גרטנר: מיתוסים שגויים על הענן הם מסוכנים ומובילים לחששות שלא במקומן

האם הענן חוסך כסף? האם הוא באמת בא במקום הדטה סנטר? והאם נכון להגיד שארגון נדרש רק לספק ענן אחד ולאסטרטגיית ענן אחת? ● ענקית המחקר מנפצת פרות קדושות על חידת הענן

מפריחים מיתוסים באוויר. איור: BigStock

בשל ריבוי של יישומים, טכנולוגיות ושירותים, מיחשוב ענן מהווה קרקע פוריה למיתוסים, קלישאות ולחצאי אמיתות. מידע שגוי זה, על פי חברת מחקר גרטנר (Gartner), מזין פחדים, אי ודאויות וספקות, ובכך מסיח את הדעת מהזדמנות אמיתית ומחדשנות.

"מיחשוב ענן, מעצם טבעו, פגיע באופן ייחודי לסיכונים של מיתוסים. המדובר ביכולות שמסופקות בצורת שירותים, עם גבול ברור בין ספק השירות לבין הצרכן", אמר דיוויד מיטשל סמית, סגן נשיא בגרטנר העולמית. חברת המחקר פרסמה עשרה מיתוסים אודות הענן, שלדבריה הם "מסוכנים ביותר ומטעים".

המיתוס הראשון לפי חברת המחקר, הוא ש"ענן חוסך כסף". לדבריה, נכון שחסכון כספי יכולה להיות אחד מהיתרונות של מעבר לענן, אבל לא כל העלויות הקשורות לענן בהכרח יורדות. המיתוס השני הוא כי "הענן משפר את הכל". לפי גרטנר, לא כל היישומים ועומסי העבודה יכולים להפיק תועלת מהענן. אם אין חיסכון בעלויות, "אין שום סיבה להגר מערכות מורשת (לגאסי) קיימות לסביבת הענן". המיתוס השלישי, לפי גרטנר, הוא שענן הוא פחות בטוח מאשר סביבת המיחשוב המקומית, שברישוי מסורתי. על פי חברת המחקר, "על ספקי הענן להפגין את יכולות האבטחה שלהם, אולם ברגע שהם עשו זאת, אין שום סיבה להאמין כי ההיצע שלהם לא יכול להיות מאובטח".

עוד מיתוס, לפי גרטנר, הוא כי העננים לא נועדו עבור משימות קריטיות בארגונים. "מחשוב הענן מאומץ בשלבים", נכתב, "כך שזה לא מפתיע שמקרי שימוש מוקדם הם בעיקר במרכות IT שאינן למשימות קריטיות. אבל יש גם חברות רבות ש'נולדו בענן', ומנהלות את כל עסקיהן שם, באופן מלא".

מיתוס נוסף, לפי חברת המחקר, הוא שהענן בא במקום הדטה סנטר. "אסטרטגיית הענן לא צריכה להיות מזוהה עם אסטרטגיה של מרכז הנתונים", נכתב, "מיקור חוץ של מרכז הנתונים, מודרניזציה של מרכז נתונים ואסטרטגייה של מרכז הנתונים אינם שמות נרדפים לענן".

מיתוס אחר הוא "הגירה לענן מאפשרת את כל יתרונות הענן". על פי חברת המחקר, "יש הבדל בין יישומים המתארחים בענן לבין שירותי ענן. אין להניח כי 'המעבר לענן' פירושו שהמאפיינים של הענן 'עוברים בירושה' באופן אוטומטי מרמות נמוכות יותר, דוגמת תשתית כשירות, IaaS".

מיתוסים נוספים שגויים לפי גרטנר הם: עליך להיות בענן על מנת שהארגון שלך יהיה טוב ויצליח; המנכ"ל אמר שזו "אסטרטגיית ענן"; ארגון נדרש רק לספק ענן אחד ולאסטרטגיית ענן אחת; וירטואליזציה שווה לענן פרטי.

"מנקודת המבט של הלקוח הארגוני", סיכם סמית, "ענן הוא המקום בו הקסם קורה. לכן אין זה מפתיע כי המדובר בסביבה רווית מיתוסים והבנות שגויות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים