ברק נסים, VMware: "נדרש לפשט את הניהול והמיכון של תחנות הקצה הווירטואליות"

"הסיבה לכך: ארגונים כבר לא נמצאים רק ברמת הווירטואליזציה של השרתים, אלא עורכים אותה במקומות נוספים בדטה סנטר, במסגרת ההתקדמות שלהם לעבר דטה סנטר מוגדר תוכנה", אמר נסים, מהנדס מערכות בכיר בחברה

ברק נסים, מהנדס מערכות בכיר ב-VMware ישראל. צילום: קובי קנטור

"הווירטואליזציה התקדמה רבות בשלוש השנים האחרונות. ארגונים כבר לא נמצאים רק ברמת הווירטואליזציה של השרתים, אלא עורכים אותה במקומות נוספים בדטה סנטר, במסגרת ההתקדמות שלהם לעבר דטה סנטר מוגדר תוכנה (SDDC). לכן, נדרש לפשט את הניהול והמיכון של תחנות הקצה הווירטואליות בארגונים", כך אמר ברק נסים, מהנדס מערכות בכיר ב-VMware ישראל.

נסים דיבר בכנס השותפים העסקיים של הסניף המקומי של ענקית הווירטואליזציה. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך היום (ב') במלון שרתון בתל אביב.

הוא ציין כי החברה השיקה באחרונה את פתרון VMware Horizon 6, שמפשט את הניהול והאוטומציה של התשתיות הווירטואליות בארגון. "הפתרון כולל יכולות של הפצת אפליקציות ותחנות עבודה וירטואליות (VDI) תחת פלטפורמת ניהול מרכזית אחת", אמר זמיר. "בכך הוא מהווה פתרון מקיף עבור תחנות עבודה וירטואליות, כולל יכולת ניהול מרכזית לכל הסוגים האפשריים של יישומים ארגוניים בתחנות העבודה הווירטואליות, כולל תחנות פיזיות ומחשבים ניידים".

"VMware Horizon 6 מציג יכולות חדשות המשתלבות לכלל מעטפת של פתרון מרכזי אחד, שמספק גישה יעילה לניהול יישומי חלונות (Windows) של תחנות עבודה וירטואליות", הוסיף.

הוא ציין כי "באמצעות הפתרון, ניתן לנהל באופן מרכזי יישומים של ארגונים ומערכות הפעלה של חלונות, כך שעדכוני המערכת מבוצעים בזריזות וביעילות". נסים הציג פרויקט עתידי בשם "מטאור", שלדבריו "מסמן דרך מהפכנית להנפקת מאות תחנות עבודה וירטואליות בתוך שניות בודדות. הוא כולל הזרמת אפליקציות בזמן אמת ומבוסס על טכנולוגיית Cloud Volumes, שנרכשה באחרונה על ידי החברה".

שחר בוברובסקי, מומחה אבטחה ורישות אזורי ב-VMware. צילום: קובי קנטור

שחר בוברובסקי, מומחה אבטחה ורישות אזורי ב-VMware. צילום: קובי קנטור

לדברי נסים, "באמצעות הגרסה החדשה של הפתרון ניתן להנפיק יישומים לפי הצורך עבור משתמש הקצה – בין אם מדובר ביישומים בודדים או בתחנת העבודה במלואה. הצריכה שלהם יכולה להיעשות גם מהענן הפרטי וגם מעננים ציבוריים המבוססים על הטכנולוגיה של VMware".

"מנהיגים עסקיים רוצים שה-IT יהיה כמו הענן הציבורי"

שחר בוברובסקי, מומחה אבטחה ורישות אזורי ב-VMware, דיבר על הצורך במיכון האבטחה של הדטה סנטר. "מנהיגים עסקיים רוצים שה-IT שלהם יהיה כמו הענן הציבורי", אמר. "ה-IT הארגוני משתנה ונבנה מחדש – אם ביציאה לענן או בניית ענן פרטי שנגיש למשתמשים עם שירותים שונים".

לדבריו, "הבחירה בין דטה סנטר מוגדר חומרה לדטה סנטר מוגדר תוכנה כבר נעשתה: כמו שכיום הטלפון החכם מכיל בתוכו דברים נוספים, כגון מצפן, מייל ופנס, כך הדטה סנטר מוגדר התוכנה יתפוס תאוצה. מדובר בשינוי משמעותי ביכולות התפעול והיעילות של הדטה סנטר".

בוברובסקי התייחס לרכישת Nicira על ידי VMware ואמר כי "הרעיון הוא לשים HyperVisor שמפריד בין החומרה לתוכנה. זה בוצע בשרתים והמטרה היא להעביר אותו לעולם הרישות. אז מתייחסים לרישות כ-'צנרת' ועל בסיסה נותנים שירותים. מעבר לכך, אנחנו לא נוגעים במערך התקשורת הארגוני". הוא ציין כי "VMware היא ספק התוכנה היחיד שהצליח 'להתברג' בקרב ספקיות הרישות בדטה סנטר ברביע הקסם של גרטנר (Gartner)".

אפרת בן הרוש, מנהלת שותפים עסקיים ב-VMware ישראל. צילום: קובי קנטור

אפרת בן הרוש, מנהלת שותפים עסקיים ב-VMware ישראל. צילום: קובי קנטור

בהמשך הסביר בוברובסקי כי "בעולם החדש, שבו הכול מחובר וזמין כל הזמן, והאיומים מגיעים גם מבפנים, הפתרון הוא מיקרו-פילוח. פלטפורמת NSX מביאה את התוכנה גם לשכבת האבטחה. היא מוסיפה שכבה וירטואלית חדשה, שנועדה לאפשר הקמה של רשתות וירטואליות ושירותי רשת ואבטחה חדשים על גבי תשתיות התקשורת הקיימות של הארגון. NSX מאפשרת לעשות על גבי הרשת את מה ש-ESX מאפשרת לעשות על גבי שרתים".

"יצליח מי שיהיה אמיץ"

אפרת בן הרוש, מנהלת שותפים עסקיים ב-VMware ישראל, פתחה את האירוע ואמרה כי "העולם משתנה ודינמי, ויש להתאים לכך את עצמך ואת הארגון כמו מים: משמע, לזרום ולהסתגל לשינויים ולסביבות חדשות".

לדבריה, "יצליח מי שיהיה אמיץ, כי נדרש אומץ להתמודד עם הבלתי צפוי. אנשים אמיצים מקבלים החלטות נועזות, תוך לקיחת סיכונים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים