כיצד עשו דיאטה לחברת החשמל?

פרויקט הטמעת 10,000 תחנות עבודה רזות של דל שהיא ביצעה באחרונה אפשר לה חיסכון רב במשאבים יקרים, כספיים ואחרים ● אורן שפיגל, מנהל לקוחות וספקים בדל ישראל, הציג את ה-"תפריט" בכנס הסתיו של פורום המנמ"רים והמנכ"לים C3 מבית אנשים ומחשבים

רזתה. חברת החשמל

חברת החשמל השלימה באחרונה פרויקט הטמעת 10,000 תחנות עבודה רזות של דל (Dell). התחנות הללו החליפו 10,000 שרתים פיזיים ששימשו כעמדות עבודה לעובדי החברה.

פרטים אלה ואחרים חשף אורן שפיגל, מנהל לקוחות וספקים בדל ישראל. שפיגל דיבר בכנס הסתיו של פורום המנמ"רים והמנכ"לים C3 מבית אנשים ומחשבים, שנערך באחרונה במחוז סורנטו שבדרום איטליה. בכנס השתתפו כמה עשרות מנמ"רים מכל מגזרי המשק וכן מנהלים בכירים של חברות ה-IT  שפרשו את חסותן על הכנס, ועובדות עם המנמ"רים במשך כל השנה. את שני ימי הדיונים הנחה פלי הנמר, יזם ומנהיג אנשים ומחשבים.

שפיגל הציג את הפתרון היצירתי שהוטמע באחרונה בחברת החשמל והביא לחיסכון אדיר במשאבים יקרים. "בפני חברת החשמל עמדה דילמה מה לעשות עם אלפי תחנות עבודה שדרשו שדרוג והתאמה, האם להשקיע בתמיכה בגרסאות ישנות. כמו כן, הייתה שם דרישה לצמצום והתייעלות בתחזוקה ולניצול משאבים. החברה בחרה בפתרון שהצענו לה – תחנות עבודה רזות. למעשה, עשינו דיאטה למערכות המחשוב שלה", אמר.

"הפתרון שדל הטמיעה בחברת החשמל מאפשר את מימוש היעדים שלה, ניהול מינימלי של עמדות קצה, חוויית משתמש טובה, חיסכון במקום בסביבת העבודה, סטנדרטיזציה וכמובן חיסכון בולט בעלויות", אמר שפיגל.

אורן שפיגל, מנהל לקוחות וספקים בדל ישראל

אורן שפיגל, מנהל לקוחות וספקים בדל ישראל

הוא ציין כי "הפרויקט נערך בשיתוף פעולה מלא של העובדים בחברת החשמל. הוא יישם את תפיסת הגמישות של דל ואת היכולת שלה לספק פתרונות יצירתיים לאתגרים שונים שעומדים בפני המנמ"רים".

יום עם הכלים של גוגל לשוק הארגוני

אמיר רוזן, מנהל אגף יישומים עסקיים בחברת יעל, דיבר על פתרונות גוגל (Google) לעסקים שיעל משווקת ומטמיעה בישראל. הוא הציג תסריט של יום בחיי מנהל ממוצע בארגון שמשתמש בכלים של גוגל לשוק הארגוני.

"גוגל מראה לי מהי הדרך הכי קצרה לרכבת. היא מאפשרת לי לעבוד ברכבת ולהיות מחובר לכל היישומים הארגוניים, להסתנכרן עם השותף שלי לעבודה", אמר רוזן.

"בעזרת השעון החכם שלה אני יודע מראש שאין סיכוי שאגיע בזמן לפגישה, בגלל הפקקים, ומיד מבין שכל לוח הזמנים שלי להיום מתאחר. כשאני מגיע למשרד, עליי להתמודד עם ים של אי-מיילים. זאת בעיה שאיש עדיין לא הצליח למצוא לה מענה אופטימלי. גוגל יודעת ללמוד את דרכי ההתנהגות שלי במיון אי-מיילים וקריאתם, ומספקת לי את רשימת המיילים הדחופים, כולל אם בסוף היום, אחרי שכל בני הבית הלכו לישון, מגיע מייל דחוף מהמנכ"ל לגבי מכרז שחייבים לענות עליו במהירות ולהתכנס בדחיפות. אני מסונכרן עם היומנים של העובדים שלי, הכול מצוי בענן – בלי כונן פרטי או מערכות על המחשב – ואני יכול לתאם פגישות באופן מיידי. יש כאן פוטנציאל לחיסכון כלכלי שמבוסס כולו על חדשנות".

אמיר רוזן, מנהל אגף יישומים עסקיים בחברת יעל

אמיר רוזן, מנהל אגף יישומים עסקיים בחברת יעל

"יצירת תמונה מלאה בתהליך בניית תוכניות העבודה"

גילי שלזינגר, סמנכ"לית השיווק של One1, הציגה פתרון שמסייע לתכנון, ניהול והכנת תוכניות עבודה ארגוניות, תחת קורת גג אחת ובצורה מבוקרת. "מנהלים בארגונים נתקלים באתגרים רבים, בעיקר לקראת סוף שנה, בהכנת תוכניות עבודה", אמרה. "הדבר מאופיין בריבוי אקסלים שנכתבים על ידי גורמים שונים בארגון, לא תמיד מסונכרנים וגורמים ללא מעט בזבוז זמן ומשאבים".

"הכנת תקציב משמעותה ניהול המידע במערכות שונות, כולל תכנון כוח אדם שדורש מידע עדכני והשוואתי לעומת השנה הקודמת", ציינה.

גילי שלזינגר, סמנכ"לית השיווק של One1

גילי שלזינגר, סמנכ"לית השיווק של One1

שלזינגר הסבירה כי "כלי ה-MSP מאפשר לארגונים לעמוד בכל האתגרים הנדרשים מתכנון תקציב ותוכניות עבודה לשנה הבאה. הוא מאפשר ורסטיליות בשינויים בתוכניות העבודה, שקיפות של כל עלויות הפרויקט, חיבור תוכניות העבודה לאסטרטגיה הארגונית והחשוב מכל – יצירת תמונה מלאה אחת בתהליך בניית תוכניות העבודה".

היא ציינה כי אחד הלקוחות של החברה, משרד הביטחון, זכה בפרס בתחרות מצטייני המחשוב, בין היתר בזכות השימוש בכלי ה-MSP.

"ארגונים שורפים הרבה כסף על הגנה ושחזור מידע"

אנדרי וישלוב, דירקטור אזורי למדינות ברית המועצות לשעבר וישראל בסימנטק (Symantec) העולמית, הציג את הפתרונות של החברה לאיומים המרכזיים שבהם נתונים כיום ארגונים: מתקפות סייבר, תוכנות זדוניות ואיומים מצד עובדים, בזדון או בטעות. "המציאות הזו הולכת ונעשית מורכבת, כי אנחנו בעידן שבו הכול מחובר להכול והיכולת להתמודד עם איומים נעשית קשה יותר", אמר וישלוב.

לדבריו, תהליכי ההגנה משלבים בין הגנה לניהול המידע, כאשר שניהם מנותבים על ידי מדיניות ומימש תאגידי שקובע את כללי המשחק. הפתרונות של סימנטק, כפי שהוא הציג, מורכבים ממספר תהליכים הערכות, מניעה, מענה נקודתי ושחזור. לדברי וישלוב, "מרבית התקציבים בארגונים עוסקים בהגנה ושחזור המידע, ובכך הם שורפים הרבה כסף".

אנדרי וישלוב, דירקטור אזורי למדינות ברית המועצות לשעבר וישראל בסימנטק העולמית

אנדרי וישלוב, דירקטור אזורי למדינות ברית המועצות לשעבר וישראל בסימנטק העולמית

הוא קרא למנמ"רים לבוא ולשמוע על הפורטפוליו המלא שסימנטק מציעה, שיסייע להם להתמודד עם האיומים.

המשך הדיווחים מהכנס – מחר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים