צפרא כץ, אורקל: "עם כניסתי לתפקיד המנכ"ל קיבלתי מתנה – רכישת המליארדים המיותרת של סאפ"

כץ, הישראלית לשעבר, התראיינה בסוף השבוע לעיתונות הכלכלית בארצות הברית. לדבריה, "אנחנו מס 1 בעולם מסדי הנתונים, אנחנו מס 1 בתחום התוכנה, אבל אנחנו שניים בעולם היישומים. אצלנו באורקל, מדליית כסף היא המסלול להפסד ראשון"

צפרא כץ, מנכ''לית משותפת של אורקל וחברה בצוות המעבר של דונלד טראמפ. צילום: קובי קנטור

"ביום בו נכנסתי לתפקיד המנכ"לית, סאפ (SAP) רכשה במחיר מופקע של 7.4 מיליארד דולר את קונקר (Concur). מדובר במודול זעיר, ואת כל הכסף שלהם הם השקיעו בו. ירדתי למכונית וחשבתי לעצמי 'הו, אלוהים, אולי מחר הם ירצו לקנות את רשת הגלידות והמזון המהיר Dairy Queen'. זה היה הדבר הכי טוב שקרה לי ביום שבו מוניתי לתפקיד החדש", כך אמרה צפרא כץ, מנכ"לית משותפת באורקל (Oracle).

כץ, הישראלית לשעבר, התראיינה בסוף השבוע לעיתונות הכלכלית בארצות הברית. לדבריה, "אנחנו מס 1 בעולם מסדי הנתונים, אנחנו מס 1 בתחום התווכה, אבל אנחנו שניים בעולם היישומים. אצלנו באורקל, מדליית כסף היא המסלול להפסד ראשון".

לדברי כץ, "אורקל מתמקדת ברכישות שנותנות לה בדיוק את מה שהיא זקוקה לה, ולא פחות חשוב – במחיר הנכון.  ואם אין חברה שמתאימה לצורך זה, החברה תמיד יכולה כחלופה להשקיע את הכסף שלה במחקר ופיתוח. כאשר אנחנו עורכים רכישות, אנו מחליטים על מה שאנחנו רוצים, מה יענה על סגירת פערים. ואם המחיר הוא גבוה מדי, תמיד יש את החלופה שלנו, של השקעה שנתית בסך חמישה מיליארד דולרים על מו"פ. אנחנו לא ידועים כמי שמשלמים מחירים מופרזים, כי באורקל תמיד יש לנו אלטרנטיבה". היא הוסיפה כי "הרכישה של סאפ את קונקר נעשתה בתמחור יתר". היא גיבתה את דבריה בנתוני האנליסטים, לפיהם ענקית היישומים הגרמנית שילמה סכום הגדול פי 11 ממחזורה של הנרכשת בשנה החולפת, ושגם הם קבעו כי המדובר בתמחור יתר. הייתה זו, על פי האנליסטים, הרכישה השלישית בגודלה שענקית IT עשתה בחמש השנים האחרונות, בגובה של יותר מ-1 מיליארד דולר.

כץ, שהצטרפה לחברה ב-1999, הייתה מעורבת בחייה המקצועיים באורקל ביותר ממאה רכישות, בשווי מיליארדים רבים של דולרים – לרבות ההשתלטות העוינת על פיפלסופט (PeopleSoft) ב-2005, שעמדה על שווי של 10.3 מיליארד דולרים; רכישת 7.4 המיליארדים של סאן (Sun Microsystems). כץ מרצה בימים אלה קורס על מיזוגים ורכישות באוניברסיטת סטנפורד. היא האשה-המנכ"לית  הרביעית שמונתה לתפקיד השנה ברשימת 500 החברות הגדולות בעולם.

יצויין כי כץ היא האישה השכירה המרוויחה ביותר בעולם: בשנה שעברה הרוויחה 44.3 מיליון דולרים. בשנתה הכספית הקודמת של אורקל, הייתה כץ  סמנכ"לית הכספים המרוויחה הכי הרבה בעולם בין עמיתיה לתואר – שכרה עמד על 43.6 מיליון דולרים. הייתה זו "נפילה" בשכרה לעומת 2012, אז השתכרה 51.7 מיליון דולרים.

בסאפ סירבו להגיב על דברי כץ.

 

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים