הושק AtoBe – האקסלרטור ההנדסי הראשון בירושלים

האקסלרטור יאפשר לשבעה סטארט-אפים צעירים ליהנות מתמיכה אקדמית של עזריאלי - מכללה להנדסה ומתרומות של שותפים כמו מיקרוסופט ואינדיגוגו ● נשיא המכללה: "ירושלים תהפוך לבירת אומת הסטארט-אפ"

04/11/2014 13:03
מימין: פרופ' אבי דומב, נשיא עזריאלי - מכללה אקדמית להנדסה ירושלים; ניר ברקת, ראש עיריית ירושלים; ועוזי וכסלר, יו"ר הוועד המנהל ומייסד המכללה

האקסלרטור ההנדסי הראשון בירושלים, שעונה לשם AtoBe, יצא אמש (ב') לדרך.

אירוע ההשקה התקיים בעזריאלי – מכללה אקדמית להנדסה ירושלים במעמד ראש העיר, ניר ברקת. הרעיון שמאחורי המאיץ העסקי הוא קידום מיזמים טכנולוגיים שיש להנדסה שעומדת מאחוריהם חלק מהותי מהטכנולוגיה. ייכללו בו שבעה סטארט-אפים צעירים, שיזכו בתמיכה אקדמית ובתרומות של שותפים כמו מיקרוסופט (Microsoft) ואינדיגוגו.

מטרת האקסלרטור היא לעודד את היצירתיות של היזמים מרחבי ירושלים ומהארץ כולה לפיתוח המיזם שלהם, מתוך הנחה שהם זקוקים ליותר מאשר רק רעיון טוב, אלא גם להדרכה, ידע ותמיכה בהובלת הרעיון שלהם מרעיון למיזם מוחשי.

אורכה של התוכנית הוא חצי שנה והיא מקנה ליזמים הזדמנות ללמוד ממומחים בתחום, לצבור ידע מקצועי וטכנולוגי ולקבל, ללא עלות, כלים וקשרים עם גופים בעולם היזמות הטכנולוגית.

לדברי מיכאל מזרחי, מנהל האקסלרטור, הסטארט-אפים שישתתפו בו יכולים להגיע מתחומים כגון ביו-מד, שירותי בריאות, תוכנה, אפליקציות ורשתות חברתיות, "שמייצגים את הדור הבא של היזמים בישראל". מדובר במיזמים שנבחרו לאחר תהליך סינון ארוך ושכבר פיתחו אב טיפוס או מערכת כלשהי שמקדמת את המיזם שלהם. יינתן להם סיוע בארבעה תחומים: מרחב עבודה צעיר ומפרה, שכולל בתוכו משרד לכל חברה; תוכנית האצה אינטנסיבית ובה מפגשים מסוגים שונים, כמו: מפגשי מומחה, סדנאות, פגישות עם מנטורים ומפגשי Pitch בנוכחות שאר החברים בתוכנית; תמיכה אקדמית מהמרצים ואפשרות שימוש במעבדות המתקדמות במכללה; ותרומות מהשותפים, כגון מייקרוסופט ונצ'רס, אינדיגוגו, פירמת רואי החשבון דלויט ברייטמן אלמגור, דייל קרנגי ומשרד עורכי הדין יגאל ארנון, כמו גם השתתפות בהרצאות של מומחים מטעמם.

לדברי פרופ' אבי דומב, נשיא המכללה, "מתוך גישה מעשית להנדסה, הנמצאת בלב ליבה של המכללה, יקודמו מיזמים שהיא יכולה לסייע להם בהגשמת חלומם מתוכנית למציאות. המכללה תעשה זאת באמצעות היכולות האקדמיות והטכנולוגיות שלה, המעבדות המשוכללות וכלי המחקר האנליטיים וההנדסיים שלרשותה".

לדבריו, "AtoBe עתיד להיות גורם משמעותי בסביבה היזמית הירושלמית, שפורחת ומתעצמת בשנים האחרונות, וצפוי לסייע בהפיכת ירושלים לבירת אומת הסטארט-אפ".

ברקת אמר באירוע כי "ככל שהסטארט-אפיסטים לומדים את השפה היזמית בגיל צעיר יותר, היא מאפשרת להם להתפתח יותר מהר בכל אשר ילכו. הפרויקט הזה מאפשר ליזמים צעירים להיחשף למנטורים ולספונסרים מצד אחד ולאנשי המכללה לראות את הפרויקטים הנולדים באקסלרטור מצד שני. זו עבודה שנעשית בסביבה מפרה ולכן, הסיכוי של כל אחד מהמיזמים להצליח בתוכו הוא יותר גבוה מאשר אם היה מתקיים מחוצה לו".

ברקת התגאה שנעשה בסצנה היזמית בירושלים, שלדבריו כבר אינו לינארי אלא אקספוננציאלי. הוא ציין כי ב-2012 ביקשו מהרשות לפיתוח ירושלים רק 14 מיזמים לקבל תמריצים, לעומת יותר מ-80 השנה. בנוסף, לדבריו, בשנת 2012 הושקעו 40 מיליון דולר בחברות בעיר, בהשוואה ל-150 מיליון השנה (לא כולל הנפקת MobilEye, שמרכז הפיתוח שלה יושב בירושלים).

בהמשך הערב דיבר עופר וילנסקי, יזם שעומד מאחורי הסטארט-אפ הולה ולשעבר היזם של ג'נגו, שנמכרה ל-NDS ב-107 מיליון דולר. הוא יעץ לסטארט-אפיסטים הצעירים להעדיף השקעה בשיפור המוצר שלהם על פני השקעה בשיווק. לדבריו, "כשהמוצר שלנו היה מספיק טוב – המכירות קפצו. לכן, אם אתם שואלים אותי אם לשווק או לעשות מוצר טוב – התשובה היא לעשות מוצר טוב".

המיזמים המשתתפים בפרויקט הם EZ save – סטארט-אפ שפיתח מערכת שמאפשרת הוזלה של חשבונות חודשיים על ידי התאמתם לאנשים, לפי הפרופיל של האדם.

Dcdi – מערכת הסורקת את חלל הפה (שיניים וכלי דם) בצורה ומאפשרת תכנון של שיניים תותבות, עם פחות סבל למטופל. יצוין כי המיזם זכה במקום השני בתחרות Start up open שהתקיימה במסגרת שבוע היזמות הבינלאומי בתל אביב.

Sodros – מערכת שמשכירה מצלמות רחף שעוקבות אחרי המזמין ומצלמות אותו מהאוויר על פי מיקום הטלפון הנייד שלו. למשל: אדם העושה סקי יכול לשכור רובוט שיעקוב אחריו ויצלם אותו והתמונות ישלחו ישירות לדואר האלקטרוני שלו.

Pic challenge – רשת חברתית המבוססת על אתגרים. רשת המאתגרת אחד את השני באתגרים שונים, בדומה לאתגר ה-ALS. המודל העסקי שלה הוא השכרת השירות לחברות שרוצות לקדם אתגרים שכאלה.

Ethos smart helath – מערכת שמשפרת את הקשר בין החולה למערכת הרפואית דרך אפליקציות שונות.

Seek well – רשת חברתית שעוזרת למצוא רופאים וטיפול רפואי הכי מתאים לבעיה של המטופל.

Look up – מערכת למנהלי רכש המייעלת רכש של חומרי גלם ומוצרים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים