רמו"ט: 70% מהאפליקציות הישראליות לא מפרטות מדיניות פרטיות

רק 15% מהאפליקציות בעולם מעבירות מידע ברור בנוגע לדרך בה הן אוספות את המידע, כיצד הן משתמשות בו ובפני מי הוא נחשף - כך עולה ממחקר שערכו 26 גופים לשמירה על הפרטיות, בהם רמו"ט בישראל

הגיע הזמן ששיעור האפליקציות שנותנות מידע מלא וברור על הפרטיות יעלה. צילום אילוסטרציה: BigStock

מרבית האפליקציות לא מעבירות למשתמשים את מלוא המידע אודות מדיניות הפרטיות – כך עולה ממחקר שעשו 26 רשויות להגנה על המידע האישי והפרטיות ברחבי העולם, חברות גוף שנקרא GPEN – הרשת הגלובלית לאכיפת הפרטיות. אחת החברות בו היא רמו"ט שבמשרד המשפטים הישראלי.

על פי הנתונים, 70% מהאפליקציות הישראליות לא מפרטות מדיניות פרטיות לפני התקנתן. במקרים בודדים צוינה מדיניות הפרטיות באפליקציה בצמצום, אך הרוב מפנות לאתר האינטרנט או לחלוטין לא מתייחסות לנושא הגנת הפרטיות.

התוצאות העולמיות מראות שרק ב-15% מהאפליקציות הועבר מידע ברור בנוגע לדרך בה האפליקציה אוספת את המידע, כיצד היא משתמשת בו ובפני מי הוא נחשף, אם בכלל. לגבי יותר מ-60% מהאפליקציות עלה שייתכן שיש בעיה בשמירה על הפרטיות עוד לפני התקנת האפליקציה בפועל. הסיבות לכך הן חוסר במדיניות פרטיות כתובה, קישורים שמפנים לעמודי מדיה חברתית או שפשוט לא פעילים, ובמקומות אחרים שימוש בגופנים שמקשים על הקריאה ו/או דפים שלא הותאמו לקריאה במסכים הקטנים של הטלפונים והטאבלטים.

עוד העלה המחקר כי כ-75% מכלל האפליקציות שמוצעות בחנויות השונות של יצרניות מערכות ההפעלה למכשירים ניידים דורשות לפחות מתן הרשאה אחת בעת ההורדה וההתקנה שלהן למכשירי המשתמשים. ההרשאות המבוקשות ביותר הן מיקום עם 32%, מספר הזיהוי של המכשיר (16%), גישה לחשבונות אחרים (15%) וגישה למצלמה (10%). נתון מעניין אחר הוא שלא פחות מ-31% מהאפליקציות ביקשו הרשאות שונות שלא ברור היה בכלל מה הקשר בין מה שהאפליקציה עושה, ליבן ההרשאה שהיא מבקשת.

החוקרים סרקו 1,211 אפליקציות שונות במכשירי אפל (Apple) ואנדרואיד (Android), חלקן חינמיות וחלקן בתשלום, מהסקטור הציבורי ומהסקטור הפרטי. בין היתר נבדקו אפליקציות של משחקים, בריאות וכושר, חדשות ובנקאות.

עו"ד אלון בכר, ראש רמו"ט, אמר כי "עקרון יסודי בשמירה על הפרטיות הוא להבהיר למשתמש איזה מידע נאסף עליו, מהו השימוש שייעשה בו ולאיזו מטרה, ולקבל את הסכמתו לכך. רמו"ט מייחסת חשיבות גדולה לנושא הגנת הפרטיות באפליקציות סלולריות, מכיוון שמדובר במוצר נפוץ מאוד שמהווה חלק בלתי נפרד מחיי הציבור הרחב, ובכלל זה ילדים ובני נוער. שיתוף פעולה זה הוא סנונית ראשונה של שיתופי פעולה עתידיים עם גופים מקבילים בחו"ל, והוא חלק מפעילות ענפה של רמו"ט במישור הבינלאומי".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים