סמסונג מציגה: פאבלט נוסף, שעון חכם חדש וקסדת מציאות מדומה

החברה הדרום קוריאנית השיקה בברלין שורה של גאדג'טים מעניינים ● שליחנו התנסה וחזר עם התרשמותו

חוץ מהפאבלט החדש שלה, הציגה סמסונג (Samsung) בברלין עוד שלושה מכשירים שונים, במסגרת אירוע ה-Unpacked שלה. האירוע הקדים את תערוכת ה-IFA 2014. אולם הטמפודרום עמוס העיתונאים אירח את החשיפה של פאבלט נוסף – ה-Samsung Note Edge, שעון חכם חדש בשם Galaxy Gear S וקסדת המציאות המדומה Galaxy Gear VR, שמתבססת על הכנסה של ה-Note 4 לתוכה.

הנתונים של השעון החכם החדש מעניינים: הוא מגיע עם מסך קעור של 2 אינץ', מבחר אפליקציות המנטרות את הסטטוסים הרפואיים של המשתמש (בסמסונג מתגאים בשיתוף פעולה עם NIKE, שהופך את המכשיר לכלי עזר לחובבי ריצה) ותאימות מלאה לכל האפליקציות שרצו על ה-Gear מהדור הקודם. אולם, הדבר הראשון שהדגישו אנשי סמסונג כשהציגו את המכשיר היה דווקא הסגנונות והסוגים השונים של מסכי השעון – כאילו סמסונג רוצה להגיד לנו: "היי, מדובר קודם כל בשעון", אפילו שבענקית הדרום קוריאנית מספרים שהוא מגיע מצויד במקלדת QWERTY מלאה. יהיה מעניין לראות אם שני סוגים של אנשים, כאלה, כמו עבדכם הנאמן, שמסרבים להסתובב עם שעון ואלה שבשבילם שעון יד מהודר נחשב לסמל סטטוס, יסכימו להסתובב עם שעון שכזה.

ה-Gear S של סמסונג

ה-Gear S של סמסונג

ה-Edge של ה-Note Edge, הפאבלט השני שהציגה החברה, הוא מסך דק נוסף, נפרד מהמסך הראשי, שנמצא לאורך המכשיר. יש עליו מספר ווידג'טים מעניינים וגישה למבחר אפליקציות, ואפשר להשתמש בו גם בלי קשר למסך הראשי. בסך הכול זה גימיק מאוד נחמד, אבל צריך לראות אם הוא יתפוס. מכמה דקות של "משחק" במכשיר, הוא עובד מצוין, מה שבדרך כלל אפשר להגיד על המכשירים של סמסונג, אבל עדיין שווה לראות אם משתמשים יתחברו לסוג כזה של מכשיר, שמצריך עוד קצת לימוד.

ה-Note Edge של סמסונג

ה-Note Edge של סמסונג

את האביזר הבאמת מעניין שמרתי לסוף הכתבה. קסדת ה-VR Gear, שהשיקו סמסונג ואוקולוס (Ocolus), היא דבר מרשים מאוד והאפשרויות שלה באמת בלתי מוגבלות: אל תושבת בקסדה נכנס ה-Note 4, והיא מאפשרת לראות מציאות מדומה. ההתנסות בה חשפה דבר אחד שיעניין את חלקנו, כמוני למשל – כשמרכיבים אותה צריך להוריד משקפיים, במידה שהמשתמש נזקק לכאלה. המדגים הסביר לי שיש גלגלת שאיתה אפשר לכוון, אבל כנראה שהמספר הגבוה שלי במשקפיים גבר עליה. למרות זאת, את החווייה של לראות את הווידיאו ב-360 מעלות הצלחתי לחוות גם בלי המשקפיים.

ה-VR Gear של סמסונג ואוקולוס. צילום: אתר החברה

ה-VR Gear של סמסונג ואוקולוס. צילום: אתר החברה

יום מאוחר יותר, בצל שלל הכרזות על המשך קונספט הבית החכם ועל מוצרים כמו מקררים, טלוויזיות ושואב אבק, חשפו בסמסונג גם טאבלט עסקי חדש: ה-Galaxy Tab Active. הנתונים המעניינים על המכשיר החדש הם העמידות שלו, עם כיסוי מגן שיכול לשמור על המכשיר מנפילה של 1.2 מטרים, והעובדה שהוא דוחה מים ואבק. המצלמה של המכשיר היא 3.1 מגה פיקסל עם Auto focus, הוא מגיע עם עט (C-PEN, כמו שקוראים לו בסמסונג) למקרה שהמשתמש יחבוש כפפות והסוללה שלו, לדברי החברה, צפויה להספיק ל-10 שעות וניתנת להחלפה.

הכותב הוא שליח אנשים ומחשבים לאירופה

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים