רוסיה: אנדרטה לזכר סטיב ג'ובס הוסרה בעקבות יציאתו מהארון של טים קוק

האנדרטה, בדמות מכשיר iPhone בגובה של שני מטרים, הוקמה בינואר 2013 בכניסה למכללה בסיינט פטרסבורג ● הסרת האנדרטה נומקה בכך שברוסיה החוק אוסר על תעמולה הומוסקסואלית, או תעמולה לסטיות מיניות אחרות, בקרב קטינים

נכנס חזק בפייסבוק. טים קוק, מנכ"ל אפל

אנדרטה שהוקמה לזכרו של מייסד אפל ( Apple), סטיב ג'ובס, בעיר סיינט פטרסבורג שברוסיה, הוסרה לאחר שמחליפו של ג'ובס בתפקיד מנכ"ל אפל, טים קוק, יצא לאחרונה רשמית מהארון.

האנדרטה, בדמות מכשיר iPhone בגובה של שני מטרים, הוקמה בינואר 2013 בכניסה למכללה בסיינט פטרסבורג, על ידי קבוצת החברות ZEFS מרוסיה שעוסקת בין השאר בנדל"ן, בנייה, פרסום ופיננסים. בהודעה שפורסמה ביום ב' על ידי ZEFS צוין כי האנדרטה הוסרה ביום ו', יממה לאחר שקוק הכריז רשמית כי הוא הומוסקסואל.

בהודעה נומקה הסרת האנדרטה בחוק הרוסי האוסר על הפצה של תעמולה הומוסקסואלית.

"ברוסיה, החוק אוסר על תעמולה הומוסקסואלית, או תעמולה לסטיות מיניות אחרות, בקרב קטינים" צוין בהודעה שפורסמה על ידי ZEFS. עוד הוסבר כי האנדרטה מצויה במקום שבו עוברים תלמידים צעירים.

"לאחר שמנכ"ל אפל טים קוק קרא באופן פומבי למעשי סדום, האנדרטה הוסרה כדי למנוע עבירה על החוק הפדראלי הרוסי המגן על ילדים מפני מידע המקדם הכחשה של ערכי המשפחה המסורתיים" על פי ההודעה של ZEFS.

מקסים דולגופולוב, מנהל קבוצת ZEFS  אשר הורה על הסרת האנדרטה, הוסיף כי "אסור שהעבירה תהפוך לנורמה. למי שמתכוונים להפר את חוקינו אין מה לחפש ברוסיה".

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין אישר בשנה שעברה חוק האוסר הפצה של "תעמולה הומוסקסואלית" בקרב קטינים, על מנת להגן על "הערכים המסורתיים".

קוק ציין כי החליט לצאת רשמית מהארון כדי לקדם את זכויות האזרח, אך בקהיליית ההיי-טק, עובדת היותו של קוק הומוסקסואל לא הייתה גם קודם לכן בגדר סוד. יש להבהיר, אולי, כי ג'ובס עצמו, אשר נפטר בשנת 2011, לא היה הומוסקסואל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים