חיים רון, מאגרי תוכנה: "ניתן לגרום למסמכים מתים להתחיל לחיות"

"יש כיום אפשרות לבצע דיגיטציה מלאה לארכיונים", אמר רון, מנכ"ל החברה ● כדוגמה לפרויקט בתחום שצריך לבצע הוא נתן את ארכיון מנהל מקרקעי ישראל, שם יש 80 מיליון תמונות סרוקות שאיש לא מטפל בהן

חיים רון, מנכ"ל מאגרי תוכנה. צילום: קובי קנטור

"ניתן כיום לבצע דיגיטציה מלאה לארכיונים ישנים ולאפשר נגישות לתוכן שלהם. בדרך זו, מסמכים מתים מתחילים לפתע לחיות", כך אמר חיים רון, מנכ"ל מאגרי תוכנה.

רון דיבר ב-KM-DM, הכנס המקצועי לניהול ידע ולניהול מסמכים, שהופק על ידי אנשים ומחשבים ונערך היום (ב') במרכז הכנסים אבניו בקריית שדה התעופה. השתתפו בו מאות מקצוענים מהתחום והנחו אותו פלי הנמר, יזם ומנהיג אנשים ומחשבים, אשר גליקמן, מנכ"ל MPL, וד"ר מוריה לוי, מנכ"לית Rom Knowledgeware.

מאגרי תוכנה, ציין רון, מייצגת בישראל החל מ-2002 את ABBYY – תוכנה הפועלת לזיהוי תווים אופטי. מ-2006 פועלת התוכנה גם בעברית. הוא אמר כי מדובר בתוכנת OCR (חילוץ טקסט מתוך תמונה), שמשמשת לביצוע דיגיטציה לארכיוני מסמכים ול-"לכידת נתונים" ממסמכים.

צילום ועריכת וידיאו: ליאור רובינשטיין

ABBYY FineReader, הוסיף, מטפלת בזיהוי של 200 שפות, כולל עברית, יידיש, פרסית, הינדו, טמילית, פאשטו (ניב אפגניסטני), אורדו (ניב פקיסטני) ואפילו כתב רש"י. היא אף מגובה במילון עברי, לשיפור התוצאות.

"עם היכולת של ABBYY ניתן לבצע דיגיטציה מלאה לארכיונים ישנים ולאפשר נגישות לתוכן שלהם", אמר. הוא ציין כדוגמה את מנהל מקרקעי ישראל, שם יש כיום 80 מיליון תמונות סרוקות (TIF) שאיש לא טיפל בהן והן בבחינת "מסמכים מתים" וישנים. "בעלות נמוכה ניתן להפוך את הארכיון של מנהל מקרקעי ישראל נגיש לשאילתות מקוונות, ולא רק אותו, אלא כל ארכיון במדינה", סיכם רון.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים