אלביט מערכות חשפה מוצרים חדשים: מכ"מ ויישומי הגנת מולדת

אלביט מערכות חשפה היום מערכת שליטה ובקרה (שו"ב) מתקדמת וייחודית להגנה על המולדת

10/11/2014 18:28
חדש על המדפים: מכ"ם חודר סבך

אלביט חשפה היום מערכת  שליטה ובקרה המנהלת את כל תהליך הטיפול באירועים, החל מקבלת האירוע במוקד דרך שיגור הכוחות ועד לניהול האירוע.

המערכת שנחשפה מאפשרת שילוביות ותיאום  בין כל הכוחות המעורבים באירוע, מייצרת תמונה אחידה שמועברת בזמן אמת לכל הכוחות בשטח, מאפשרת לנהל אירוע באפקטיביות מרבית תוך תיעדוף האירועים לפי סדר חשיבות ותוך היתוך ומיצוי המידע החיוני בלבד לכלל הכוחות.

עוד נחשף כי ביכולות המערכת להתחבר לממשקים ולמערכות קיימות רבות (בהן מערכות עירוניות ותשתיות לאומיות) וכן לגורמי הצלה כגון כיבוי אש, מד"א, שירותים עירוניים וגופים נוספים והיא פועלת במצבי שגרה וחירום כאחד. המערכת שולטת על כל אירוע מחמ"ל ייעודי קבוע או נייד, החל מרגע קבלת הדיווח לרשויות על אירוע ועד לסגירתו.

המערכת משלבת מערכת תקשורת ייחודית המאפשרת תקשורת דיבור ונתונים בין כל אמצעי התקשורת הפועלים בשטח האירוע, גם במצבים בהם מערכות התקשורת הציבוריות קורסות
המערכת יודעת לנהל בו זמנית מספר רב של אירועים, בכל היקף, ועושה שימוש במגוון רחב של סנסורים העומדים לרשות רשויות האכיפה, בהם מערכת לזיהוי לוחיות רישוי LPR, מצלמות רחוב ותנועה, מצלמות מוטסות וקרקעיות, מצלמות של ניידות המשטרה ועוד. המערכת מספקת יכולת מתקדמת של video analytics אשר מסייעת בהתראות על אירועים חריגים כגון התקהלות, התנהלות חשודה של גורם מסוים, פעילות חריגה במרחבים אסטרטגים וכדומה.

המערכת מבוססת על הניסיון המבצעי הרב שנצבר מהשימוש במערכת צבא יבשה דיגיטלי (צי"ד), שבמסגרתו פיתחה והשביחה אלביט מערכות את יכולות התקשו"ב והחיבוריות שברשותה. התשתית הטכנולוגית של צי"ד עברה התאמות לשוק האזרחי ומכאן הייחודיות של המערכת, אשר מאפשרת החיבור ושילוב של ריבוי סנסורים למערכת אחודה אשר מסוגלת לנהל, לשלוט ולהעביר מידע רלוונטי ועדכני, בו זמנית לכלל המשתמשים לפי שכבות ורלוונטיות.

מכ"ם חודר סבך

מוצר נוסף שאלביט חשפה היום הוא  מכ"מ מיוחד גורמים עוינים המסתתרים בשטח סבוך. המכ"ם חודר הסבך מתאים במיוחד להגנה על גבולות ועל תשתיות קריטיות כמו נמלי ים ושדות תעופה הנמצאים באזורים טרופיים.  מערכת המכ"ם, FPR-10, פותחה על ידי אלביט מערכות ל"א וסיגינט – אלישרא, מציעה אחיזת שטח בעומק הסבך בטווחי חדירה ארוכים.

היכולת לאתר תנועת גורמים חשודים בתוך סבך ולהתריע עליהן בזמן אמת לגורמי אבטחת מתקנים או כוחות מתמרנים הנמצאים בעומק הינה קריטית. המערכת החדישה, המבוססת על טכנולוגיית GSR מסוגלת לאתר תנועה חשודה של רכבים ובני אדם  ומאפשרת זיהוי של מספר מטרות נעות, בו זמנית, בתחום שטח רחב במיוחד. לאחר האיתור מספק המכ"ם קואורדינאטות מדויקות וממפה את המטרות בתצוגה דיגיטלית לתמונה מבצעית מיטבית.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים