ארצות הברית: השופטת השהתה את התביעה של חברת הסלולר המכסיקנית Iusacell כנגד יבמ

ענקית הטכנולוגיה ביקשה להשהות את התביעה בשל הליך הבוררות המתנהל בעניין ● ההליך החל בנובמבר 2013 ובמסגרתו ביקשה החברה המכסיקנית לקבל פיצויים על פי ההסכם

אחרי קרוב לארבע שנים - הפרשה הגיעה לסיומה. איור: BigStock

השופטת המחוזית נעמי רייס בוכוואלד מבית המשפט בניו יורק השהתה בסוף השבוע (ו') את התביעה של חברת הסלולר המכסיקנית Iusacell, בסכום של 2.5 מיליארד דולר, כנגד יבמ (IBM), בהמתנה לתוצאות בוררות שנפתחה בנושא בלשכה של ארצות הבריץ למסחר בינלאומי.

חברת הסלולר המכסיקנית הגישה את התביעה, בטענה למצגי שווא והונאה, לאחר שחתמה בשנת 2010 על הסכם עם החטיבה המכסיקנית של יבמ לשדרוג של מערכות המיחשוב שלה והפעלתן. על פי כתב התביעה שהוגש בחודש אפריל האחרון, הבטיחה יבמ כי תעמיד לצורך הפרויקט משאבים "בלתי מוגבלים כמעט", למרות שהתכוונה להקצות ל- Iusacell משאבים מוגבלים בלבד, שאינם מספיקים עבור הפרויקט.

לטענת Iusacell, על פי החוק המכסיקני מגיעים לה פיצויים הן על הנזקים שנגרמו לה בפועל והן על הרווחים שהפסידה כתוצאה מכך, ובכלל זה הכנסות שאבדו בסכום כולל של 2.5 מיליארד דולר.

Iusacell נמצאת בבעלות משותפת של Grupo Salinas השייכת לאיל המדיה והמסחר ריקרדו סלינס, ושל תאגיד השידור הענק Grupo Televisa. בתחילת החודש הגיעה AT&T להסכם על רכישת Iusacell תמורת סכום של 1.7 מיליארד דולר. העסקה אמורה לצאת לפועל לאחר שחברת Grupo Salinas תרכוש את חלקה של שותפתה לבעלות, בשיעור של 50%.

יבמ ביקשה להשהות את התביעה בשל הליך הבוררות המתנהל בעניין. ההליך החל בנובמבר 2013 ובמסגרתו ביקשה החברה המכסיקנית לקבל פיצויים על פי ההסכם. יבמ מבקשת להגיע להסדר בסכום של 300 מיליון דולר. דיון סופי במסגרת הליך הבוררות אמור להתקיים בפברואר 2015, ציינה השופטת.
לא ניתן היה לקבל תגובה מיבמ או Iusacell.

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים