אפל מציגה: כרטיס ה-SIM שישנה את היחסים שלנו עם חברת הסלולר

ה-Apple SIM לא עורר תשומת לב רבה באירוע ההכרזה של אפל, אולם הוא מאפשר למשתמש יותר כוח מול ספקית הסלולר ● יחד איתו הושקו באירוע שני טאבלטים חדשים שלא עוררו את התלהבות האנליסטים

כרטיס ה-SIM החדש של אפל עשוי לחולל מהפכה. צילום אילוסטרציה: BigStock

שני טאבלטים חדשים, עדכון למערכת ההפעלה iOS וכרטיס SIM שמאפשר להחליף ספקית סלולר ביתר קלות – אלה היו ההכרזות שעמדו במוקד האירוע של אפל (Apple), שנערך לפני ימים אחדים.

ה-Apple SIM לא עורר תשומת לב רבה באירוע ההכרזה, אולם הוא עשוי לשנות את מערכת היחסים בין המשתמשים לספקיות הסלולר.

כרטיס SIM סטנדרטי מיועד לעבוד עם ספקית סלולר אחת בלבד, אולם הכרטיס החדש של אפל, שניתן יהיה להשתמש בו בגרסה הסלולרית של מכשירי iPad Air החדשים, יאפשר לעבור מספקית סלולר אחת לאחרת במקום להתחייב לתוכניות ארוכות.

באתר אפל נכתב כי הכרטיס "מעניק למשתמש את האפשרות לבחור בין מבחר תוכניות קצרות מועד של ספקיות סלולר מובחרות בארצות הברית ובבריטניה".

מדובר בבשורה רעה לחברות הסלולר, שיכולה להגדיל באופן ניכר את הכוח של המשתמש מולן. בינתיים הכרטיס לא צפוי להסב להן נזק רב, שכן ניתן יהיה להשתמש בו רק ב-iPad Air 2 עם חיבור סלולרי, אולם לא ברור האם אפל תשדרג אותו בעתיד גם ל-iPhone.

ה-iPad החדש: גודל המסך – ללא שינוי

הכרזה נוספת, שהפעם בלטה, הייתה של ה-iPad Air 2. המכישר מגיע עם מסך בגודל זהה לגרסה הקודמת – 9.7 אינץ', ברזולוציה של 2,048×1,536 פיקסלים. עם זאת, הוא דק מקודמו ב-18%, כך שעוביו עומד כעת על 6.1 מ"מ בלבד. לפי החברה, היא הצליחה להקטין במעט חלק מהרווחים בין שכבות מסך ה-LCD, כך שהתצוגה במכשיר החדש טובה יותר ויש פחות החזרי אור.

המכשיר מצויד במעבד ה-A8X החדש של אפל ששולב כבר ב-iPhone 6, מה שלפי החברה יוביל לשיפור של 40% בביצועים הכלליים ו-250% בביצועים הגרפיים. כמו כן, היא שילבה במכשיר את מעבד ה-M8, שעוזר ללכידת תנועות המשתמש, ואת חיישן טביעת האצבע בכפתור ההפעלה.

כבר עתה ניתן להזמין את ה-iPad Air 2 בהזמנות מוקדמות. המחירים ההתחלתיים שלו עומדים על 499 דולר לגרסת ה-Wi-Fi עם זיכרון אחסון בנפח 16 ג'יגה-בייט ו-629 דולר לגרסת ה-LTE עם נפח זהה.

הטאבלט השני עליו הכריזה אפל הוא ה-iPad mini 3, שבאופן מפתיע למדי לא מציג שיפורים לעומת קודמו, כולל הנתונים הטכניים של המעבדים. השינויים המשמעותיים היחידים הם הוספת חיישן ה-Touch ID לכפתור ההפעלה וכן שיפורים בתפעול המצלמה האחורית, שגם היא נשארה עם החיישן בגודל 5 מגה-פיקסלים. המחיר ההתחלתי הוא 399 דולר, לגרסת ה-Wi-Fi עם 16 ג'יגה-בייט זיכרון אחסון.

ה-Mac הראשון עם מסך 5K

אפל הודיעה בנוסף על עדכון מערכת ההפעלה הסלולרית שלה ל-iOS 8.1, שכוללת את שירות התשלומים החדש Apple Pay וכן מספר תיקונים לגרסה הראשית, שהוכרזה יחד עם מכשירי ה-iPhone 6. העדכון אמור להיות מוצע כבר ממחר (ב').

כמו כן, חשפה החברה את ה-iMac 27, שהוא הראשון להציע מסך ברזולוציה מדהימה של 5K, או לא פחות מ-5,120×2,880 פיקסלים. מדובר בכמעט 60% יותר מהרזולוציה שמציעים מסכי ה-4K. אפל עדכנה את המעבד של המחשב ל-Core i5 מהרענון של סדרת ה-Haswell של אינטל (Intel), ובאופן מפתיע למדי, הוא כולל כרטיס תצוגה מבית AMD – ה-Radeon R9 M290X. למחשב 8 ג'יגה-בייט זיכרון RAM וכונן אחסון בנפח של 1 טרה-בייט. המחיר הבסיסי שלו הוא 2,500 דולר וניתן לשפר את המעבד, להוסיף זיכרון RAM (עד 32 ג'יגה-בייט), ולבחור כונן קשיח גדול יותר וכרטיס תצוגה מעט חזק יותר.

גם ה-Mac mini זכה לשדרוג, לאחר תקופה ארוכה עם מעבד Core i5 כפול ליבה. הוא זכה לשבב גרפי Intel HD 5000, זיכרון 4 ג'יגה-בייט וכונן חצי טרה-בייט. הדגם הבסיסי יימכר ב-400 דולר.

האנליסטים לא מרוצים

אפל כמובן שיבחה באירוע את מחשבי ה-iPad החדשים שלה, אולם האנליסטים לא מתלהבים מהם. הם ציינו שאין בטאבלטים החדשים של החברה חידושים מרעישים שהצרכנים יחושו שהם לא יכולים בלעדיהם, לקראת עונת הקניות של חגי סוף השנה.

טים קוק, מנכ"ל אפל, כינה את המכשירים החדשים "הטובים ביותר בתולדות החברה", בעוד שאנליסטים העירו שהחברה תתקשה לשחזר את ההתלהבות של המשתמשים ממחשבי הלוח, שדעכה בשנים האחרונות.

"אני חייב לומר בכנות שהחידוש המלהיב היחיד בכל ההשקה הזאת היה צג ה- 5Kבמחשבי ה-iMac", אמר ון בייקר, אנליסט מגרטנר (Gartner) שנכח באירוע. "מלבד זאת, ראינו רק חידושים מוכרים במחשבי iPad".

השתתף בהכנת הידיעה: יניב הלפרין

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים