סלקום: הרווח הנקי זינק ב-104%; ההכנסות ומספר המנויים פחתו

החברה סיימה את הרבעון השלישי עם רווח נקי של 106 מיליון שקלים והכנסות בסך 1.1 מיליארד ● מספר המנויים של סלקום ירד בקרוב ל-5%, לשלושה מיליון לקוחות

ניר שטרן, מנכ"ל סלקום. צילום: סיון פרג', יח"צ

קפיצה ברווח הנקי לצד ירידה בהכנסות ובמספר המנויים – כך מסכמת סלקום את הרבעון השלישי של 2014.

החברה סיימה את הרבעון עם זינוק של 103.85% ברווח הנקי ל-106 מיליון שקלים, שנבע בעיקר מירידה של קרוב למחצית בהוצאות המימון.

עם זאת, היא רשמה ירידה של 6.7% בהכנסות ל-1.14 מיליארד שקלים וקיטון של 4.63% במספר המנויים ל-3.01 מיליון. מחלוקה לסעיפים עולה כי ההכנסות משירותים ירדו ב-13.1% והסתכמו ב-880 מיליון שקלים ולעומת זאת, מכירות הציוד זינקו ב-24.2% ל-262 מיליון.

ההוצאות התפעוליות ירדו ב-4.93% ל-289 מיליון שקלים, הרוח התפעולי גדל ב-9.83% ל-190 מיליון וה-EBITDA נותרה כמעט ללא שינוי – 346 מיליון שקלים מול 347 מיליון.

ניר שטרן, מנכ"ל סלקום, אמר כי "אנחנו נמצאים בעיצומם של מספר מהלכים חשובים להתפתחות הקבוצה כקבוצת תקשורת. ההיערכות להשקת שירותי הטלוויזיה על גבי האינטרנט נמצאת בישורת האחרונה ואנחנו ממשיכים בפריסה מהירה של רשת הדור 4.5 שלנו, בכפוף לקבלת תדרים נוספים ואישורים רגולטוריים. כבר כיום פועלת רשת ה-LTE שלנו באזורים נרחבים עם מאות אתרים פעילים במסגרת אישור ההפעלה הנוכחי שניתן על ידי משרד התקשורת".

הוא ציין כי "אנחנו מרוצים מתוצאות המיקוד שלנו במכירות ציוד קצה, שהביאו לצמיחה בהכנסות ממגזר זה. מנגד, נמשכת תחרות המחירים האגרסיבית בעיקר בזירת הסלולר, שהשפעתה מתבטאת בקיטון ב-EBITDA בנטרול השפעה חד פעמית ובהמשך השחיקה בהכנסות משירותים, שצפויה להימשך גם ברבעונים הבאים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים