ועד עובדי פלאפון: ההנהלה עומדת לפטר 200 עובדים

הוועד מסר כי ייאבק נגד כוונת הפיטורים, ואף פנה למשרד התקשורת בעניין ● הנהלת החברה: "נציע תוכנית פרישה מרצון וככל שיותר עובדים ייענו, כך ייחסך הצורך בפיטורים"

עוד סיבוב בקרב בין הוועד להנהלת פלאפון. צילום: דני זודקביץ'

שוב עימות בפלאפון: הנהלת החברה הודיעה אתמול (א') ליו"ר ועד העובדים, ברק לוי, ולסגנו, איתמר אביטן, על כוונתה לבצע בשבועות הקרובים פיטורים של כ-200 מעובדי החברה – כך על פי טענת העובדים. הם הוסיפו כי הפיטורים צפויים להיות בכל מחלקות פלאפון וכי ההנהלה מכנה אותם "פיטורי התייעלות". העובדים אף פנו למשרד התקשורת בדרישה להתערב בנושא.

מצבת העובדים של פלאפון עומדת על 3,000 איש, כך שאם יפוטרו 200 עובדים, ייגרעו 6% ממנה.

הנהלת החברה, מצדה, הודיעה כי הפיטורים יתבצעו רק לאחר שיוצע לעובדים להצטרף לתוכנית פרישה מרצון הכלולה בהסכם הקיבוצי, ולאחר שתתברר ההיענות לתוכנית. עוד טוענת ההנהלה כי ההסכם הקיבוצי בינה לבין הוועד מאפשר לה לבצע פיטורי התייעלות בשנים 2015-2016.

אמנם, 2015 עוד לא החלה, אך נראה שההנהלה מעוניינת להקטין את מצבת כוח האדם שלה מיד בתחילת השנה, לאור השינויים בשוק הסלולר והצורך שלה בהתייעלות.

מוועד עובדי החברה נמסר כי "הצעד של ההנהלה עומד בסתירה להסכם הקיבוצי וניאבק בכל האמצעים העומדים לרשותנו נגד כל מהלך של פיטורים". עוד אומרים בוועד: "ההיסטוריה מלמדת כי פיטורים בענף הם מגיפה שעוברת מחברה לחברה, דבר שרק מחזק את דרישותינו להתערבות משרד התקשורת בנעשה בשוק הסלולר".

דוברת פלאפון מסרה כי "הנהלת החברה ניהלה בשבועות האחרונים דיונים עם הוועד, על מנת לצאת לתוכנית פרישה מרצון משותפת, כפי שנעשה בשנה שעברה. בכוונת החברה לפרסם לעובדים בימים הקרובים תוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים, גם ביחס לתוכנית הקיימת בהסכם הקיבוצי. מבדיקות ראשוניות, הנהלת החברה צופה כי תהיה היענות לתוכנית, בפרט לאור ההסכם הקיבוצי המאפשר פיטורי התייעלות ב-2015-2016. ככל שתהליך הפרישה מרצון יצליח יותר, ייחסך מהחברה הצורך בפיטורי התייעלות".

לפני כשנה חתם ועד עובדי פלאפון עם הנהלת החברה על הסכם פרישה מרצון, כחלק מההסכם הקיבוצי, שמעניק הטבות לעובדים שיפרשו. 180 עובדים מהחברה פרשו במסגרת ההסכם, והחברה נמנעה לאחר מכן מפיטורים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים