ארצות הברית: גוגל תעסיק מאבטחים שכירים במקום עובדי קבלן

ההערכה היא כי מהלך זה יניע חברות נוספות בעמק הסיליקון להעסיק ישירות עובדים שעד כה הועסקו באמצעות חברות קבלן, דוגמת מאבטחים, טבחים ואנשי תחזוקה

עוד יום במשרד? איור: Bigstock

בעקבות הביקורת על פערי ההכנסות בעמק הסיליקון החליטו בגוגל (Google) להעסיק מאבטחים שכירים, שיהיו עובדים ישירים של החברה, במקום עובדי קבלן. מעריכים כי מהלך זה יניע חברות נוספות בעמק הסיליקון להעסיק ישירות עובדים שעד כה הועסקו באמצעות חברות קבלן, דוגמת מאבטחים, טבחים ואנשי תחזוקה.

"אנו שמחים להקים צוות פנימי של מאבטחים. לפני כשנה העברנו למיקור פנים את מרכז המבצעים של האבטחה של גוגל, וכעת אנו מבקשים להעסיק את המאבטחים כעובדי גוגל, במשרה מלאה או חלקית" מסרה דוברת גוגל. בחברה לא ציינו אם מגמה זו תימשך גם ביחס למשרות מתחומים נוספים.

בחודש אוגוסט האחרון פרסם איגוד העובדים Working Partnerships USA מסן חוזה שבקליפורניה דוח שממנו עולה כי חברות היי-טק בעמק הסיליקון מעסיקות עובדי קבלן שחורים, לטינים ומהגרים במשכורות נמוכות במשרות דוגמת גננים, אנשי תחזוקה, טבחים ומאבטחים. "עובדים 'שקופים' אלה אינם זוכים לחלוק בהצלחה של הענף שהם שוקדים מדי יום על תפעולו" צוין בדוח.

מנתונים שאספו באיגוד עולה כי שיעורים של העובדים השחורים והלטינים בעמק הסיליקון עומד על 41% מכלל המאבטחים, 72% מכלל עובדי התחזוקה והניקיון ו-76% מכלל הגננים. כעובדי קבלן עובדים אלה אינם זוכים להטבות שמציעות החברות לעובדים השכירים שלהן.

כעת תשכור גוגל כ-200 מאבטחים עבור משרדיה בצפון קליפורניה. בחודש יוני האחרון ערך איגוד העובדים Service Employees International Union הפגנה מול משרדי גוגל, בדרישה שתשכור חברות קבלן שמשלמות למאבטחים משכורות גבוהות יותר ומאפשרות להם להתאגד. המאבטחים שתשכור גוגל כעת, במשרה מלאה או חלקית, יהיו זכאים להטבות המוענקות לשאר עובדי גוגל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים