ארצות הברית: ה-FCC תבחן רשתות סלולר מהדור החמישי

רשתות אלה אמורות לאפשר תעבורה בהיקפים גדולים פי אלפי מונים בהשוואה לרשתות מהדור הנוכחי

הסכם שיתוף הרשתות בין פרטנר ל-HOT Mobile - הראשון שאושר. צילום אילוסטרציה: BigStock

החברים ברשות התקשורת הפדרלית (FCC) של ארצות הברית אישרו בסוף השבוע פה אחד לפתוח בבחינה של האפשרויות לשימוש בתחומי תדרים גבוהים מאוד, שעד כה לא נעשה בהם שימוש לתקשורת סלולרית, עבור רשתות מהדור הבא – כלומר, מהדור החמישי. רשתות אלה אמורות לאפשר תעבורה בהיקפים גדולים פי אלפי מונים בהשוואה לרשתות מהדור הנוכחי.

"אנחנו ניצבים בפתחו של עידן חדש", אמר טום ווילר, יו"ר ה-FCC, ביחס לשימוש האפשרי בתחומי התדרים של 24 ג'יגה-הרץ, שמכונים גלים מילימטריים. עד כה לא נעשה שימוש בתחומי תדרים אלה לתקשורת סלולרית, על אף שלפחות פוטנציאלית, הם עשויים לאפשר תקשורת מהירה מאוד ולהוביל תעבורה בהיקף ענק. עם זאת, הם מתאימים במיוחד לתקשורת בטווח קצר ומחייבים קשר עין בין המקלט למשדר, ומשום כך הם משמשים כיום בעיקר לתקשורת מיקרוגל מנקודה לנקודה.

המטרה של הבחינה עליה הכריזו ב-FCC היא למצוא דרכים שיאפשרו להתגבר על המכשולים הטכנולוגיים והמעשיים ולהרחיב את מגוון השימושים של תחומי תדרים אלה. בגוגל (Google), למשל, כבר הגישו בקשה לביצוע ניסויים בתחומי תדרים גבוהים במיוחד, שעל פי ההערכות יכולים לספק תחליף אלחוטי לרשת הסיבים האופטיים שמשמשת כיום את גוגל לאספקת אינטרנט בכמה ערים בארצות הברית.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים