גיב קיס אה צ'אנס

Viewly הישראלית פתחה השבוע בקמפיין MyKiss4Peace#, במטרה ליצור את קולאז' הנשיקות הגדול ביותר בעולם - והגיעה גם לזמרת אבריל לוין ● לדברי אלון לוין, מייסד משותף ומנכ"ל החברה, "המטרה היא להראות, מול גל הטרור ששוטף את העולם, שרוב בני האדם רוצים בשלום"

אלון לוין, מייסד משותף ומנכ"ל Viewly. צילום: יח"צ

השקתם השבוע ברשתות החברתיות את קמפיין MyKiss4Peace#. מה מטרתו?
"זה קמפיין שעלה לרשת לפני כמה ימים, לרגל יום השלום הבינלאומי, שחל אתמול (ד'). מטרתו היא להראות, אל מול גל הטרור ששוטף את העולם בזמן האחרון, שרוב בני האדם רוצים בשלום ומייחלים לו.

היעד המרכזי של הקמפיין הוא לשבור את שיא גינס ביצירת הקולאז' הגדול ביותר בעולם שעשוי מנשיקות, לטובת השלום".

וזה עובד?
"בהחלט. הקמפיין כבש רשתות חברתיות כמו טוויטר (Twitter), אינסטגרם (Instagram) ופייסבוק (Facebook). הגענו ליותר מ-20 מיליון בני אדם וליותר מ-10,000 תמונות וסרטונים של נשיקות שהעלו אנשים. גם מפורסמים כמו אבריל לוין השתתפו בקמפיין".

למה דווקא היא ואיך הגעתם אליה?
"בחרנו בה כי היא השתתפה בעבר בקמפייני רשת למען השלום והגענו אליה דרך שותף אמריקני שלנו, שיש לו קשרים אליה".

באילו סוגי נשיקות מדובר?
"כל סוגי הנשיקות – מאנשים שמנשקים קרובי משפחה ובעלי חיים ועד לנשיקות בין בני זוג – כמובן, ללא אפליה כלשהי".

האם יש מדינות מסוימות שמהן מגיעים המשתתפים?
"לא. יש לנו משתתפים מכל העולם – מארצות הברית וקנדה ועד סין, מדינות באפריקה ואיראן".

הם יודעים שאתם חברה ישראלית?
"אני לא יודע. אנחנו לא מזדהים כחברה ישראלית – אבל גם לא מזדהים על פי המיקום שלנו בכלל".

ספר קצת על Viewly…?
"אנחנו חברה שעושה קמפיינים חברתיים לגיוסי תרומות ולמודעות. Viewly מרכזת את כל הקמפיינים החברתיים שרצים כיום באינסטגרם, בטוויטר ובפייסבוק והפרטים עליהם למקום אחד. המשרדים שלנו נמצאים בתל אביב, יש לנו שמונה עובדים וגייסנו לפני מספר חודשים 1.2 מיליון דולר מכמה אנג'לים ישראליים".

מה הייתה הסיבה להקמת החברה?
"היו שתי סיבות: פרקטית ואידיאולוגית. ראשית, אני מייסד משותף של החברה והתחום החברתי נוגע לי. התנדבתי בעבר בכמה וכמה מקומות, כולל הוסטל לילדים ממשפחות קשות ופרויקט לחינוך נוער ליזמות.

בנוסף, ראינו שקשה לדעת פרטים על כל קמפיין. קח לדוגמה את אתגר הקרח (בו פתח מארק צוקרברג למען חולי ALS – י"ה) – הקמפיין הכי מוצלח בהיסטוריה, שגייס יותר מ-100 מיליון דולר. אם תשאל את הגולש הממוצע כמה כסף גויס במסגרתו, מי התחיל אותו וכמה השתתפו בו תגלה כנראה שהוא לא יודע.

הקמפיינים החברתיים מפוזרים ברשתות השונות וכתוצאה מכך, הרבה מידע אובד. אנחנו מאפשרים לעמותות ולאנשים שרוצים לפתוח קמפיין לעשות את זה בצורה יעילה. באמצעותנו הם יכולים לדעת לכמה אנשים הקמפיין הגיע ואיך הוא השפיע עליהם".

זה יכול להתפרש כתחרות עם הרשתות החברתיות…?
"לא. אנחנו לא מתחרים ברשתות החברתיות אלא 'רוכבים' עליהן ומביאים את כל התכנים למקום אחד".

מה התוכניות שלכם לעתיד?
"אחרי ביקור בארצות הברית, בו נפגשנו עם עמותות שונות, אנחנו מפתחים כלים ושירותים עבור עמותות. ראינו שיש לעמותות רצון להיכנס טוב יותר לעולם הרשתות החברתיות. זה סקטור יחסית שמרני ולוקח לו זמן רב יותר להיפתח, אבל הרצון קיים. יש להן צורך גדול בחדירה לדור הצעיר והן מבינות שהקהל הזה נמצא ברשתות החברתיות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים