סטיב מילס, יבמ: "לארי אליסון יודע לדבר, אנחנו יודעים לעשות"

"הוא מדבר על העתיד, אנחנו מביאים קבלות", אמר מילס, סגן נשיא בכיר לתוכנה ומערכות בענק הכחול, בתשובה על הכרזתו של אליסון כי אורקל עתידה להיות מספר אחת בשוק העננים

03/11/2014 16:44
סטיב מילס, סגן נשיא בכיר לתוכנה ומערכות ביבמ. צילום: פלי הנמר

"לארי אליסון יודע לדבר, אנחנו יודעים לעשות. הוא מדבר על העתיד, אנחנו מביאים קבלות ממה שעשינו", כך אמר סטיב מילס, סגן נשיא בכיר לתוכנה ומערכות ביבמ (IBM).

מילס התייחס בראיון לאנשים ומחשבים, שחלקו הראשון הובא כאן, להצהרתו של אליסון, המייסד ומנהל הטכנולוגיות של אורקל, כי החברה עתידה להיות המובילה במחשוב הענן.

"יבמ כבר שנים בענן. שלא כמו אורקל, היא לא צריכה להכריז על עצמה ועל מה שהיא עושה בתחום, כי מדובר במצב קיים. שיהיה ברור – אורקל הייתה ועודנה מתחרה רצינית שלנו, אבל אנחנו לא חוששים מתחרות. לכן, ובהתחשב בעובדה שיש בשוק עוד שחקנים, אנחנו מתסכלים על עצמנו ועל מה שהלקוחות שלנו צריכים", ציין מילס.

ספר הג'ונגל – גרסת ההיי-טק

הראיון נערך במהלך כנס ענן המידע השנתי של יבמ, שהתקיים באחרונה בלאס וגאס. בין השאלות החמות בכנס היו מה יקרה בתחום העננים בעוד שנה-שנתיים? אילו טכנולוגיות נראה? מי יוביל ומי ייעלם?

התשובות לכך יכולות להיות טמונות במודל שהציע ביל קולמן בסוף שנות ה-90 ושנראה ששוק העננים הולך לפיו. קולמן, יזם וממציא מוערך בתעשיית ההיי-טק בארצות הברית, המשיל את הענף לג'ונגל. חוקי הגו'נגל קובעים שבכל טרטוריה יש מקום רק ל-2-3 גורילות. הוא אמנם בנה את המודל שלו על בסיס המאבק על שוק שרתי היישומים, שהתנהל אז, אבל ניתן להשליך אותו גם לענן.

כמו הפעם, גם במאבק על שוק שרתי היישומים הכריז כל אחד מהשחקנים המרכזיים שהוא יוביל את השוק. בסופו של דבר, נותרו שתי גורילות בשוק הזה: יבמ עם WebSphere ואורקל עם WebLogic. כאמור, שתי החברות הללו מרכזיות, או מתכוונות להיות מרכזיות, גם בשוק הענן, ועתה נותר לראות מי יהיו שם איתן: אמזון (Amazon), גוגל (Google) או שמא חברה אחרת, שבינתיים לא נחשבת מתחרה חזקה בתחום.

בשיחות עם אנשי יבמ ועם לקוחות ושותפים עסקיים שלה התקבלו תשובות די דומות לשאלה איך החברה מצליחה לשמור על מקומה כ-"גורילה". הטענה הרווחת הייתה שהענק הכחול משקיע מיליארדים במו"פ, וכתוצאה מכך רוכש לעצמו יתרון על פני המתחרים.

חלק מההשקעה הזאת מתבצעת בישראל, במעבדות המו"פ של יבמ בחיפה ובירושלים. נציגים מובחרים מהמעבדות בארץ הגיעו לכנס והדגימו את הפיתוחים שלהם. המשלחת הישראלית מנתה, בין השאר, את עופר לביא, שהציג את ה-Watson Debato, שילה אופק קויפמן, מנהלת קבוצת המידע והאנליטיקה החברתית, טל דרורי, שדיבר על ה-"מסננת הרפואית" בווטסון, וכן אבי יעלי, יונתן בניהו, גלעד סעדון, דלית נאור, מיכאל פנקהואזר, בני הלברשטט, אראל שרף ומתיאס מרדר – כולם חוקרים במעבדות יבמ בחיפה ובירושלים.

שכבות של עננים

אלמנט נוסף שמאפשר ליבמ להמשיך להיות "גורילה" בשוק הענן הוא העובדה שיש לה לא רק פלטפורמה טובה אלא גם תשתיות חזקות. היא מספקת מענה לכל השכבות של העננים.

הפתרון של יבמ כולל את התשתיות – Power systems, מערכות ההפעלה, בסיס הנתונים, שנחלק בענן ל-NonSQL (עם clouDant) ול-SQL (עם DB2), סביבת הפיתוח והניהול – פלטפורמת הענן Bluemix, ומעל כולם עומדים שירותי הענן החדשים של יבמ. הדבר מאפשר לפשט ולהבטיח אוטומטיזציה של איתור הנתונים, שיפורם והכנתם.

יבמ מאפשרת את זמינות הנתונים מתוך מחסני הנתונים שבענן, כמו גם ניתוחים אנליטיים, בעזרת יכולות שמובנות ב-Bluemix. ה-Watson Explorer מאפשר ניווט בתוך הנתונים תוך כדי ניתוח אנליטי שלהם. ה-DataWorks מספק טיוב וניקוי של הנתונים בזמן אמת. ה-dashDB מאפשר גישה למחסני הנתונים והוצאת מידע מהם במהירות.

גם בתחום בסיסי הנתונים הלא סדרתיים מציגה יבמ פתרונות חדשים, בין השאר את ה-ClouDant Local, שמאפשר הפעלה, התקנה והרצה של הדטה בייס באופן מקומי, באתר הארגון.

הכותב הינו שליח אנשים ומחשבים לכנס בלאס וגאס.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים