פורסטר: לחמישית מהארגונים יש בסיסי NoSQL והנתון יוכפל עד 2017

MongoDB מובילה את התחום, על פי חברת המחקר

מי אמר NoSQL ולא קיבל? איור: BigStock

לכחמישית ממערכי ה-IT של ארגונים בעולם יש בסיסי נתונים לא רלציוניים, והנתון יוכפל עד 2017; כך על פי חברת המחקר פורסטר (Forrester). על פי דו"ח חדש שהנפיקה, את התחום מובילה
MongoDB.

חברת המחקר מגדירה את תחום הבסיסים הלא רלציוניים, NoSQL, כ"נערכות ניהול מסדי נתונים שאינם רלציוניים, המספקות יכולות לאחסון, תהליכים וגישה למידע – כאשר המדובר בכמויות גדולות ורחבות היקף של מידע, הבנוי במגוון צורות. היכולות העיקריות של מסדי נתונים מסוג NoSQL הן ביכולת לשמור מידע ולאחזר אותו במהירות רבה על ידי חלוקת המידע לכמה מקורות אחסון בצורה אופקית, (horizontal partition) – ובכך ליצור מסד נתונים מהיר עם מעט נקודות כשל וצווארי בקבוק. פיזור המידע לרוחב, על פני שרתים רבים – מאפשר יכולת טיפול גמישה ומהירה בו ומספק מודל ביצועים טוב יותר".

הסיבה לגידול בהטמעת בסיסי נתונים אלה, על פי חברת המחקר, היא הופעתם של יישומים עסקיים מורכבים, הדורשים יכולות שתומכות בניתוח נתונים רחב היקף, לרבות ניתוח צופה פני עתיד, Analytics. סיבה נוספת, ציינה חברת המחקר, היא הצורך לטפל במידע מובנה ובלתי מובנה, במקביל, עם יכולות עיבוד מהירות יותר של הנתונים. עוד סיבה, מציינים מחברי הדו"ח, היא היכולת לעבוד עם יישומים עסקיים בעולם הנייד, תוך תמיכה בניתוח בזמן אמת.

בדו"ח המדרג את החברות המובילות בתחום מציינת חברת המחקר את MongoDB ראשונה, ובצמוד אליה, את MarkLogic, וכותבת כי "החברות מובילות את התחום עם חדשנות, המצאתיות, יכולת גידול ופתרונות בעלי ביצועים גבוהים".

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים