משרד התקשורת יחייב את סלקום ופרטנר לאפשר למתחרות להשתמש בתשתית שלהן

מדובר בחברות חדשות בשוק שאין להן תשתית לטלפוניה נייחת משל עצמן ● הן מצטרפות לבזק ול-HOT, שהמשרד כבר חייב אותן לעשות זאת

שיתוף תשתיות. צילום אילוסטרציה: BigStock

משרד התקשורת הודיע היום (ב') כי יחייב את סלקום ופרטנר לאפשר לספקי תקשורת נטולי תשתית להשתמש בתשתיות הפיזיות שלהן. הן יצטרפו בכך לבזק ול-HOT, שהמשרד כבר חייב אותן לעשות זאת.

המשרד פרסם ביצוע שימוע משני לשימוש בתשתיות פיזיות, לצורך כניסה של חברות חדשות לתחום התקשורת הנייחת. ארבע החברות יצטרכו לאפשר לספקי תקשורת ללא תשתית גישה לארונות התקשורת שלהם, לתיבות חיבור וכדומה, במטרה למנוע מהספקיות החדשות שייכנסו לשוק להקים תשתיות כאלה בעצמן. התהליך יחסוך לחברות החדשות כסף ויאפשר להן כניסה ופריסה רחבות יותר לשוק. כמו כן, הן לא יצטרכו לבצע חפירת תשתיות חדשות במקומות שתשתיות פיזיות כבר קיימות, וכך יימנעו עבודות שיגרמו טרדות ובעיות לאזרחים.

ממשרד התקשורת נמסר כי המטרה של השימוע הראשון, שפורסם בסוף פברואר השנה, ושל שימוע המשנה, עליו הוכרז היום, היא להגביר את התחרות בתקשורת הנייחת באופן מהיר ככל הניתן.

במקביל, פרסם המשרד שימוע משני בנוגע לסיבי התקשורת שמגיעים מארונות התקשורת של בזק, ובהמשך גם אלה של HOT, לבתי הלקוחות עצמם. המלצות השימוע מאפשרות למפעילי תקשורת אחרים לשכור את הגישה של הסיבים (זוגות נחושת) עד לבית הלקוח, על מנת להשתמש בתשתית הקיימת ולספק שירות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים