Facebook Groups – נסיעת מבחן

האפליקציה המדוברת מבית צוקרברג וחבריו כלי שכולל אפשרויות שניתן למצוא גם בגרסאות הווב והמובייל של פייסבוק, אבל יש כאלה שעבורם היא תספיק בהחלט

פייסבוק - גרסת הקבוצות. Facebook Groups

עולם הקבוצות בפייסבוק (Facebook) הפך עם הזמן לעוצמתי במיוחד. עבור רבים מחליפות הקבוצות את הניוז פיד, מכיוון שהן מספקות נקודות מפגש בנושאים משותפים. הם מתעניינים יותר בכך ופחות במה עשה חבר פייסבוק זה או אחר שלהם, או מה הוא חושב על עניינים אקטואליים.

אולי בגלל החשיבות ההולכת וגוברת של הקבוצות עבור המשתמשים בפייסבוק החליטה החברה להשיק אפליקציה חדשה, שמטרתה לספק למשתמשים את התכנים שמתפרסמים בקבוצות בהן הם חברים.

האפליקציה, Facebook Groups, מיועדת לאנדרואיד (Android) ול-iOS. היא מספקת ממשק נקי וברור, שמקל על המעקב אחרי מה שמתרחש בקבוצות ומאפשר למשתמשים לבחור כיצד לקרוא את התכנים המועלים לקבוצת השונות. הם מקבלים שליטה במקור התכנים המוצגים, כמו שמשתמשי פייסבוק באפליקציה הכללית או בדפדפן יכולים לקבוע פחות או יותר מה מוצג בפיד שלהם.

Groups מורכבת מארבעה עמודים, שכל אחד מהם מספק פן אחר של הטיפול בקבוצות וקריאת התכנים בהן. ניתן לעבור בין העמודים על ידי הזזה שמאלה או ימינה, או באמצעות לחיצה על הצלמיות שמופיעות בסרגל הראשי של האפליקציה.

העמוד הראשון מציג את הקבוצות עליהן מנוי המשתמש. על כל קבוצה מופיע מספר ההודעות שהתפרסמו בה והוא טרם קרא. אם יש לו פחות מ-20 הודעות מופיע המספר המדויק ואם יש לו יותר מ-20 – מופיע על תמונת הקבוצה הכיתוב +20. בעמוד הזה יכול המשתמש להזיז את העיגולים ממקום למקום ולהגדיר את המיקום המדויק של הקבוצה, כך שהוא יכול להעלות את הקבוצות החשובות יותר מבחינת המשתמש. גלילה מטה מציגה קבוצות נוספות. בכל דף כזה מוצגות תשע מהן, לפחות במכשיר עם מסך 5 אינץ'.

לחיצה קלה על עיגול קבוצה פותח את הדף עצמו ומאפשר לקרוא את ההודעות של החברים, בדיוק כמו באתר. אם לוחצים על סימן הפלוס הכחול רואים את פרצופי חברי הקבוצה שהם גם חברי פייסבוק שלהם. שם גם יכולים מי שיש להם הרשאה לכך להוסיף לקבוצה חברים חדשים. במקרה שהמשתמש לוחץ על ה-X הקטן בפינה השמאלית העליונה, הוא מוחזר לדף הראשי. לחיצה על פס התפריט בפינה הימנית פותחת את דף ההגדרות של הקבוצה, בו ניתן לראות את התמונות שהועלו אליה, להגדיר אילו הודעות ניתן יהיה לראות – כולן, חלקן או של חברים בלבד – או בכלל לוותר על הצגת הודעות חדשות. כמו כן, המשתמש יכול לבחור האם הודעות חדשות בקבוצה יוצגו בפס ההתראות של הטלפון. כאן גם אפשר לדווח לפייסבוק על הקבוצה, לעזוב אם לא אוהבים אותה או, אם אוהבים אותה מאוד, לבחור להציג את האייקון שלה בדף הבית של המכשיר, כך שניתן יהיה לגשת אליה ישירות ממנו, מבלי לפתוח את Groups לפני כן.

בעמוד השני ניתן לקרוא כרונולוגית את הפוסטים שהעלו המשתמשים, בדומה מאוד לכדור הארץ עליו לוחצים כשרקוצים לראות את ההתראות בגרסת האפליקציה הכללית או הדפדפן של פייסבוק. לחיצה על הודעה ברשימה מעבירה את המשתמש מיד לקבוצה המתאימה ולהודעה המתאימה.

העמוד השלישי, אליו ניתן להגיע על ידי לחיצה על אייקון המצפן בפס הכלים הראשי של האפליקציה, הוא העמוד בו Groups מציעה למשתמש קבוצות חדשות, בהתאם לאלה שהוא כבר חבר בהן ולנתונים האישיים שלו. כך, לדוגמה, אם כתבתם בהגדרות שאתם גרים בעיר מסוימת, ייתכן שתמצאו בעמוד זה קבוצות על אותה עיר, או על פנים שונים בה. אם אתם חברים בקבוצה של היי-טקיסטים או אוהבי מכשירים סלולריים, תמצאו קבוצות בהן ניתן לקרוא המלצות על מכשירים, תוכנות, אפליקציות וכדומה.

אפשר ללחוץ על Join כדי להצטרף לקבוצה או על Not Interested כדי למחוק ולמנוע מהאפליקציה להמליץ עליה שוב. אפשר גם ללחוץ על שם הקבוצה כדי לבחון את התכנים שבה לפני ההצטרפות, אם היא אינה פרטית.

נשאר העמוד האחרון. זהו עמוד ההגדרות האישי שלכם. כאן אתם יכולים לבחור האם בכלל לקבל התראות ולהשמיע קולות, ובאופן גורף לעבור על כל הקבוצות כדי להגדיר את רמת ההודעות שמקבלים מהן. זה חוסך את הצורך להיכנס לכל אחת מהקבוצות באופן מיוחד. מי שמנהל קבוצה ימצא כלים שמאפשרים לו לזרוק חברים ממנה ואף לחסום אותה בפני אנשים מסוימים.

Groups אמנם לא כוללת משהו שאין באפליקציה הכללית של פייסבוק, אבל היא מזקקת את כל התכנים והאפשרויות שקשורים לקבוצות לאפליקציה אחת פשוטה. מי שחשובה לו היכולת לבודד את התכנים של הקבוצות מכלל התכנים שמופיעים בפייסבוק (מישהו אמר פרסומות?), שיוריד את האפליקציה הזו. יש רבים שהיא יכולה להספיק בהחלט עבורם.

להורדה מ-Google Play לחצו כאן.

להורדה מ-App Store לחצו כאן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים