גולן טלקום תובעת את סלקום: "פנתה ללקוחותינו כדי לשכנע אותם להתנייד"
עוד נכתב כי " החברה מתעשרת על חשבונה שלא כדין על ידי הגדלת מספר לקוחותיה על חשבון לקוחותיה בניגוד להוראות הדין", וכי התנהלותה זו היא "חסרת תום לב"
פרשנות חדשה לביטוי "שותחרות": גולן טלקום הגישה תביעה נגד סלקום, על אף שחתמה איתה על הסכם להקמה ותפעול של תשתיות דור 4 ועל אף שמרבית פעילותה מתארחת בנדידה על רשת סלקום. לפי הערכה, גולן משלמת לסלקום עבור האירוח כ-130 מיליון שקלים בשנה. אלא שכעת היא מאשימה את סלקום ב-"גניבת לקוחות".
התביעה הוגשה על סכום של שלושה מיליון שקלים לבית המשפט המחוזי בתל אביב, בטענה כי נציגים של סלקום פונים ללקוחות של גולן טלקום ומציעים להם הטבות כדי שיעברו אליה. בגולן טוענים כי הם מציעים את ההטבות האלה רק ללקוחותיה, ולא למנויים של חברות אחרות. על פי התביעה, מדובר באפליה אסורה, המנוגדת לפסיקות בתי המשפט, להבהרות שפרסם מנכ"ל משרד התקשורת ולתנאי הרשיון של סלקום.
גולן טלקום טוענת כי סלקום "מתעשרת על חשבונה שלא כדין על ידי הגדלת מספר לקוחותיה על חשבון לקוחותיה של גולן, בניגוד להוראות הדין", וכי התנהלותה זו היא "חסרת תום לב".
התביעה של גולן מתבססת על צילום סטטוס של נציג שירות לקוחות של סלקום בעמוד הפייסבוק (Facebook) שלו, שבו הוא מתאר מבצע ייחודי ללקוחות שיעבירו עד ארבעה קווים. בשיחה עמו הוא אף הודה כי הנציגים רוצים "להביא את האנשים", כי "גולן פגעו בנו הרבה".
לפי כתב התביעה, "יש בהתנהלות המגמתית והפלה הזאת משום נזק כלכלי מיידי וכבד לגולן טלקום. מנתוני החברה עולה כי בימים שבהם החל המבצע של סלקום, הוכפל מספר הלקוחות שעזבו והפכו ללקוחות סלקום".
עוד טוענת התובעת כי סלקום פנתה בצורה יזומה ללקוחותיה שלה לאחר שהתניידו לגולן טלקום תוך שימוש פסול ברשימת הלקוחות שלה. זאת, בניגוד למכתב ההבהרה של משרד התקשורת לחברות הסלולר שאסר את השימוש בנוהג זה, הפוגע בתחרות. גולן אף מציינת כי למרות שפנתה לסלקום בדרישה להפסיק את השימוש בנוהג זה, היא נענתה בשלילה.
מסלקום נמסר בתגובה כי "החברה תגיב בערכאות המתאימות".
גולנציק תתחיל להבין שאתה בשוק תחרותי. בשוק חופשי החברה יכולה למקד מאמצי מכירה באזור ספציפי. בכיין.