לחץ על ישראל: חסמו את הגישה לאינטרנט ל-"מטריד עיתונאים צרפתים"

על פי החשד של הצרפתים, גרגורי חלי צלצל לאביו של עיתונאי וסיפר לו שבנו מת, מה שגרם למותו ● אותו עיתונאי כתב מאמר נגד חלי בו טען שפרץ במהלך צוק איתן לאתרים פרו-פלסטיניים

האם ישראל תיענה לבקשה? צילום: BigStock

רשויות המשפט בצרפת לוחצות על הרשויות הישראליות לחסום את הגישה לאינטרנט של אקטיביסט פוליטי שלדבריהן מטריד עיתונאים צרפתים.

הפעיל, גרגורי חלי, אמר ל-BBC כי העיתונאים מציגים עצמם כפרו פלסטיניים. ביום ג' האחרון נפטר אביו של אחד הכתבים המדוברים מהתקף לב, ובנו טען שהדבר אירע בעקבות מתיחה טלפונית שקיבל מחלי, בו הודיע לו כי בנו מת.

האקטיביסט הכחיש בתוקף כל אחריות למוות. הוא צייץ בטוויטר (Twitter) כי השיחה אותה ערך עם אביו של העיתונאי, בנואה לה קור, נערכה חמישה ימים לפני מותו. לדבריו, הוא שוקל להגיש תביעת דיבה נגד גופי החדשות שפרסמו ידיעה לפיה הוא זה שגרם למוות של אביו של העיתונאי.

לה קור כותב עבור אתר האינטרנט Rue89 ובאחרונה פרסם מאמר ביקורתי נגד חלי, בו טען כי האקטיביסט פרץ במהלך מבצע צוק איתן לאתרים פרו-פלסטיניים. לפי החשד, חלי, הידוע גם בכינויו Ulcan, יזם בתגובה לפרסום קמפיין של הטרדות.

יו שופילד, שליח ה-BBC בפריז, מסר כי במסגרת הקמפיין ביצע חלי את המתיחה נגד אביו של לה קור ובהזדמנות אחרת התקשר למשטרה, הזדהה כלה קור וסיפר שרצח את אשתו ובנו. בעקבות ההודעה באו שוטרים חמושים לחפש את גופות הנרצחים.

העורך של Rue89 אמר כי לו חלי היה מתגורר בצרפת, חשבון האינטרנט שלו היה נחסם לפני שבועות רבים, אלא שחלי מנצל את סירובה של ישראל עד כה להיענות ללחץ הצרפתי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים