טרנד מיקרו: ב-2015 יהיה המשך הגידול בהתקפות הממוקדות – במיוחד כנגד גופים פיננסיים וקמעונאים

בנוסף, פושעי הסייבר ימשיכו להעמיד במוקד פעילותם את הבנקים והגופים הפיננסיים ● עוד עולה מהדו"ח כי יהיו ניסיונות הולכים וגדלים לנצל את נקודות התורפה של אפליקציות מבוססות קוד פתוח

אנשי עסקים. עסקי פשעי הסייבר. אילוסטרציה: BigStock

ההתקפות הממוקדות ימשיכו להוות גורם איום מרכזי במהלך 2015, כך עולה מתחזית חדשה של איומי הסייבר לשנה הבאה, אותה הנפיקה טרנד מיקרו (Trend Micro).

על פי מומחי החברה, פעילות פושעי הסייבר תתרחב למדינות נוספות, לאחר שעד כה רוב ההתקפות אירעו בארצות הברית. כמו כן, האקרים הפועלים במדינות דוגמת וייטנאם, בריטניה והודו – יפעלו נגד יעדים חדשים, דוגמת מלאזיה ואינדונזיה.

בנוסף, פושעי הסייבר ימשיכו להעמיד במוקד פעילותם את הבנקים והגופים הפיננסיים. "תחכום ההתקפות של הגורמים העוינים יחייב ארגונים אלה ליישם תפיסה דו-שכבתית לפעילות השירותים המקוונים שלהם", נכתב בדו"ח. עוד עולה כי מתקפות ממוקדות יהפכו למרכיב נפוץ בפשיעה הקיברנטית, כמו יתר פשעי הסייבר.

מגמה נוספת העולה מהתחזית היא כי הרשתות האפלות (Darknets) ופורומים בעלי גישה ייחודית, ימשיכו לשמש כר פעילות למכירת תוכנות פשיעה (Crimeware). עוד נכתב כי צפוי המשך של מגמת הפשיעה המקוונת, וכי זו תבוא לידי ביטוי ביכולות המשופרות, בעוצמה ובכמות הפעולות.

על פי התחזית, ערכות פריצה, (Exploit kits) יפגעו בעיקר במכשירי סלולר מבוססי אנדרואיד (Android), ונקודות התורפה בפלטפורמה יגרמו להתפשטות מהירה של הנוזקות. שיטות התשלום הסלולריות החדשות, ציינו החוקרים, יביאו גם להופעת איומי סייבר חדשים.

עוד עולה מהדו"ח כי יהיו ניסיונות הולכים וגדלים לנצל את נקודות התורפה של אפליקציות מבוססות קוד פתוח.

על פי ענקית האבטחה היפנית, מגוון הפלטפורמות במכשירים הטכנולוגיים, המבוססים על "האינטרנט של הדברים" (Internet of Things) ימנע פגיעה המונית בהם, אך לא כך הוא לגבי המידע שהם מעבדים. עוד צופים בדו"ח כי צפויות התקפות קשות יותר על בנקאות מקוונת.

הדו"ח גם צופה עלייה במתקפות נגד מכשירים חכמים, כמו מצלמות, רכיבים ומערכות טלוויזיה וכי "פושעי הסייבר יהיו אגרסיביים יותר נגד פלטפורמות אלה והארגונים המנהלים את המידע על גביהם".

"אין מדובר בנתון מפתיע אלא רק במהירות ובברוטליות שפושעי הסייבר נוקטים כדי לגנוב מידע", אמר ריימונד ג'נס, מנהל טכנולוגיות ראשי בטרנד מיקרו, "ההצלחה של המתקפות הממוקדות שמקורן, עד כה, היה ברוסיה וסין, מניעה האקרים ממדינות נוספות לאמץ את הפרקטיקה של התקפות ממוקדות. היקפי ניסיונות החדירה לשם גניבת מידע יהפכו לחלק מרכזי ויום יומי במציאות האיומים".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים