יבמ ומיקרוסופט ישתפו פעולה בענן כדי להתמודד מול אמזון

שיתוף הפעולה בין שתי החברות ישתמש בסביבת Azure ובענן המחשוב של הענק הכחול

יבמ. צילום: BigStock

יבמ (IBM) ומיקרוסופט (Microsoft) יעבדו יחד על מנת להציע את מוצרי התוכנה הארגוניים שלהן על גבי סביבת Azure של מיקרוסופט וענן המחשוב של הענק הכחול.

אנליסטים ציינו כי המניע העיקרי לשיתוף הפעולה בין השתיים הוא הרצון לנגוס בנתח השוק של אמזון (AWS) בענן, שהוא גדול מ-80%. האצת תהליך האימוץ של תפיסת הענן בן הכלאיים, הודיעו השתיים, תביא לכך שהן יוכלו "לספק ללקוחות, לשותפים עסקיים ולמפתחים, מבחר גדול יותר של אפשרויות בענן, יסייעו במיצוי הזדמנויות עסקיות חדשות, בקידום חדשנות וצמצום העלויות".

במסגרת ההסכם בין השתיים, יבמ ומיקרוסופט יציעו שורת תוכנות תשתית של יבמ, דוגמת WebSphere Liberty, MQ ו- DB2 בסביבת Azure של מיקרוסופט; שרתי Windows Server ו-SQL Server של מיקרוסופט יוצעו על גבי הענן של יבמ; יבמ ומיקרוסופט יציעו סביבת ריצה של Microsoft .NET על פלטפורמת הפיתוח בענן, BlueMix של יבמ.

על מנת לתמוך ביישומי ענן בן כלאיים, יבמ תרחיב את התמיכה בכלי התוכנה שלה הפועלים על גבי Windows Server Hyper-V. במקביל, מתכננות שתי החברות להציע גם את שירותי Pure Application Service של יבמ על גבי Azure של מיקרוסופט.

רוברט לה-בלנק, סגן נשיא בכיר של יבמ ומנהל קבוצת התוכנה ופתרונות הענן שלה, אמר כי "יבמ חותרת להציע טכנולוגיית ענן פתוחה לארגונים. לקוחות יוכלו ליהנות מגישה לטכנולוגיות תוכנות התשתית של יבמ, ויזכו למבחר גדול יותר של כלים בהם ניתן להשתמש, על מנת לבנות ולפרוס את סביבות הענן שלהם".

סקוט קטרי, סגן נשיא בכיר לתחום הענן והמחשוב הארגוני במיקרוסופט, ציין כי "בעקבות ההסכם, לקוחות יוכלו לממש את היתרונות של עבודה בענן בקנה מידה גדול, ביצועים ארגוניים ויכולות היברידיות, הזמינים כולם בסביבת Azure".

האם הענן שלה ושל יבמ יצליח להתמודד מול הענק שממול? מיקרוסופט

האם הענן שלה ושל יבמ יצליח להתמודד מול הענק שממול? מיקרוסופט

לקוחות יוכלו להביא עימם את רישיונות התוכנה הקיימים שלהם אל ענני המחשוב של שתי החברות, באופן שיסייע להם להימנע מהוצאות נוספות. מיקרוסופט תציע גם תוכנות תשתית של יבמ על גבי ענן Azure, במתכונת של תשלום על פי השימוש בפועל.

שתי החברות מתכננות גם להציע את סביבת Pure Application Service של יבמ על גבי Azure וענן SoftLayer של יבמ, באופן שיאפשר פריסה והפעלה אוטומטית, ניהול תצורה וניהול רשיונות בסביבות ענן היברידי. SoftLayer תומכת כיום במגוון רחב של כלי תוכנה מתוצרת מיקרוסופט.
אנליסטים ציינו כי בניגוד לסביבת הענן של אמזון, AWS, לשתי החברות יש קהילות פיתוח ספציפיות, אותן הן רוצות להגדיל באמצעות השותפות. השילוב בין השתיים, ציינו האנליסטים, הוא המקרה הקלאסי בו השלם גדול מחלקיו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים