מק'אפי: מספר מדאיג של ארגונים מעדיפים ביצועים על פני אבטחה

כ-33% ממנהלי ה-IT מודים כי הם משביתים פונקציות של פיירוול כתוצאה מתלונות על ביצועים איטיים של אפליקציות

מק'אפי

"מספר מדאיג" של ארגונים בוחר שלא להפעיל פונקציות ויכולות מתקדמות בפיירוול, על מנת לא לפגוע בביצועי הרשת, כך עולה ממחקר של מק'אפי (McAfee), חלק מאינטל סקיוריטי (Intel Security).

המחקר היה בנושא ביצועי הרשת ואבטחה ובחן את האתגרים הניצבים בפני ארגונים המטמיעים מערכות אבטחה ושואפים במקביל לביצועים מיטביים של הרשת. במסגרת המחקר רואיינו 504 מנמ"רים מנהלי IT. 60% מהם הצהירו כי תכנון הרשת הארגונית התבסס על שיקולי אבטחה. יחד עם זאת, יותר מ-33% הודו כי הם משביתים פונקציות של הפיירוול, או מונעים הפעלה של פונקציות מסוימות – וזאת במאמץ להאיץ את ביצועי הרשת.

על פי המחקר, הפונקציות המושבתות ביותר הן, לפי הסדר: DPI, אנטי-ספאם, אנטי-וירוס וגישה ל-VPN. ה-DPI, הפונקציה המושבתת ביותר, מזהה פעילות זדונית בתעבורת הרשת ובולמת חדירות באמצעות חסימה אוטומטית של התעבורה – לפני שנגרם נזק כלשהו. החוקרים מציינים כי "מדובר ביכולת חיונית ורבת עוצמה להגנה בפני איומים והיא מרכיב מרכזי בדור החדש של מוצרי פיירוול", דור מוצרים שמהווה כיום כ-70% מהרכישות בתחום זה.

ארגונים רבים משביתים את ה-DPI בגלל העומס שהוא יוצר על משאבי הרשת, וגורם לירידה של כ-40% בביצועי תעבורת הרשת. יחד עם זאת, ה-Next Generation Firewall של מקאפי עם יכולת DPI מופעלת, הציג את אחת מרמות הביצועים הגבוהות בתעבורת הרשת במבחני Miercom. בשקלול כולל הפיירוול של מקאפי הציג ביצועים עקביים יותר כשכל פונקציות האבטחה פועלות. מוצרים מתחרים שנבחנו הציגו ירידה של 75% ומעלה בביצועים בעת הפעלת ה-DPI, האנטי ווירוס ובקרת האפליקציות.

מהמחקר עולה כי 71% ממנהלי ה-IT בארגונים מסתמכים על פיירוול מסורתי ברשת הארגונית שלהם, ואילו רק לשליש, 34% מהם, יש את הדור הבא של פיירוול, NGFW. 60% מהמשיבים מאמינים כי הרשת עוצבה ונבנתה כשהיא מוכוונת אבטחה, ו-45% מהם ציינו את הביצועים כאחד האתגרים המועדפים למימוש.

לדברי משה אסרף, מנהל העסקים של מק'אפי בישראל, "מצער הדבר שהשבתת תכונות מרכזיות של פיירוול משיקולי ביצועים הפכה לנוהג נפוץ. זו גישה מוטעית ויש להימנע משיקולים מסוג זה". הוא הוסיף כי "השנה חלה עלייה של 200% במספר הפריצות, בהשוואה לשנה שעברה. על כן, כיום אימוץ פיירוול מהדור החדש הוא קריטי עבור ארגונים. מק'אפי מאפשרת לארגונים להטמיע טכנולוגיות אבטחה במלוא הפוטנציאל שלהן, מבלי להקריב שימושיות או תפוקות".
המחקר נערך בקרב מאות ארגונים בארצות הברית, קנדה ובריטניה. יותר ממחצית מהארגונים, 54% מהם, היו בני יותר מ-5,000 עובדים, ו-31% מנו בין 1,000 ל-5,000 עובדים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים