הבכירים מסכמים את השנה; והפעם: אבי כוכבא, חבר הנהלה והממונה על חטיבת החדשנות בבנק הפועלים

לסיכום השנה ולתחילת השנה החדשה, מספר כוכבא על הפעילות הטכנולוגית של בנק הפועלים, בנקאות דיגיטלית, פינטק והשותפות של הבנק עם סטארט-אפים

הצטרף לשורות קורלטה. אבי כוכבא. צילום: ניב קנטור

במה הצטיין ארגונך בשנה האחרונה?
"2016 הייתה שנת הקמה ושינוי בבנק הפועלים. זו אולי ההצטיינות הגבוהה ביותר שכל ארגון מסורתי של אלפי עובדים יכול להצטיין בה.

אחד השינויים המרכזיים שהשנה החולפת סימנה הוא ההחלטה של הבנק להקים את חטיבת החדשנות, שעליה אני ממונה. אם נסתכל על המנדט של החטיבה – לעצב ולבנות את בנק הפועלים של העתיד – יהיו מי שיתפלאו: מדוע דווקא עכשיו, בחלוף יותר משש שנים שבהן הבנק מציג תוצאות פיננסיות מצוינות, מחליטים על שינוי כל כך משמעותי – הן מבחינת מבנה הבנק והן מבחינת ההסתכלות האסטרטגית שלו?

בעיניי, היכולת של בנק הפועלים להחליט להשקיע בעתיד היא המצוינות הגבוהה ביותר של הארגון. היא זו שמבטיחה שהבנק הוא לא רק המוסד הפיננסי הבולט בישראל כיום, אלא גם יישאר כזה במהלך השנים הקרובות.

היכולת של בנק מסורתי, עם אלפי עובדים, שלא להיכנע לשגרה, אלא להסתכל במבט אמיץ על השינויים העסקיים והטכנולוגיים המשמעותיים בעולם הפיננסי היא מצוינות כלל ארגונית שאני גאה להיות חלק ממנה. כך גם היכולת לעשות בהתאם צעדים מרחיקי לכת, על מנת שלא רק להתמודד עם השינויים הללו, אלא כדי לאמץ אותם ולעשות בהם שימוש מושכל לחיזוק הבנק".

מהם האתגרים שלכם לשנה הבאה?
"אני רואה שני אתגרים מרכזיים – האחד הוא לממש את התוכנית האסטרטגית שלנו, שתורגמה לתוכנית עבודה פרטנית לשנים 2017-2018. הנהלת הבנק אישרה את התוכנית ובאחרונה אף דירקטוריון הבנק. מדובר בתוכנית מאוד מאתגרת, שדורשת הירתמות של כלל חטיבות הבנק. השנייה היא להמשיך בתהליך ההטמעה של השינוי והמוכנות לחדשנות".

מהו הקשר שלכם עם סטארט-אפים?
"ישראל היא אחד משלושת מרכזי הפינטק העולמיים. תל אביב ממוצבת כיום כאחת מבירות הפינטק העולמיות, לצד לונדון וארצות הברית (ניו-יורק ועמק הסיליקון ביחד). ההשתלבות הזו, כמוקד עלייה לרגל בתחום הפינטק, מאפשרת לנו להיחשף לחשיבה פיננסית יצירתית ולחדשנות בתחום השירותים הפיננסיים.

יש לא מעט אנשים שממהרים להכריז שהפינטק הוא האיום הגדול על עולם הבנקאות המסורתי. אני לא בטוח שהבנקאות המסורתית היא המטרה שלנו. מטרתנו היא בנקאות שנכונה ללקוחות ולהתפתחות של הלקוח, ובהקשר הזה אנחנו דווקא מחבקים את הפינטק שסביבנו.

קיומן ופעילותן של חברות הפינטק דורשים מארגונים פיננסיים להישאר דרוכים, להיות ערניים ולהמשיך ולחדש. אנחנו מאמינים שבעבודה עם החברות הללו וביצירת שיתופי פעולה עם מיטב המוחות – בשני המקרים גם בישראל וגם בחו"ל – נוכל להמשיך ולהוביל את מפת הבנקאות.

לפיכך, אנחנו לא יוצרים קשר רק עם חברות פינטק, אלא גם עם חברות ענק, מוסדות מחקר ואקדמיה מהמובילים בעולם ומוסדות פיננסיים בינלאומיים. הקשר הזה שלנו לכל האקו-סיסטם הכלכלי-טכנולוגי הוא שמושך את חברות הפינטק לשתף פעולה דווקא איתנו, ואנחנו יכולים לחשוף אותן לכל הארגונים והחברות הללו".

ספר בבקשה קצת עליך באופן אישי?
"אני אבי כוכבא, חבר הנהלה והממונה על חטיבת החדשנות בבנק הפועלים. בתפקידי הקודם בבנק שימשתי כממונה על חטיבת הטכנולוגיה והמחשוב (מנמ"ר) וקודם לכן כמנהל אגף הפיתוח.

לפני כהונתי בבנק, עבדתי כמנהל מגזר הצבא והביטחון של HP ישראל. כמו כן, ייסדתי וניהלתי את הסטארט-אפ VeNotion Technologies. בנוסף, שימשתי כמפקד יחידת המחשוב המובילה בצה"ל, ממר"ם.

יש לי תואר ראשון במדעי המדינה וכלכלה מאוניברסיטת בר אילן, תואר שני במנהל עסקים מבריטניה ואני בוגר מסלול TIM של הטכניון. בשעות הפנאי אני מתופף בלהקה ומטייל בארץ".

מהם עשרת הנושאים החמים ביותר בעיניך בתעשייה, מהגבוה לנמוך?
"יחסי מנכ"ל-מנמ"ר, תוכנה כשירות (SaaS), דטה סנטר מוגדר תוכנה (SDDC), הערים החכמות, DRP/BCP, האינטרנט של הדברים, מוביליטי, דיגיטל, סייבר ואנליטיקה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים