קוואלקום קונה את CSR תמורת כ-2.5 מיליארד דולר

העסקה כוללת את מרכז הפיתוח הישראלי של הנרכשת בחיפה, בו מועסקים כ-200 עובדים ● המטרה של קוואלקום היא לפתח ערוצים חדשים בתחומי האינטרנט של הדברים ומערכות המידע הבידוריות לרכבים

רוצה לכבוש עוד שוק. קוואלקום

קוואלקום (Qualcomm) הגיעה להסכם עם CSR על רכישת החברה תמורת כ-2.5 מיליארד דולר, לפי מחיר של כ-14.5 דולר למנייה – כך היא הודיעה בסוף השבוע. העסקה תתבצע במזומן. הרכישה כוללת גם את מרכז הפיתוח הישראלי של CSR בחיפה, בו מועסקים כ-200 עובדים. המרכז, לשעבר צורן, נרכש על ידי CSR ב-2011.

הרכישה הנוכחית באה לאחר שלפני מספר חודשים קנתה קוואלקום את חטיבת המצלמות של CSR, שממוקמת בישראל, תמורת כ-45 מליון דולר.

המטרה של קוואלקום ברכישה הכוללת היא לפתח ערוצים חדשים בקטגוריות הצומחות של האינטרנט של הדברים ובתחום מערכות המידע הבידוריות לרכבים, שמכונות Infotainment. לפי הרוכשת מדובר בתחומים בהן היא רוצה לחזק את המעמד שלה באופן אסטרטגי, ככל הנראה באמצעות שילוב של היכולות שמציעה הנרכשת בתחום התקשורת לטווח קצר והאודיו במערכות על שבבים.

מדובר בתחום חדש יחסית עבור יצרנית השבבים, שנחשבת כיום לאחת המובילות, אם לא המובילה, בתחום המערכות על שבב מבוססות ARM לטלפונים חכמים וטאבלטים.

יצוין כי ההצעה הראשונית של קוואלקום הוגשה ל-CSR במהלך אוגוסט, לאחר שזו הודיעה שהיא דוחה הצעה של יצרנית השבבים האמריקנית הקטנה יותר מיקרוצ'יפ (Microchip Technology), שהייתה נמוכה מדי לטעמה.

סטיב מולנקופ, מנכ"ל קוואלקום, אמר כי "השילוב של היצע טכנולוגיות הקישוריות של CSR עם רקורד ההצלחות שלה בתחומים אלה יפתח עבורנו הזדמנויות חדשות לצמיחה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים