיכונים מתקדם, וחיזוי פעילות פיננסית של לקוחות פרטיים ועסקיים.

היתרון המרכזי הוא בכך שאנחנו מאפשרים להם גישה – מאובטחת ומפוקחת – לנתוני אמת מהמערכות שלנו, מה שיאפשר להם לבצע מחקרים הרבה יותר רלוונטיים לצרכים שלנו. הם קיבלו מאיתנו כבר כמה תרחישי שימוש שהם יעבדו עליהם בחמש השנים הקרובות".

כיצד זה מתחבר לתפיסת הבנקאות הדיגיטלית שאתם מובילים?
"אנחנו רואים את הבנק העתידי, הדיגיטלי, כבנק מבוסס מידע, שצריך לתת את חוויית הלקוח הטובה ביותר. אנחנו סבורים שהיתרון התחרותי שלנו הוא בכך שנוביל מהלכים חדשניים, כולל מימוש שירותים אישיים ברמה מתקדמת והתאמת השירותים על ידי חיזוי ברמה גבוהה של צרכי הלקוחות. את זה ניתן לקבל במסגרת התחום החדש של מדעי הנתונים".

מהו בעצם התחום הזה?
"זהו תחום אקדמי שעוסק ביצירת מידע בעל ערך, וגיבוש מסקנות ותובנות מתוך בסיסי נתונים עצומים, באמצעות שימוש במודלים סטטיסטיים מתקדמים, טכניקות כריית מידע, חיזוי אנליטי ועוד. שיתוף הפעולה יאפשר לבנק גישה לחוקרי מדעי הנתונים המובילים בעולם, הנמצאים בטכניון.

לדוגמה, אם שני אנשים הם לקוחות הבנק ואנחנו יודעים שהם מתחתנים, מן הסתם הם יזדקקו לכמה שירותים שלנו, כמו למשל משכנתא. החוכמה היא להיות פרו-אקטיביים ולהציע להם את ההצעות הכי טובות בהתאם לפרופיל שלהם. המידע עליהם מגיע ממקורות שונים, ובזה יעסקו החוקרים".

האם יש שיתופי פעולה נוספים ביניכם לבין הטכניון?
"כן. שיתוף הפעולה הנוכחי הוא חלק ממערכת יחסים רחבה יותר שנרקמה בינינו ושכוללת, בין היתר, שותפות בין הבנק למרכז ברוניציה ליזמות בטכניון, שמקיים את תחרות היזמות BizTEC לסטודנטים. הם הללו נעזרים במנחים מתחומי הפינטק מטעם הבנק".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים