הבכירים מסכמים את השנה; והפעם: אסף בר, מנכ"ל איטרניטי

בר מספר על השנה של איטרניטי ועל הדרך הארוכה שעשה מהיותו לוחם במשמר הגבול ועד להקמת ולניהול חברה טכנולוגית משלו

אסף בר, מייסד ומנכ"ל איטרניטי. צילום: יח"צ

במה הצטיינה איטרניטי בשנה האחרונה?
"האירועים הבולטים מבחינתנו בשנה האחרונה היו ההצטרפות לענקית טכנולוגית כקבוצת אמן, בה אנחנו מהווים זרוע מבצעת בעולמות האנליטיקה וה-Big Data, ויצירת בידול משמעותי לעולמות אלה על ידי הצדקת התהליך באמצעות יצירת החזר השקעה עבור לקוחותינו.

כמו כן, השנה האחרונה התאפיינה מבחינת איטרניטי בפעילות ענפה שביצענו עם סטארט-אפים וחברות טכנולוגיה, באמצעות מעבדת הנתונים שהקמנו, דיגר.

2016 הייתה שנה שבה הצטיינו במיצוב איטרניטי כבולטת בתחום בישראל, ללא קשר למוצר וטכנולוגיה ספציפיים".

מהם האתגרים שלכם לשנה הקרובה?
"השנה נשקיע עוד יותר בשכנוע הארגונים לאסוף את הכסף שנמצא על הרצפה ונשקיע יותר זמן בהדגשת חשיבות הנתונים בזמינותם, בכדי לקבל תשובות על הלא נודע (המוצר הבא והלקוח הבא) ובמטרה לשרת את הארגון.

כמו כן, נמשיך לקדם ב-2017 את מעבדת הנתונים, שעד כה הוקמו במסגרתה מספר סטארט-אפים. אנחנו רואים בה מגרש משחקים אפקטיבי עבור לקוחותינו ועובדינו. עשרות תהליכים הוקמו והשתפרו בחצר זו, ונמשיך להשקיע בה.

תחום נוסף הוא שיפור חיי האזרחים באמצעות ה-Big Data. יש מספר יוזמות שאותן נמשיך לקדם השנה בקרב מקבלי ההחלטות וגורמי ממשל, שמטרתן לשפר את רווחת תושבי מדינת ישראל, בהנחה שיתקבלו".

במה בעיקר תשקיעו בשנה הקרובה?
"איטרניטי תמשיך להשקיע בשוק הישראלי שהוא, ללא ספק, חוד החנית בתחום, ותמשיך להשקיע בייצור החזר השקעה ללקוחותיה, במטרה להצדיק את ההשקעה, תוך התאמת הטכנולוגית החדשות ביותר עבורם, בהתאם לצרכים ולאינטרסים שלהם. השוק רווי טכנולוגיות ונדרשת השקעה רבה מאוד בכדי להבין בכולן. שם אנחנו נמצאים ונמשיך לעמוד בקצב המהיר של הקדמה הטכנולוגית".

כמה עובדים יש בארגון וכמה תגייסו ב-2017?
"החברה מונה יותר מ-160 עובדים-מומחים ובמהלך 2017 הצפי הוא להרחיב את הפעילות ולגייס עוד רבים וטובים, בעיקר בתחומי האנליטיקה המתקדמת, מדעני נתונים ואנשי Big Data".

בנימה אישית

מי אני? "אסף בר, בן 37, מנכ"ל ומייסד איטרניטי".

שירות צבאי? "התגייסתי לצה"ל כלוחם במשמר הגבול, אבל פציעה גרמה לי לעבור לחיל הקשר והתקשוב – שם החל החיבור המקצועי שלי עם עולם המחשוב. במקביל לשירותי הצבאי, התפרנסתי מעבודה כטכנאי מחשבים פרטיים ומתן שירות התקנות".

מסלול אקדמי? "יש לי תואר ראשון במדעי המחשב מאוניברסיטת תל אביב".

אני מכהן בתפקיד החל מ…? "אני מנכ"ל, מייסד ובעלים של איטרניטי מ-2007 ועד היום. הקמתי את החברה בממ"ד בבית שלי. החזון היה הקמת חברה שמשקפת את האמונה שלי, שבמרכזה יעמדו העובד, הלקוח והקהילה, תוך אמונה ששירות, איכות ושקיפות חייבים לצעוד ביחד".

מה עשיתי קודם לכן? "לאחר שלוש שנות עבודה ב-SRL, עם ניסיון נרחב שצברתי מלמידה עצמית, ניסיתי את מזלי להתקדם לתפקיד מוביל טכנולוגיות בחברה אחרת. כבר בראיון העבודה, מנכ"ל החברה אתגר אותי בסיטואציה בלתי אפשרית. 'יש לנו פה סוגיה כושלת מול לקוח', הוא אמר והוציא ספר עב כרס. 'האתגר יציל את העסקה ואת המשרה שלך'. הישרתי אליו מבט וביקשתי שיתאמו את הפגישה עם הלקוח ליומיים לאחר מכן. הפגישה עם הלקוח הייתה מאוד מוצלחת וזכינו בפרויקט על אף 'הסוגיה הכושלת'. משם, הכול היה היסטוריה. כיהנתי במשך חמש שנים כסמנכ״ל הטכנולוגיות של אותה החברה והובלתי אותה לצמיחה גדולה בתחום.

לאחר מכן החלטתי לצאת לדרך חדשה ולהתמקד במכירות, ניהול והקמת פעילות – ואת זה ביצעתי בקבוצת רד בינת, כסמנכ"ל פרויקטים ומנהל תחום BI. אלה היו שנתיים טובות מאוד לקבוצה והקמנו חברה קטנה של 80 עובדים ועשרות לקוחות.

משם כבר היה לי ברור שעליי לעשות את הדברים בדרכי שלי. החלטתי לפנות לדרך עצמאית, בגישה ובאנרגיה שהיו ברורות לי מאוד. כך הקמתי את איטרניטי. זו פעילות שאני גאה להיות חלק ניכר ממנה, ביחד עם צוות בלתי רגיל ולקוחות שלקחו אותנו כשותפים בתהליכים ובהצלחות רבות. אני מאוהב בתחום וגאה לראות את התפתחותו בארץ ואת חלקנו בהצלחתו".

מה זכור לי מהתפקיד הראשון שלי בתעשייה? "לאחר תום השירות הצבאי, החלטתי להשתלב במעגל העבודה ב-IT והתקבלתי לתפקיד של תומך בסיסי נתונים סייבס וכמתלמד ב-SRL. עבדתי כ-300 שעות בחודש ובערבים למדתי. מדובר בצבירת שעות לא הגיונית, שאינה מתחברת לי כיום, ברמת הציפיות שלי מעובדיי . עשיתי את זה עבור עצמי, אף על פי שאף אחד לא ביקש או ציפה ממני זאת. בזכות תקופה זו צברתי ידע, ניסיון ומקצועיות, שמלווים אותי עד היום".

לפניך 10 נושאים חמים בתעשייה. דרג את חשיבותם לפי דעתך, מהגבוה לנמוך.
"אנליטיקה, דיגיטל, סייבר, מוביליטי, אינטרנט של הדברים, יחסי מנמ"ר-מנכ"ל, עיר חכמה, DRP/BCP, דטה סנטר מוגדר תוכנה (SDDC) ותוכנה כשירות (SaaS)".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים