"יש להגביר את הביטחון העצמי של נשים בהנדסה ובהיי-טק"

"אין בסיס לתפיסה שהנדסה היא מקצוע גברי, בוודאי שלא בעולם הטכנולוגי העכשווי, ועל כן יש לפעול להפחית את הדעות הקדומות מגיל צעיר", אומרת פרופ' רוזה אזהרי, נשיאת עזריאלי מכללה להנדסה, במענה לשאלון יום האישה הבינלאומי של אנשים ומחשבים

פרופ' רוזה אזהרי, נשיאת עזריאלי מכללה להנדסה בירושלים. צילום: שניר יחזקאלי

שמי: פרופ' רוזה אזהרי.
תפקידי: נשיאת עזריאלי מכללה להנדסה בירושלים.
תפקידים קודמים: ממקימי המחלקה להנדסת ביו-טכנולוגיה במכללה האקדמית להנדסה אורט בראודה בכרמיאל, שם גם שימשתי כסגנית נשיא לעניינים אקדמיים. בנוסף, בשנים האחרונות כיהנתי כיו"רית ועדת המשנה להנדסה, טכנולוגיה ומדעים במועצה להשכלה גבוהה וכן כחברת ועדת התכנון והתקצוב שלה (ות"ת).
השכלה: בעלת תארים בהנדסת כימיה והנדסה ביו-רפואית מהטכניון וכימיה ממכון ויצמן למדע. תחום העיסוק המקצועי שלי הוא שימוש בביו-חומרים במערכות מתכלות להכוונה ושחרור מבוקר של תרופות ובהנדסת רקמות.
משפחה: נשואה + שלושה ילדים.

האם יש או הייתה לך רול מודל אישה בהיי-טק או באקדמיה?
"פרופ' אליס מרודס מהמחלקה להנדסה ביו-רפואית בטכניון. היא פורצת דרך בתחום הביו-מכניקה של הסחוס, מהראשונות שהפעילו כלים הנדסיים בחקירת מערכות ביולוגיות. פרופ' מרודס מעוררת השראה בידע המעמיק והרב תחומי שלה, בחשיבה היצירתית ובקשריה הבינלאומיים.

ד"ר ורה מנדלר, מורה לכימיה וחוקרת במחלקה להוראת המדעים במכון ויצמן למדע. היא הצליחה להעביר את ההתלהבות שלה ממדע הכימיה לתלמידיה, פיתחה והובילה את ההטמעה של שיטות חדשניות בהוראת הכימיה וחינכה דורות של תלמידים לסקרנות, חקירה מדעית, הצבת מטרות גבוהות ודייקנות".

מה הביא אותך לאקדמיה בתחום ההנדסה?
"שימוש בכלים הנדסיים באקדמיה מאפשר הבנה טובה יותר של תהליכים בטבע ותרגום של הבנות מדעיות לתוצרים שמשפיעים על חיי היום יום של בני האדם".

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה?
"לא עבדתי בתעשייה. לשמחתי, באקדמיה לא חוויתי אפליה".

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בעבודה, על רקע היותך אישה?
"לא".

אחוז הנשים ובהנדסה וביזמות נמוך משל הגברים. כיצד ניתן לתקן את המצב?
"אין בסיס לתפיסה שהנדסה היא מקצוע גברי, בוודאי שלא בעולם הטכנולוגי העכשווי, ועל כן יש לפעול להפחית הדעות הקדומות מגיל צעיר. ביזמות: הגברת הביטחון העצמי של נשים והנכונות לחוות כישלונות ולהבין שיש להם תפקיד בדרך להצלחה".

האם יש יתרון כלשהו לחברות בהעסקת נשים?
"ראש גדול, לקיחת אחריות, מבט מערכתי, חשיבה יצירתית לפתרון בעיות, תקשורת ויחסי אנוש טובים והקשבה שמקדמת עבודה יעילה בצוות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים