פשרה בסכסוך הממושך: סאפ תפצה את אורקל רק ב-359 מיליון דולר

הסאגה הארוכה עומדת בפני סיום, לאחר שבית המשפט פסק, על פי הסכמת החברות, כי סאפ תשלם לאורקל פיצויים בסך 356.7 מיליון דולר ועוד 2.5 מיליון בגין הריבית

סאפ

הסתיים סכסוך רב שנים ועתיר אמוציות ומאבקים משפטיים בין שתי ענקיות היישומים הארגוניים אורקל (Oracle) וסאפ (SAP) בפרשת הפרת זכויות היוצרים של TomorrowNow. החברות הגיעו לפשרה לפיה סאפ תפצה את אורקל רק ב-359 מיליון דולר – סכום קטן בהרבה מה-1.3 מיליארד אותם דרשה התובעת. אורקל הודיעה על כוונתה שלא לדרוש משפט חוזר ולקבל את הפיצוי הנמוך.

הסכום שדרשה אורקל נקבע בפסיקה של חבר מושבעים, שניתנה ב-2012. מדובר בסכום הגבוה ביותר שנפסק אי פעם בתביעה של זכויות יוצרים. הפסיקה ניתנה לאחר שהחברה הודתה באחריותה למעשיה של TomorrowNow – חברה בת שלה, שעובדיה גנבו פרטי לקוחות ותוכנות משרתי אורקל ומכרו אותם במחירי מציאה. אולם, השופט שניהל את ההליך ביטל את הכרעתם והפחית את סכום הפיצויים ל-272 מיליון דולר.

שתי החברות הגיעו באוגוסט אותה שנה להסדר פשרה, במסגרתו אמורה הייתה ענקית היישומים הגרמנית לשלם לענקית החומרה והתוכנה 426 מיליון דולר. אלא שאורקל, שבתחילה קיבלה את ההסדר, החליטה לסרב לו בסופו של דבר והגישה ערעור על ההחלטה של השופט. הסירוב הקנה לאורקל את האפשרות לבקש מבית המשפט להשיב את סכום הפיצויים הגבוה שקבע חבר המושבעים.

הדיונים בבית המשפט התמקדו בגובה הפיצויים שעל סאפ לשלם לאורקל – מעשרות מיליונים, לטענת סאפ, ועד מיליארדים רבים של דולרים, לטענת אורקל. החברה הגרמנית כבר שילמה המחאת מקדמה על סך 120 מיליון דולר, לאחר שהודתה ב-"שגיאה" שנעשתה, לדבריה.

בסוף אוגוסט האחרון דחה בית המשפט את ערעורה של אורקל על החלטת ערכאה נמוכה יותר לפיה סאפ תשלם לה 1.3 מיליארד דולר בפרשת הפרת זכויות היוצרים של TomorrowNow. בית המשפט האמריקני לערעורים קבע כי על אורקל לבחור בין שתי חלופות: לקבל פיצוי בסך 356.7 מיליון דולר – סכום נמוך משמעותית, אם כי גבוה יותר מכפי שנקבע לה, או להתמודד עם משפט חדש.

המשפט משך תשומת לב רבה בעמק הסיליקון, בין היתר מאחר שהעידו בו בכירים בשתי החברות, בהם מייסד ומנכ"ל אורקל, לארי אליסון, שטען שפרקליטי סאפ "זורקים סתם מספרים באוויר", נשיאת החברה, צפרא כץ, ומנכ"ל סאפ, ביל מקדרמוט, שהתנצל בעדותו בפני אורקל על האירועים שקרו ב-TomorrowNow. לעומתם, ליאו אפותקר, המנכ"ל לשעבר של סאפ ובאותה העת מנכ"ל HP, התחמק מלהעיד במשפט.

לאחר ההחלטה מאוגוסט האחרון, אורקל הודיעה כי היא "שמחה על השיפור בסכום הפיצוי", אולם סירבה למסור אם החברה תסכים לקבל את הסכום או שתלך למשפט נוסף. בסוף השבוע האחרון היא הודיעה כי תקבל את הפיצוי בסך 356.7 מיליון דולר, ובית המשפט, מצידו, הודיע כי לסכום ייתווספו 2.5 מיליון דולרים פיצויי ריבית.

אורקל מסרה בתגובה כי "אנו שבעי רצון מהשיפור בסכום הפיצוי. מאמצינו להגן על החדשנות שלנו ועל ההשקעות של בעלי המניות נשאו פרי". סאפ מסרה בתגובה כי "אנו שבעי רצון מההגבלה על סכום הפיצוי המוגזם שנתבע ומכך שאורקל בחרה לסיים את הסכסוך".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים