ה-"אקזיט" של בנק הפועלים יצא לדרך

תחרות הסטארט-אפים של בנק הפועלים יצאה לדרך אתמול: 480 יזמים ויזמות נרשמו לאתר ויחלו במרוץ עד לאפשרות לזכות בפרס הראשון: השקעה נוספת של עד מיליון שקל במיזם ● המרוץ לחנות היישומים התחיל

23/09/2014 18:49
החדשנות היא בביסוס של התחרות על Open API .בנק הפועלים BANKAPP

בנק הפועלים הזניק אתמול את תחרות  האפליקציות הפיננסיות שלו: BANKAPP. אירוע הפתיחה התקיים בתל אביב ובו למעשה ניתן האות ל-480 היזמים והיזמיות אשר נרשמו לתחרות. מקורות בבנק אישרו כי מדובר במספר גבוהה בהרבה ממה שתוכנן כשהתחרות תוכננה.

את האירוע פתח יו"ר בנק הפועלים, יאיר סרוסי, אשר התייחס לחשיבותה של הזרועה הטכנולוגית בבנק והגדירה אותה כאיבר חשוב בתפקוד הבנק. עוד אמר סרורסי כי: "בנק הפועלים הטמיע עשר טכנולוגיות חדשניות במסגרת תוכנית הפינטק ובשנה הבאה נטמיע מספר דומה"

המיוחד בתחרות BANKAPP  הוא הביסוס שלה על Open API. במהלך הערב נחשף הקוד והמבנה שלו ולמעשה התברר כי  מדובר בשילוב של סוגי המידע הקיימים בבנק על הלקוחות השונים רק ללא הזהות שלהם. המפתחים אשר  ישתתפו בתחרות קיבלו קוד ובו הדמיות של דפי עו"ש מפורטים בכמויות  רבות,  תנועות בכרטיסי אשראי ועוד, הכל רק ללא זהות לקוחות של הבנק כמובן.

בבנק הפועלים רואים במהלך החדשני אפשרות  ליזמים ומפתחים שרוצים להמציא את האפליקציה הבאה, לקבל גישה למידע וליכולות שיש לבנק עצמו, תחת מעטפת אבטחת המידע והפרטיות הנדרשת.

יו"ר בנק הפועלים, יאיר סרוסי, צילום: ויקיפדיה, סיון פרג'

יו"ר בנק הפועלים, יאיר סרוסי, צילום: ויקיפדיה, סיון פרג'

עצם התחרות מתאפשר הודות לחיבור של  הבנק עם מיזם אחר בשם, פינטק ."לפני כשלוש שנים השקנו סדרת מהלכים שמטרתם לייצר חיבור בין הבנק לסטארט-אפים" הסביר סרוסי, "אחד מהם הוא תוכנית הפינטק, שחושפת אותנו לטכנולוגיות חדשניות לתחום הפיננסי ומאפשר ליזמים להטמיע את הטכנולוגיות בתוך הבנק. פגשנו כ-170 חברות כאלה, מתוכן הטמענו כעשר טכנולוגיות, ואני צופה כי בשנה הבאה נטמיע מספר דומה".

תחרות BANKAPP תסתייים ב-23 לנובמבר 2014, ב-Demo Day במסגרתו יציגו 10 הפיינליסטים שייבחרו את האפליקציות שפותחו בפני חבר שופטים הכולל שמות מהמוכרים ביותר בקהילת האנג'לים וההון סיכון בישראל, וכן מומחי מובייל וחדשנות מחו"ל. לזוכים מובטחים פרסים כספיים גבוהים וכן הטבות. במקום הראשון יוענקו 100 אלף שקל ואפשרות להשקעה נוספת של עד מיליון שקל לפי מידת התאמתו למסגרת תוכנית הפינטק של בנק הפועלים.

השלב הבא בתחרות הוא ימי מנטורינג מרוכזים  למשתתפי התחרות, למומחים מהבנק ומחוצה לו.

ניתן עדיין להירשם לתחרות באתר המיוחד שהוקם לצורך כך.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים