יאיר עמית, סקייקיור: "עולם המובייל טומן בחובו איומי אבטחה ייחודיים"

"האיום הראשון הוא בעולם הפיסי, כאשר מכשיר טלפון נייד נגנב או אובד, איום נוסף מגיע מכיוון הרשתות"

יאיר עמית, מייסד-שותף ומנהל טכנולוגיות ראשי, סקייקיור. צילום: קובי קנטור

"עולם המובייל שונה מעולם אבטחת המידע של המיחשוב שהיה עד כה, המדובר במגוון איומים שונה, עם וקטורי תקיפה שונים", כך אמר יאיר עמית, מייסד-שותף ומנהל טכנולוגיות ראשי, Skycure.

מוביסק טכנולוגיות מפיצה את מוצרי סקייקיור ( Skycure) בישראל. עמית דיבר בכנס Mobility 2014. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך שלשום (ג') במרכז הכנסים אבניו, קריית שדה התעופה. את הכנס הנחו גדי גילאון, מייסד ויו"ר מוביסיק, ויהודה קונפורטס, עורך ראשי של אנשים ומחשבים. הכס נערך תחת הכותרת "מיחשוב צללים, Shadow IT".

לדברי עמית, מדובר על כמה סוגי איומים: "האיום הראשון הוא בעולם הפיסי, כאשר מכשיר טלפון נייד נגנב או אובד. כאשר אירוע כזה קורה, יש לכך אינדיקציה. איום נוסף מגיע מכיוון הרשתות. בניגוד לעולם תחנות הקצה, בעולם המובייל העבודה נעשית בכל מקום ועל גבי הרבה רשתות. לכן התוקפים מנצלים תווך זה". עוד איום, אמר עמית, "מגיע מכיוון הנוזקות, כאשר אנו מתקינים על גבי הניידים אפליקציות".

הטכנולוגיה של סקייקיור, שנמצאת תחת פטנט ברישום, אמר עמית, "מגנה על מכשירים ניידים באמצעות פיירוול נייד ובכך מאפשרת לארגונים לאמץ את מגמת ה-BYOD (ר"ת Bring Your Own Device). היא מיישמת מנגנון הגנה כפול, שמכיל פיירוול בצד הלקוח, למתן הגנה מקיפה סביב השעון, ובצד השרת מספק ניתוח אנליטי עמוק".

עמית עבד בעברו ב-ווטשפייר (Watchfire), אחת מיותר מ-10 החברות הישראליות שנרכשו על ידי יבמ (IBM). עמית סיכם באומרו כי "הפתרון שלנו מנטר את איומי האבטחה למכשיר ומספק הגנה חכמה וסלקטיבית בהתאם. הוא מספק הגנה על מכשירי הקצה בארגון ללא התערבות בחוויית השימוש היומיומית של העובדים. בנוסף, מערכת הניהול מספקת לוגים, התראות ותצורה, כך שגם לאנשי ה-IT יש חוויית שימוש שדורשת תחזוקה מינימלית. ניתן ליישם את הפתרון בתצורת מיחשוב ענן או בהתקנה מקומית בארגון והוא יכול להיות משולב בפתרון MDM (ר"ת ניהול רכיבים ניידים). הפתרון שלנו מתבסס על טכניקה של הכרת התנהגויות, שהן קריטיות עקב האופי המתוחכם של האיומים והמתקפות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים